וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל יום מתבצע ירי ביפו": העיר שהפכה לזירת הקרב של עבריינים

17.9.2018 / 8:39

בתוך שבועיים נרצחו שני בני אדם, ילד בן חמש נפצע אנוש, ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני מסכסוכים בין חמולות ברחובות יפו. כלי הנשק הפכו לשכיחים בבתים במגזר הערבי והמשטרה אינה מצליחה למגר את התופעה. כך הפכה יפו לעיר האלימה במגזר הערבי

עריכת וידאו:ניר חן

תושבי יפו התרגלו לשמוע את קולות הירי והמשטרה לאחר עשרות אירועים בהם נדקרו ונורו תושבים בעקבות סכסוכי עבריינים בעיר. "המציאות ביפו, היא שכל יום מתבצע ירי", אמר תושב יפו, "הנשק במגזר הערבי זמין וכך כל סכסוך פשוט, הופך לאירוע אלימות חמור. אנחנו נמצאים במצב שבו אירועי ירי ואלימות ברחוב היא דבר יום יומי".

מתחילת החודש נהרגו שני בני אדם, גבר בן 64 ואישה בת 27, בשריפה שפרצה בחנות בעיר ככל הנראה על רקע סכסוך בארגוני הפשע. בשבת האחרונה נפצע אנוש ילד בן חמש מירי, לאחר שנקלע בטעות לסכסוך בין עבריינים ביפו, בו שני בני אדם נוספים נפצעו קל ובינוני. אירוע זה לא רק זעזע את הרחוב הערבי אלא גם נראה היה כי הוא הצליח להכניס את צמרת המשטרה למגננה.

עוד בוואלה! NEWS
"גיבורי-על באמת קיימים": אלפים ליוו למנוחות את ארי פולד
חמק מתחת לרדאר: כך הצליח המחבל לבצע את הפיגוע בצומת הגוש
טיולית צבאית נכנסה בשוגג לתוך קלנדיה, קצינה ושני חיילים נפצעו קל

אירוע ירי ביפו, 15 בספטמבר 2018. אבי כהן
זירת אירוע הירי ביפו השבוע/אבי כהן

גורמים שונים בתוך המשטרה מעריכים כי הירי ביפו הוציא כבר בשלב המוקדמות את ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב, להיות מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ביקש לשמוע כיצד כל אחד משלושת המועמדים מתכוון לטפל בעניין האלימות והימצאות כלי נשק בידי גורמים פלילים במגזר הערבי", סיפר גורם במשטרה. "באותה נשימה הוא גם אמר כי אחת הסיבות לאי הארכת כהונתו של אלשייך כמפכ"ל, קשורה בכך שלא הצליח לטפל דיו בעניין זה", הוסיף.

המשטרה משקיעה מאמצים רבים כדי להתמודד עם הפשיעה הערבית אבל התוצאות הדלות הביאו לאנרכיה במגזר הערבי בישראל. התמונות מהפזורה הבדואית של צעירים נוהגים בכלי רכב עם נשקים שלופים אמנם זעזעו מדינה שלמה אבל במגזר לא התרגשו כיוון שכך הם חיים את זה מידי יום. "המשטרה חייבת לשנות את קוו המחשבה במלחמה הזאת", אמר עורך דין פלילי, תושב יפו, שמכיר היטב את כלל העולם העברייני בעיר.

עוד באותו נושא

ילד בן חמש נפצע אנוש מירי ביפו; בן משפחתו נפצע קל

לכתבה המלאה
וליד אבו סיף שנורה ביפו, 16 בספטמבר 2018. אתרים ערבים, מערכת וואלה! NEWS
וליד אבן סיף, הילד בן חמש שנפצע אנוש מירי ביפו בשבת האחרונה./מערכת וואלה! NEWS, אתרים ערבים

מאז שנות השבעים הייתה יפו "סופרמרקט" של סמים, במיוחד לצרכנים בתל אביב, חולון ובת ים. הסחר בסמים מביא לעיר גם תחומי פשיעה נוספים ועבירות רכוש שהם מקור הכסף לרכישת הסם. עבירות אלו מתבצעות באזור החופים ובדרך כלל הן כוללות פריצות לכלי רכב, מעשי שוד מזדמנים, גניבות וכייסות.

אבל הבעיה המרכזית יותר שמביא הסחר בסמים היא מאבקי השליטה על השוק המקומי, וכאן מתחילים קרבות דמים של נקמה על נקמה, וכאשר קיימים כלי נשק זמינים יכולות החמולות לבצע פעולות אלימות כלפי הצד השני בתדירות גבוהה.

שני פרדסי הסמים של יפ, האחד מתחם פרדס סייף והשני מתחם צדקא, נמצאים משני צידי הרחוב שבו בוצע הירי במוצאי שבת, והפצועים משתייכים לחמולת אבו סייף. ביפו היו מי שאמרו כי החמולה הזו נמצאת בסכסוך עם חמולת צדקא אלא שבינתיים המשטרה לא עצרה חשודים וצו איסור פרסום הוטל על החקירה.

החוקרים אומנם אספו ממצאים מהזירה אבל לא ברור בינתיים האם שובשה החקירה בטרם הגיעו השוטרים, שכן המשטרה ידעה על האירוע רק לאחר שהנפגעים הגיעו לבית החולים.

המאמץ המשטרתי לנקות את רחובות יפו מהאלימות הקשה ממשיך ובימים אלה לא מעט כוחות מסתובבבים בעיר כדי למנוע סבב נוסף של ירי ופעולות נקם.

שריפה בחנות ביפו 2 בספטמבר 2019. דוברות כבאות מחוז דן, מערכת וואלה! NEWS
השריפה בחנות ביפו בתחילת החודש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות מחוז דן

ממשטרת ישראל נמסר: מדובר בטענות מופרכות, המעוותות את המציאות ונועדו להציג תמונה מגמתית החוטאת לאמת. כך, כלל הדיווח לגבי אירוע השריפה ביפו על נסיבותיה, הינו שקרי, שכן בניגוד לנטען בכתבה, הרי שבפועל, חוקרי השריפות קבעו חד משמעית כי אין חשד לפלילים, לא דובר בהצתה אלא בשריפה טרגית, שבמהלכה קיפחו את חייהם 2 בני אדם. הניסיון להציג המקרה כאירוע פלילי הנשען על סכסוך בין ארגוני פשיעה הוא ניסיון אומלל וחמור שבעתיים, שכן יש בו כדי להטעות את הציבור באופן בוטה.

לא זו אף זו, ניכר, כי גם בהמשך הכתבה מתעלם הכתב מהנתונים העובדתיים אשר בניגוד לנטען בכתבה, דווקא מעידים על ירידה מרשימה בהיקפי הפשיעה החמורה בעיר יפו. כראיה, במהלך שנת 2018 נרשמה ירידה של 18.2% בעבירות האלימות, ירידה של 8% בעבירות נשק וכן מגמת ירידה במקרי הרצח, שמתוכם 50% כבר פוענחו והיתר בחקירה, ירידה באירועי ההריגה וגם באירועי נסיונות הרצח.
ברי, כי הפיכתה זו של העיר יפו לבטוחה יותר מבשנים עברו, הינה תוצאה של תהליך ארוך של שילוב זרועות בין הרשות המקומית, התושבים הנורמטיביים ומשטרת ישראל, אשר פועלת בכוחות מתוגברים גם ימים אלה למיגור הפשיעה על גווניה. באשר לאירוע הירי מסוף השבוע, במהלכו נפצע על לא עוול בכפו ילד בן 5, מדובר בחציית גבולות בעולם העברייני ואנו פועלים ללא לאות ובכל האמצעים לאיתור האחראים.

לנוכח קיומו של צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה , אנו מנועים מלפרט אודותיה. למותר לציין שמשטרת ישראל לא תנהל את חקירותיה על גבי התקשורת ותפעל ביד קשה מול כל אלה המבקשים להפר את הסדר והאיזון במרקם החיים התקין של הציבור הנורמטיבי.

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully