וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נגד אסד: התקיפה באידליב גורמת למשבר חמור באירופה

11.9.2018 / 2:22

מיד לאחר הפסגה המשולשת בין נשיאי טורקיה, רוסיה ואיראן, בה הזהיר ארדואן מהידרדרות המצב בסוריה ואף קרא להפסקת אש, תקפו הרוסים והסורים את מחוז אידליב במדינה. לדבריו התקיפה מביאה למשבר הומניטרי גדול שכל העולם ייאלץ לשלם עליו את המחיר

רויטרס

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הגיב היום (שלישי) בחריפות נגד התקיפה של משטר אסד והרוסים על מעוז המורדים באידליב שבסוריה. "התקיפה מביאה למשבר הומניטארי חמור שמסכן את אירופה", אמר ארדואן. "איראן אחראית להפסקת האסון ההומניטרי באידליב. אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בפעולה לעצירת המתקפה כל העולם ישלם את המחיר", הוסיף.

יחד איתו קרא היום שר ההגנה הטורקי, הולוסי אקאר, לסוריה ורוסיה להפסיק את התקיפה על מעוז המורדים באידליב ולהכריז על הפסקת אש באזור.

במהלך הפסגה המשולשת שהתקיימה בטהראן בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא איראן, חסן רוחאני דנו בהתפתחויות בסוריה והשפתען על האזור. הפסגה הסתיימה ללא הסכמה, כשמצד אחד הזהיר ארדואן מהידרדרות באזור ומצד שני הביע פוטין התנגדות להפסקת אש, בנוסף לרוחאני, שאמר כי על סוריה להשיב את שליטתה על השטח.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
"בדרך לאסון הגדול של המאה ה-21": עשרות אלפים נמלטו מאידליב
אין הסכמות בפסגה באיראן: ארדואן רוצה הפסקת אש בסוריה - פוטין מתנגד
אחרי הפסגה: רוסיה כותשת מהאוויר את מעוז המורדים באידליב

רוחאני, פוטין וארדואן בפסגה משולשת באיראן. רויטרס, רויטרס
ארדואן, רוחאני ופוטין בפסגה המשולשת בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

בהודעת הסיכום של הפסגה סיכמו שלוש המדינות "לחסל" את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואת ארגוני הטרור בסוריה ולפעול למציאת דרכים כדי לפתור את המצב באידליב. בנוסף לכך, הם הסכימו לקיים את הפסגה הבאה שלהם ברוסיה.

יותר מ-30 אלף תושבים נמלטו מבתיהם במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה בשל ההפצצות של המשטר ושל בעלי בריתו. המתאם החדש של הפעולות ההומניטריות של האו"ם, מארק לואוקוק, הזהיר כי מתקפה כוללת באידליב עלולה לגרום לאסון ההומניטרי החמור ביותר של המאה ה-21.

לואוקוק הכיר בכך שיש לוחמים רבים במחוז, בהם גם טרוריסטים, אך הוסיף: "יש מאה אזרחים, רובם נשים וילדים, על כל לוחם באידליב". לדבריו, האזרחים "נמצאים בסכנה חמורה" מאחר שלא נותר להם לאן לברוח אחרי שבשאר אסד השיב את השליטה על מרבית שטחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully