וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי שהזהיר והתקיפה המינית בבית: פרטים חדשים על פרשת קיז

14.9.2018 / 8:45

אחרי פרישת יועץ נתניהו בשל עדויות על הטרדה מינית כלפי נשים, מפרסם הניו יורק טיימס את עדותה של ג'וליה סלאזר, שחשפה את הפרשה. עוד נחשף כי תלונות מצד נשים הועברו לשגריר ישראל בוושינגטון על ידי עיתונאי שאף הטיח בפני קיז כי הוא "בושה למין הגברי"

ג'וליה סלזאר, מתחרה על מושב בסנאט של ניו יורק, ספטמבר  2018. אתר רשמי
סלאזר/אתר רשמי

אחרי שיועצו של ראש הממשלה לתקשורת זרה, דייויד קיז הודיע אתמול (חמישי) על פרישה בשל הצטברות של עדויות נשים נגדו על תקיפה והטרדה מינית של 12 נשים - ג'וליה סלאזר, אחת מהנשים שחשפו את ההטרדות לכאורה של היועץ, מספרת לראשונה בריאיון נרחב על מה שארע לטענתה.

סלאזר, בת ה-27 מועמדת לסנאט במדינת ניו יורק, סיפרה בריאיון לניו יורק טיימס כי הקשר עם קיז נוצר לראשונה בשנת 2013 בעת לימודיה באוניברסיטת קולומביה. השניים נפגשו תחילה בבית קפה ולאחר מכן המשיכו לדירתו של קיז. "הוחמאתי מהפנייה שלו אליי", הודתה סלאזר. "בדיעבד הלוואי שהייתי עוזבת את החדר. אבל לא הייתה לי שום סיבה לחשוב שהוא יהיה תוקפני או אגרסיבי כלפיי", אמרה. "הייתי אז צעירה ותמימה בת 22 והייתי בטוחה שאוכל לעזוב את החדר בכל זמן שארצה - אך התברר לי שלא כך".

עוד בוואלה! NEWS:
- ג'ארד קושנר על צעדי הענישה לפלסטינים: "לא מפחדים לפעול נכון"
- מכת החום, התקף החרדה והחילוץ שאיחר: הטיול האחרון של הגר בירדן

יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תקשורת זרה, דייוויד קיז. 5 באפריל 2016.. פייסבוק, אתר רשמי
"בושה למין הגברי". קיז/אתר רשמי, פייסבוק

"התווכחתי איתו במשך חצי שעה - אבל פחדתי לברוח"

לטענתה של סלאזר, קיז הציע לה לשבת על הספה בביתו, חיבק אותה ובשלב מסוים אף ניסה לנשק אותה. לדבריה, היא ניסתה להתנגד אך הוא כפה עליה לבוא איתו לחדר השינה. שם החל להתפשט ולטענתה דרש שיקיימו יחסי מין אוראליים. ואף הזהיר אותה לדבריה שלא תעזוב את הדירה עד שיסופק מינית. "התווכחתי איתו על כך במשך חצי שעה אבל פחדתי לנסות לברוח". עוד היא סיפרה כי "ביצעתי בו מין אוראלי תוך כדי שאני בוכה. לא רציתי לחשוב שהותקפתי מינית ואפילו לא שקלתי לדווח על כך".

קיז עצמו דחה את האשמותיה של סלאזר וכינה אותם שיקריים ואף טען כי אמינותה של סלאזר מוטלת בספק. "זוהי האשמה שקרית מצד מישהי שכבר הוכח בכמה מקרים שהיא אינה אמינה לגבי חייה שלה עצמה. זו דוגמה נוספת של חוסר הכנות שלה", אמר קיז.

עיתונאי הניו יורק טיימס ברט סטפנס, סיפר בריאיון כי ב-2 לנובמבר בשנת 2016, בעת שעבד כעורך מדור הדעות הדעות של הוול סטריט ג'ורנל, כי טילפן לרון דרמר, שגריר ישראל בוושינגטון, וסיפר לו על התנהגותו הלא הולמת של קיז כלפי נשים. הוא אף הזהיר אותו כי דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה מהווה סכנה עבור נשים שעובדות עימו.

לדברי סטפנס כבר בנובמבר 2013 הוא אסר על יועצו של נתניהו, להיכנס למשרדי מדור הדעות של הוול סטריט ג'ורנל, זאת לאחר שכמה עובדות התלוננו על הטרדה. הוא אף סיפר כי השניים התעמתו והוא הטיח בקיז כי הוא "בושה עבור המין הגברי ובושה עבור יהודי".

משגרירות ישראל טרם נמסרה תגובה לדברים.

עוד באותו נושא

לאור הטענות על הטרדה: יועצו של נתניהו ביקש לצאת לחופשה

לכתבה המלאה
שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. AP
נטען כי הוזהר מפני קיז שמסכן נשים. דרמר/AP

אחרי יומיים בהם הצטברו עדויות על תקיפה והטרדה מינית של כ-12 נשים נגדו הודיע אתמול קיז כי הוא לוקח חופשה ללא הגבלת זמן. "לנוכח האשמות שקריות ומטעות נגדי, וכדי לא להסיח את הדעת מהעבודה החשובה עבור ראש הממשלה, ביקשתי לקחת פסק זמן כדי לטהר את שמי. אני בטוח שהאמת תצא לאור", מסר קיז בהודעה. לשכת ראש הממשלה קיבלה את בקשתו לצאת לחופשה, שהגיעה לאחר שיחה של קיז עם נתניהו.

כתבת של "הוול סטריט ג'ורנל", שיינדי רייס, פרסמה בטוויטר אחרי סלזאר, עדות נוספת על מפגש "נוראי" עם קיז וטענה כי הוא אינו מוכן לקבל את המילה "לא" כתשובה ולא חדל "לדחוף את עצמו". אתר "Times of Israel" פרסם כי מלבד סלזאר ורייס, יש בידיהם עדויות של כעשר נשים נוספות שטוענות כי נפגעו כתוצאה מהתנהגות בלתי הולמת של קיז. במקביל, בחדשות עשר דווח כי שתי נשים ממכון מחקר שמרני ימני בוושינגטון התלוננו בפני הממונים עליהם על התנהלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully