וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות המדינה תבחן את פרשת ההטרדות של יועץ נתניהו

15.9.2018 / 23:01

דובר הנציבות אריה גרינבלט מסר כי יבחנו אם יש צורך לפתוח בבדיקת הטענות נגד דייוויד קיז והתנהלות השגריר רון דרמר. למיטב ידיעתנו עד כה, כל הטענות נגד קיז הינן ביחס לאירועים שהתרחשו בארצות הברית ולפני שהפך לעובד מדינה". במשרד החוץ עדיין מסרבים להגיב

יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תקשורת זרה, דייוויד קיז. 5 באפריל 2016.. פייסבוק, אתר רשמי
יצא לחופשה בעקבות הטענות. קיז/אתר רשמי, פייסבוק

דובר נציבות שירות המדינה אריה גרינבלט אמר הערב (שבת) כי אגף המשמעת בנציבות יבחן אם יש צורך לפתוח בבדיקת פרשת ההטרדות המיניות של יועץ ראש הממשלה לתקשורת זרה דייוויד קיז. בנוסף לכך, תיבחן התנהלותו של שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, בפרשה.

גרינבלט מסר לוואלה! NEWS כי "למיטב ידיעתנו עד כה, כל הטענות נגד קיז הינן ביחס לאירועים שהתרחשו בארצות הברית ולפני שהפך לעובד מדינה. אם אכן כך - אין מדובר באירועים שבסמכות הנציבות לחקור. מחר ננסה לראות אם ניתן לברר אם יש תלונה הנוגעת גם לתקופת עבודתו בשירות המדינה".

עוד בנושא:
השגריר בארה"ב: לא עדכנתי את ראש הממשלה בטענות על דייויד קיז
העיתונאי שהזהיר והתקיפה המינית בבית: פרטים חדשים על פרשת קיז
12 עדויות נוספות של נשים נגד יועצו של נתניהו; קיז: "האשמות שגויות"

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. AP
היה מחויב לעדכן את הממונים עליו. דרמר/AP

מוקדם יותר שלחה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פנייה דחופה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בבקשה להורות על בדיקה מידית של הפרשה. "נוכח החשש החמור להתנהגות סדרתית מצד בכיר במשרד ראש הממשלה וההתעלמויות של כמה נציגי ציבור מעדויות בנושא זה, אבקשך להורות על בדיקה מידית וכוללת", כתבה רוזין בחשבון הטוויטר שלה.

עוד הוסיפה ח"כ רוזין: "לא ייתכן שעצימת עיניים וגלגול אחריות יהוו שכפ"ץ למה שמסתמן כמחדל, כשמעל לכל השתיקה הרועמת של ראש הממשלה".

השגריר דרמר הודה אתמול כי ידע על הטענות נגד קיז וטען כי לא עדכן בכך את ראש הממשלה או העביר את המידע הלאה לגורמים ממונים. נתניהו טרם הגיב בנושא.

עוד באותו נושא

השגריר בארה"ב: לא עדכנתי את ראש הממשלה בטענות על דייויד קיז

לכתבה המלאה

מבחן ראשון לנציב שירות המדינה החדש

בעוד הטענות נגד קיז, שיצא לחופשה, נוגעות ככל הנראה לתקופה שקדמה למינויו בשירות המדינה ובלשכת נתניהו, השגריר דרמר - שידע על הטענות - מחויב על פי תקנון שירות המדינה לעדכן את הממונים עליו במידע שהגיע לידיו. במשרד החוץ אמרו כי אינם מגיבים בשלב זה לשאלות על התנהלותו של דרמר.

מדובר במבחן ראשון לנציב שירות המדינה החדש הרשקוביץ שהממשלה אישרה את מינויו בתחילת השבוע. הרשקוביץ נחשב למועמד נוח לנתניהו, וההחלטה אם לפתוח בבדיקת התנהלותם של קיז ודרמר, אחד מהאנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה, עשויה להעמיד אותו במצב בעייתי.

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully