וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הטענות על הטרדה: יועצו של נתניהו ביקש לצאת לחופשה

13.9.2018 / 19:58

העדויות נגד דייויד קיז, יועצו לתקשורת זרה של נתניהו, הלכו והצטברו - והוא ביקש לצאת לחופשה ללא הגבלת זמן. לשכת נתניהו, שעד כה לא הגיבה על סדרת התלונות, קיבלה את בקשתו

יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תקשורת זרה, דייוויד קיז. 5 באפריל 2016.. פייסבוק, אתר רשמי
דייוויד קיז/אתר רשמי, פייסבוק

אחרי יומיים בהם הצטברו עדויות על תקיפה והטרדה מינית של כ-12 נשים נגד דייויד קיז, יועצו לתקשורת זרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע היועץ כי הוא לוקח חופשה ללא הגבלת זמן.

"לנוכח האשמות שקריות ומטעות נגדי, וכדי לא להסיח את הדעת מהעבודה החשובה עבור ראש הממשלה, ביקשתי לקחת פסק זמן כדי לטהר את שמי. אני בטוח שהאמת תצא לאור", מסר קיז בהודעה. לשכת ראש הממשלה קיבלה את בקשתו לצאת לחופשה, שהגיעה לאחר שיחה של קיז עם נתניהו.

פרישתו מגיעה יומיים לאחר שמועמדת לסנאט במדינת ניו יורק, ג'וליה סלזאר, סיפרה כי הותקפה מינית על ידיו. לדבריה, היא נחשפה בשל פרסום קרוב של ידיעה שאמורה להטיל ספק בטענותיה ובטענות של נשים אחרות נגד קיז, שהכחיש את דבריה. המקרה של סלזאר, שאירע ב-2013, התפרסם בעילום שם כבר לפני כשנתיים, וסלזאר פרסמה השבוע את הדברים בשמה ובאופן גלוי.

עוד חדשות בוואלה! NEWS:
מועמדת לסנאט בניו יורק: יועץ של נתניהו תקף אותי מינית
טרגדיה: ישראלית בת 30 מתה ממכת חום במהלך טיול בירדן

בנימין נתניהו מגיב על המלצות מהשטרה בתיק 1000 ו-2000, 13 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
לשכת ראש הממשלה קיבלה את בקשתו לצאת לחופשה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אחרי סלזאר, כתבת של "הוול סטריט ג'ורנל", שיינדי רייס, פרסמה בטוויטר עדות נוספת על מפגש "נוראי" עם קיז וטענה כי הוא אינו מוכן לקבל את המילה "לא" כתשובה ולא חדל "לדחוף את עצמו". אתמול פורסם באתר "Times of Israel" כי מלבד סלזאר ורייס, יש בידיהם עדויות של כעשר נשים נוספות שטוענות כי נפגעו כתוצאה מהתנהגות בלתי הולמת של קיז.

במקביל, בחדשות עשר דווח כי שתי נשים ממכון מחקר שמרני ימני בוושינגטון התלוננו בפני הממונים עליהם על התנהלותו.

בלשכה לא הגיבו בימים האחרונים לדיווחים ולטענות נגד קיז, בדומה לגיבוי שנתניהו נתן ב-2012 לראש הלשכה נתן אשל, שהטריד מינית עובדת בלשכה. יציאתו של קיז לחופשה בהתנדבות פותרת את הבעיה באלגנטיות לעת עתה, אך מגיעה בתזמון בעייתי עבור ראש הממשלה, שבועיים לפני הנסיעה המסורתית שלו לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, שם נתניהו נוהג בדרך כלל להעניק סבב ראיונות לכלי תקשורת אמריקניים, שעל הקשר עמם קיז הופקד.

עוד באותו נושא

קריאות במערכת הפוליטית להשעיית יועץ נתניהו: "שתיקת רה"מ - הסכמה"

לכתבה המלאה
ג'וליה סלזאר, מתחרה על מושב בסנאט של ניו יורק, ספטמבר  2018. אתר רשמי
ג'וליה סלזאר, שסיפרה כי הותקפה מינית על ידי קיז/אתר רשמי

מוקדם יותר היום, לפני הודעת החופשה של קיז, במערכת הפוליטית קראו לראש הממשלה להודיע על השעייתו. חברת הכנסת מרב בן ארי (כולנו) צייצה בטוויטר "‏אני חושבת שראש הממשלה חייב להתערב. לא הגיוני שיועץ בכיר מטריד, אפשר לומר גם די באובססיביות נשים רבות והוא ממשיך בעבודתו כאילו כלום. אם לי היה יועץ כזה, הייתי מוציאה אותו היום בבוקר לחופה ללא תשלום עד לבירור כל העובדות".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) ששימשה כמנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בעבר אמרה כי "דיוויד קיז כבר לא יכול ליצג את ישראל בתקשורת הזרה, אבל השתיקה של ראש הממשלה יכולה להתפרש בעולם כקבלה או הכלה של מעשיו".

(עדכון ראשון 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully