וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין וארדואן הסכימו: אזור חיץ באידליב בפיקוח רוסיה וטורקיה

17.9.2018 / 19:28

שני המנהיגים, שלא הגיעו להבנות בפסגת טהראן על אידליב, נפגשו לשיחות נוספות בסוצ'י, בהן הסכימו על הקמת אזור מפורז מנשק, בו יפטרלו כוחות צבא רוסיים וטורקיים. פוטין אמר כי אסד תומך בפתרון זה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין, הגיעו היום (שני) להסכמות בנוגע לאידליב שבצפון-מערב סוריה, במסגרתן הוסכם על הקמת אזור חיץ בין המורדים לצבא סוריה, בו יפטרלו כוחות טורקיים ורוסיים. זאת לאחר חילוקי הדעות בין השניים לאור תמיכתו של ארדואן בכוחות המורדים, ותמיכת פוטין באסד. במסגרת ההסכם הוחלט כי כלי נשק כבדים יוצאו מהאזור המפורז, שרוחבו יהיה בין 15 ל-20 קילומטרים.

לדברי פוטין, משטר אסד תומך בהחלטה זו, והוא הוסיף כי על כל הארגונים הג'יהאדיסטיים, בראשם ג'בהת א-נוסרה (תחריר א-שאם), לסגת מאזור החיץ. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, התייחס גם הוא למצב באידליב, ואמר כי רוסיה לא תפתח במבצע צבאית באזור. לפני הפגישה אמר ארדואן כי ההצהרה שלו ושל הנשיא תביא "תקווה חדשה" לאזור. הוא אמר זאת לכתבים לפני תחילת השיחות עם פוטין בסוצ'י, שלחופי הים השחור. הוא לא פירט את תכנה של ההצהרה.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן נגד אסד: התקיפה באידליב גורמת למשבר חמור באירופה
אחרי הפסגה: רוסיה כותשת מהאוויר את מעוז המורדים באידליב
ברקע ההפצצות באידליב: רוסיה מכחישה כי מתוכננת מתקפה נרחבת

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין ונשיא טורקיה, ארדואן במהלך פגישתם בסוצ'י, רוסיה 17 בספטמבר 2018. AP
ארדואן ופוטין בטהראן, היום/AP

הפגישה בין שני המנהיגים, התומכים בצדדים יריבים במלחמה בסוריה, מגיעה אחרי שפסגה שהתקיימה בתחילת החודש בטהראן יחד עם נשיא איראן חסן רוחאני לא הניבה הפסקת אש באידליב. המחוז שבצפון-מערב סוריה הוא מעוז המורדים הגדול האחרון, ובאנקרה, כמו גם במדינות מערביות, חוששים מפני מתקפה גדולה של משטר אסד שתוביל למשבר הומניטרי חמור.

ארדואן אמר מוקדם יותר כי קריאותיה של טורקיה להפסקת אש באידליב נושאות פרי. זאת אחרי ימים של שקט יחסי בתקיפות של חיל האוויר הרוסי והסורי על המחוז שבו חיים כשלושה מיליון איש.

ביום שישי אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי המשטר בסוריה לא מתכנן מתקפה נרחבת נגד מעוז המורדים באידליב. בדבריו בפורום גרמני-רוסי בברלין הוסיף לברוב כי מוסקבה תעשה כל שביכולתה כדי להגן על האזרחים באידליב.

(עדכון ראשון 15:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully