וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ארד קושנר על צעדי הענישה לפלסטינים: "לא מפחדים לפעול נכון"

14.9.2018 / 6:43

חתנו של הנשיא טראמפ והממונה מטעמו על המשא ומתן הישראלי-פלסטיני הביע בראיון ל"ניו יורק טיימס" ביטחון בצדקת צעדי הממשל כלפי הפלסטינים, בהם סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון: "אני חושב שכתוצאה מן הצעדים שלנו ישנו סיכוי גבוה יותר להשיג שלום אמת"

צלמים זמניים מורשים

"אני חושב שכתוצאה מן הצעדים שלנו ישנו סיכוי גבוה יותר להשיג שלום אמת" - כך אמר אמש (חמישי) ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ והממונה מטעמו על המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס", הגן קושנר על צעדי הענישה האחרונים של הממשל כלפי הרשות הפלסטינית, ואמר: "היו יותר מדי מציאויות מדומות ואנשים סגדו להן. ואני חושב שהיה צריך לשנות את זה. כל מה שאנחנו עושים זה להתמודד עם דברים כפי שאנחנו רואים אותם, ולא לפחד לעשות את הדבר הנכון".

עוד בוואלה! NEWS:
פלורנס מתקרבת לחוף כהוריקן דרגה 1 - וברשויות חוששים מאדישות
ארגון סורי: מלחמת האזרחים במדינה גבתה יותר מ-360 אלף קורבנות
מכת החום, התקף החרדה והחילוץ שאיחר: הטיול האחרון של הגר בירדן

טקס העברת שגירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ג'רארד קושנר בטקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

קושנר אמר בראיון כי ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל רק חיזקה את האמינות של טראמפ בכך שהוא מילא את הבטחת הבחירות שלו. הוא הוסיף כי להנהגה הפלסטינית מגיע לאבד את סיוע החוץ אחרי הגידופים כלפי טראמפ, וכי מרבית הכסף שארצות הברית השקיעה באונר"א ובארגונים נוספים לא הושקע בצורה נכונה בכל מקרה.

עוד אמר קושנר כי אף אחד לא זכאי באופן אוטומטי לסיוע חוץ, וכי סיוע שכזה צריך להתבסס על האינטרס הלאומי ועל עזרה לאלו הזקוקים לו. לדבריו, בכל הנוגע לפלסטינים, במשך עשרות שנים הכסף הוקצב לתכניות רווחה, בלי תכנית שתגרום להם להיות תלויים בעצמם.

עם זאת, קושנר התעקש כי הפערים בין הממשל והרשות הפלסטינית אינם בלתי ניתנים לגישור, על אף ההצהרות הלוחמניות מכיוון רמאללה ולפיהן הרשות תסרב לכל תיווך מצדו של טראמפ. "בכל משא ומתן בו השתתפתי, לפני שמישהו אומר 'כן', התשובה שלו היא 'לא'", אמר קושנר, והוסיף כי אם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוא איש רציני, הוא ילמד את תכנית השלום ביסודיות לאחר שתפורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully