וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיולית צבאית נכנסה בשוגג לתוך קלנדיה, קצינה ושני חיילים נפצעו קל

כלי הרכב ובו חמישה לוחמים נכנסו בטעות אל לב השטח הפלסטיני. בשלב מסוים החלה במקום הפרת סדר, במהלכה פלסטינים רבים כיתרו את הטיולית והשליכו אבנים לעברה. כוח מג"ב שהוזעק למקום פתח בסדרת פעולות שבסופן הצליח לחלץ את הטיולית. שלושה חשודים נעצרו

עריכה: איתי עמרם

טיולית נקלעה להפרת סדר בקלנדיה - כל העדכונים:

- טיולית ובה חמישה לוחמים ונהג נכנסה בשוגג לשטח פלסטיני באזור קלנדיה
- במקום התפתחה הפרת סדר, פלסטינים השליכו אבנים לעבר הרכב
- חיילים הגיבו בירי באוויר, כוח מג"ב חילץ את הטיולית מהמקום
- קצינה ושני חיילים נפצעו קל, פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים
- נעצרו שלושה חשודים בידויי אבנים לעבר הטיולית

טיולית צבאית ובה חמישה לוחמים מגדוד קרקל ונהג, נכנסה הערב (ראשון) בשוגג לעומק שטח פלסטיני באזור קלנדיה. עם כניסתה החלה במקום הפרת סדר אלימה, שבמהלכה פלסטינים כיתרו את הטיולית, והשליכו לעברה אבנים.

בשלב מסוים אחד מהנוסעים ירה באוויר על מנת להרחיק את המפגינים. שני צוותים של מג"ב נכנסו למקום, וחילצו את הטיולית תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. קצינה ושני חיילים נוספים, אחד מהם לוחם מג"ב, נפצעו קל והם פונו לבית החולים שערי צדק לקבלת טיפול רפואי. נזק נגרם לכלי הרכב. לוחמי מג"ב עצרו שלושה חשודים ביידוי אבנים לעבר הטיולית. שניים מהם תושבי רמאללה וקלנדיה בשנות ה-20-30 לחייהם ואחד ללא מסמכים מזהים נעצרו לחקירה. בצה"ל החלו בחקירת נסיבות המקרה.

לקריאה נוספת:
"קם בבוקר לבש בגדי ספורט והלך": מסלול המוות של המחבל בן ה-16
"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת

אוטובוס חיילים שנכנס לקלנדיה. מערכת וואלה! NEWS
קלנדיה, הערב/מערכת וואלה! NEWS
אוטובוס חיילים שנכנס לקלנדיה. מערכת וואלה! NEWS
הטיולית בקלנדיה, הערב/מערכת וואלה! NEWS

"את האירוע קיבלנו כשהצוות שלי עסק בפעילות על ציר התפר באיזור הדאחייה שבגזרת עוטף ירושלים והצוות השני בפעילות באיזור עטרות", סיפר רס"ל אייל עבאס, מפקד כוח משמר הגבול של משטרת ישראל שהגיע ראשון לזירת האירוע. "מרגע הדיווח תוך דקות ספורות הגענו לטיולית וראינו עשרות מתפרעים סביבה".

.

הטיולית המנופצת שנכנסת בשוגג לקלנדיה 16 בספטמבר 2018. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
חזית הטיולית שהותקפה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מתוך טוויטר

האירוע בקלנדיה התרחש לאחר שהבוקר אירע פיגוע דקירה בצומת גוש עציון. את הפיגוע ביצע המחבל, חליל ג'בארין בן ה-16 מיטא, שהצליח לעקוף את מנגנוני האבטחה.

ג'בארין נוטרל בירי ונפצע באורח בינוני. הוא פונה אל בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הוא רצח בדקירות את ארי פולד, בן 40 ואב לארבעה מאפרת בכניסה לקניון. פולד הספיק לירות לעבר המחבל יחד עם אזרח נוסף והמאבטח שהיה במקום. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully