וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד של טראמפ לעליון מסתבך: אישה טוענת שכפה את עצמו עליה

מתלוננת אנונימית טענה כי השופט ברט קבנאו, מועמדו של נשיא ארה"ב לבית המשפט העליון, ביצע בה עבירות מין בתחילת שנות ה-80. הוא הכחיש באופן חד משמעי את ההאשמות. הדמוקרטים בקונגרס העבירו את הטענות לחקירה פדרלית

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

השופט האמריקני ברט קבנאו, מועמדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית המשפט העליון, כפה את עצמו לכאורה על נערה כשהיה תלמיד תיכון - כך עולה ממכתב שנשלח לדמוקרטים על ידי מתלוננת אנונימית. לטענת האישה, שבחרה שלא לחשוף את זהותה, קבנאו וחברו לכיתה ביצעו בה עבירות מין בשנות ה-80 המוקדמות במרילנד בעת שהיו שתויים, והשניים אף הגבירו את המוזיקה כדי לעמעם את קולות המחאה שלה. המתלוננת טענה כי גם בחלוף עשרות שנים גרם לה האירוע למצוקה מתמשכת והיא נזקקה לטיפול פסיכולוגי.

קבנאו, שבשבוע הבא תתקיים הצבעה על הצטרפותו לבית המשפט העליון של ארצות הברית, דחה את ההאשמות ואמר: "אני מכחיש באופן חד משמעי את הטענה הזאת, לא עשיתי זאת בתיכון או אי פעם".

עוד בוואלה! NEWS:
"מבינים שיש להם כוח": הקול היהודי יכריע בבחירות אמצע הקדנציה
אצבע על הכפתור האדום: האם טראמפ באמת יכול לפוצץ את העולם?
ההאקר שלא היה: צפון קוריאה תוקפת את ארה"ב בשל אישום נגד נגד מאזרחיה

פרד גוטנברג, שבתו נרצחה בטבח בפארקלנד, פונה למועמד לעליון ברט קוואנו, 4 בספטמבר 2018. רויטרס
מועמד שמרן שעשוי להטות את העליון בארה"ב לימין. קבנאו/רויטרס

המתלוננת שלחה את המכתב לחברת הקונגרס המקומית אנה אשו ולסנאטורית דיאן פיינשטיין. "היא ביקשה במיוחד לשמור על חשאיות וסירבה להתראיין בנושא, וכיבדתי את בקשתה", אמרה פיינשטיין. "עם זאת, הפניתי את הנושא לרשויות החקירה הפדרליות".

קבנאו, בן 53, נחשב למועמד שמרן שאם יקבל את המינוי, התקף לכל החיים, הוא צפוי להטות את בית המשפט העליון של ארצות הברית אל הימין. אם הרפובליקנים יצליחו לאשר את מינויו, הדבר ייחשב להישג משמעותי מאוד עבור הנשיא טראמפ ויעניק מומנטום לקמפיין הרפובליקני בבחירות לקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully