וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיבורי-על באמת קיימים": אלפים ליוו למנוחות את ארי פולד

בבית העלמין שבכפר עציון אלפים ליוו למנוחות את ארי פולד, שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון בכניסה לקניון "הרים". אלמנתו, שלושת אחיו ושני ילדיו ספדו לו: "אחי קפץ על המחבל שדקר אותו, היה גיבור אמיתי בחייו ובמותו". במקביל כוחות צה"ל פשטו על בית המחבל ביטא

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

אלפים בבית העלמין האזורי שבכפר עציון ליוו את ארי פולד, שנרצח בפיגוע הדקירה אמש (ראשון) בצומת גוש עציון, בדרכו האחרונה. פולד, נדקר על ידי המחבל חליל ג'בארין בן ה-16 בכניסה לקניון "הרים" בצומת, ופונה במצב אנוש לבית החולים - שם נקבע מותו. אל ההלוויה הגיעו בין השאר שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שר החינוך נפתלי בנט, הרב דוד לאו, ושר החקלאות אורי אריאל.

פולד, בן 40 תושב אפרת, נהג להתבטא ולהתראיין בתקשורת בנושאים פוליטיים, ורבים החשיבו אותו כלוחם בחזית ההסברה של מדינת ישראל.

"בכל חיינו אנחנו מדברים על גיבור, לכם יש בעל - אבא שהיה גיבור אמיתי, לא רק במותו אלא בחייו", ספד לו אביו, הרב יונה פולד. "בצנחנים, בלבנון, בכיתת הכוננות באפרת, כולם ביקשו להיות יחד עם ארי, כל עצם בגופו הוא הקדיש למען ישראל. מדינת ישראל בוכה, הדמעות הגיעו לכל העולם. ארי הכיר המונים ברחבי העולם ומאות מכתבי צער הגיעו לבניו לאחר ההודעה על רציחתו".

לקריאה נוספת:
"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת
"קם בבוקר לבש בגדי ספורט והלך": מסלול המוות של המחבל בן ה-16
חמק מתחת לרדאר: כך הצליח המחבל לבצע את הפיגוע בצומת הגוש

כאלף בני אדם, קרובי משפחה, מכרים וידידים מהתיישבות הגיעו לבית העלמין האזורי בכפר עציון ללוות בדרכו האחרונה את ארי פולד בפיגוע הבוקר בקניון הרים בגוש עציון. אור רביד, אור רביד
הלוויתו של ארי פולד, אמש/אור רביד, אור רביד

אחיו של ארי, דני, אמר: "הלוואי שהייתי יכול בין כל האלפים שהגיעו לחלוק לך ארי כבוד אחרון ולהודות לך. אף פעם לא לא דיברתי עליך בציבור, לצערי על הזדמנות לא אוותר. ארי, אתה לוחם, אדם שמודע לכוחו, גם שהיינו בני 7 ולמדת קראטה כבר ידעת את המשמעות החשובה של המילה באלנס, ארי נגע בליבם של ילדיו וקורבינו ברכות, ארי חינכת את ילדך, בענבה ובאותו באלנס שבו אתה חונכת. ארי תמיד תזכר כגיבור שאהב את הארץ, אחי קפץ על המחבל שדקר אותו בגלל הנשמה הגדולה שלו, גיבורי-על באמת קיימים".

האח משה הוסיף: "יש מילה אחת להגדיר אח, פשוט גיבור, מי עוד יכול לתאר לעצמו יורה במחבל לאחר שהמחבל נעץ בו סכין, רק אחי, אחי הגיבור. אם היה צורך ארי המגיע לשם ומסייע, זה אחי. הראש שלו תמיד היה בגמרא, הוא קרא את הגמרא כמו נובלה, הוא היה לא היה בשמיים, תמיד היה עם רגליים על הקרקע. הטעות היחידה שלי הייתה שלא אמרתי לו דברים, כי הוא אחי הצעיר, ארי אני כל כך מצטער שלא אמרתי לך את זה עוד בחייך - אתה ענק, אני מתגעגע אליך אחי".

האח איתן ציין כי "הציבור הגדול פה ימשיך את דרכך, לא יוכלו לנו, אנחנו ננצח. אני רוצה לבקש סליחה, אני אוהב אותך מאוד".

עוד באותו נושא

"קם בבוקר לבש בגדי ספורט והלך": מסלול המוות של המחבל בן ה-16

לכתבה המלאה
אביו ואחיו של ארי פולד בהלוויתו (צילום: אור רביד). מערכת וואלה! NEWS
אביו ואחיו של פולד סופדים לו/מערכת וואלה! NEWS

לאחר מכן עלתה על דוכן הנואמים מרים, אלמנתו של ארי. "תמיד צפינו בחדשות ביחד וראינו כמה משפחות יכולות להיות חזקות", אמרה. אני מבטיחה לשמור על ילדינו, אבל אתה חייב מלמעלה לשמור עלינו, תודה על החיים המשותפים, אוהבת אותך בכל מאודי".

אשתו וביתו של ארי פולד מספידות אותו בהלוויה בכפר עציון לאחר שנרצח על ידי מחבל בצומת גוש עציון - 16/9/18. אור רביד, מערכת וואלה
מרים פולד, אלמנתו של ארי/מערכת וואלה, אור רביד

בתו של ארי, תמר, סיפרה כי אביה נהג לומר לה "אם מישהו תוקף אותך, או מתחיל איתך, תתנהגי כמו משוגעת". היא הוסיפה כי "כששמעתי שהיה מחבל בגוש עציון ושמעתי שהמחבל נוטרל לא רציתי להאמין שאבא שלי נפגע, הרי המחבל נוטרל".

הבן יקיר ציין "לרוב אנחנו חושבים על אדם גדול שאנחנו אומרים אבא, הוא רק נראה זקן, אבל נשמתו היתה של בן חמש או שש, תמיד שהיה לנו יום הולדת היינו מקבלים ממנו מתנות משגעות ומצחיקות, הוא תמיד לקח את חייו לאקסטרים, גם בחייו וגם במותו, השם יקום דמו".

בתוך כך, הלילה פעלו לוחמי צה"ל בשיתוף כוחות שב"כ ומג"ב למיפוי ביתו של המחבל בכפר יטא שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". כוחות הביטחון ממשיכים לפעול להגנת ובטחון התושבים במרחב.

כאלף בני אדם, קרובי משפחה, מכרים וידידים מההתיישבות הגיעו לבית העלמין האזורי בכפר עציון ללוות בדרכו האחרונה את ארי פולד בפיגוע הבוקר בקניון הרים.. אור רביד, אור רביד
בני משפחתו של פולד, אמש/אור רביד, אור רביד

לפני ההלוויה אמש ביקרו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושר החינוך נפתלי בנט בבית משפחת פולד. ‏"פגשתי את הוריו ואחיו המופלאים של גיבור ישראל הנפלא ארי פולד. חיבקתי אותם בשם כל עם ישראל בעת יגונם הנורא. אנו חיים בזכות גיבורים כמו ארי. נזכור אותו תמיד", צייץ נתניהו בטוויטר אחרי הביקור.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי פולד היה "גיבור ישראל שבמותו הציל אחרים", והוא שמע מההורים, יונה ומרי פולד, על פועלו של בנם בתחום ההסברה, על לחימתו במלחמת לבנון השנייה ועל עלייתו לישראל כחייל בודד. "הוא עשה כל כך הרבה דברים במקביל, אנחנו מקבלים סיפורים עליו ממדינות בכל העולם. הוא היה מלא תשוקה לישראל. האהבה לארץ באה מעומק הלב", אמרו ההורים.

הוריו של פולד סיפרו על בנם כי "היו לו כוח על אנושי, הוא עשה דברים שלא ייאמנו. אנחנו לראשונה מרגישים את מחיר החיים בישראל. אבל אנחנו מבינים שחייבים להמשיך". בנט אמר למשפחה כי "הכאב נורא, אין דרך להכיל את האסון. נקודת האור היחידה היא שארי לא הלך כצאן לטבח, הוא הציל גם אחרים. נלחם עד הרגע האחרון. מעולם לא ראיתי דבר כמו מה שראינו היום". עוד הוסיף בנט ואמר למשפחה "יש לכם דוד, אח ובן גיבור. חי כגיבור ומצא את מותו כגיבור. וכמה כוחות יש במשפחה הנפלאה שלכם, תמצית הציונות. יהיה זכרו ברוך".

ארי פולד, הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, 16 בספטמבר 2018. FACEBOOK, מערכת וואלה! NEWS
פולד, "עם ישראל איבדו היום אביר אמיתי"/מערכת וואלה! NEWS, FACEBOOK

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ספד לפולד בחשבון הטוויטר שלו: "לפני שהובא הלילה למנוחות, הגעתי הערב לחבק את הוריו ואחיו של ארי פולד ז"ל. התרגשתי לשמוע את חברי ללימודים הרב יונה פולד, אבא של ארי, מדבר בעיניים נוצצות על בנו הי"ד. כשפוגשים כזו משפחה נפלאה מבינים טוב יותר איך צומח כזה גיבור. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".



(עדכון ראשון: 23:00)

כאלף בני אדם, קרובי משפחה, מכרים וידידים מההתייבשות הגיעו לבית העלמין האזורי בכפר עציון ללוות בדרכו האחרונה את ארי פולד בפיגוע הבוקר בקניון הרים.. או רביד, אור רביד
הלווייתו של פולד, אמש/אור רביד, או רביד
כאלף בני אדם, קרובי משפחה, מכרים וידידים מההתיישבות הגיעו לבית העלמין האזורי בכפר עציון ללוות בדרכו האחרונה את ארי פולד בפיגוע הבוקר בקניון הרים.. אור רביד, אור רביד
איתן פולד, אחיו של ארי במהלך הלווייתו/אור רביד, אור רביד
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו?ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, וח?כ בצלאל סמוטריץ?, שיועץ התקשורת שלו, איתן, הוא אח של הנרצח. ללא, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו בניחום האבלים/מערכת וואלה! NEWS, ללא
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו?ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, וח?כ בצלאל סמוטריץ?, שיועץ התקשורת שלו, איתן, הוא אח של הנרצח. ללא, מערכת וואלה! NEWS
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' בניחום האבלים/מערכת וואלה! NEWS, ללא
שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן בהלוויתו של ארי פולד (צילום: אור רביד). מערכת וואלה! NEWS
דיוויד פרידמן שגריר ארצות הברית בישראל בהלוויתו של פולד/מערכת וואלה! NEWS
צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק
מיפוי בית המחבל ביטא בחברון. דובר צה"ל, דובר צה"ל
כוחות צה"ל הלילה בפשיטה על בית המחבל ביטא/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully