וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור אמריקני נעצר במהלך ההפגנות נגד פינוי חאן אל-אחמר

15.9.2018 / 18:20

פרופסור למשפטים המחזיק גם באזרחות צרפתית נעצר בחשד שהפריע לכוחות הביטחון בפינוי הכפר הבדואי. לאחר שבג"צ דחה את הערעור, השבוע החלו בפעולות פינוי חאן אל-אחמר. בשל החזקתו במעצר תחת הדין הצבאי למשך 96 שעות ללא שופט, הוא פתח בשביתת רעב

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

פרופסור צרפתי-אמריקני נעצר אתמול (שישי) בעימותים בכפר הבדואי חאן אל-אחמר בחשד שהפריע לשוטרים וחיילים שהיו במקום. החשוד, פרנק רומנו בן ה-68, הוא פרופסור למשפטים המחזיק באזרחות צרפתית ואמריקנית.

רומנו הועבר לחקירה ומוחזק במגרש הרוסים, אך יובא בפני שופט במחנה עופר רק ביום שני, כיוון שמופעל נגדו הדין הצבאי המאפשר להחזיקו 96 שעות במעצר בהחלטת קצין. כאות מחאה החליט פרופ' רומנו על שביתת רעב, והודיע כי ישתה רק מים "עד שההריסה תבוטל וינתנו היתרי בנייה".

עו"ד גבי לסקי, המתמחה בזכויות אדם ומייצגת את רומנו, אמרה לוואלה! NEWS: "זה מטריד שמפעילים כנגדו את הדין הצבאי. הוא לא עבר שום עבירה, לא הוכרז שטח צבאי סגור ובעבר לא ראיתי שמפעילים את הדין הצבאי נגד מתנחלים המגיעים למאחז יהודי לחזק את תושביו לפני פינוי צפוי".

עוד בוואלה! NEWS:
חיפושים אחר שחיין נעדר בן 66 שהשתתף בצליחת הכנרת
בכיר פלסטיני: ארה"ב לעולם לא תציג את תכנית השלום שלה
בית משפט במצרים הורה על מעצר בניו של מובארק בפרשת הרצת המניות

משטרת הגבולות הישראלית עוצרת את פרופסור פרנקו רומנו מאוניברסיטת ח'אן אל-אחמר שבדרום הגדה, 15 בספטמבר 2018. AP
מעצרו של רומנו, אתמול/AP

לדברי עורכת הדין, "ברור שלאחר הכרזת האיחוד האירופי כי פינוי חאן אל-אחמר יהיה פשע מלחמה יש ויהיה עניין רב במתרחש שם ואנחנו צפויים לעוד התעניינות של אנשי אקדמיה ואחרים במקום". מארגון "בצלם" נמסר כי בנוסף לרומנו נעצרו אתמול שלושה פלסטינים, בהם איש הרשות הפלסטינית ואיש סיוע רפואי.

עוד באותו נושא

אחרי החלטת בג"ץ: חמישה מבנים בלתי חוקיים פונו סמוך לחאן אל-אחמר

לכתבה המלאה
פרופסור פרנקו רומנו מאוניברסיטת ח'אן אל-אחמר, 15 בספטמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
שבת רעב עד ביטול ההריסה. רומנו/מערכת וואלה! NEWS, -

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך פעילות משותפת של גורמי המנהל האזרחי בסיוע כוחות משטרה, החל החשוד וכמה פלסטינים נוספים להתעמת עם הכוחות, להפריע ולהפר את הסדר הציבורי. החשוד לא נענה לקריאות השוטרים כשהוא מתפרע, מטפס על טרקטור וחוסם את המשך עבודתו, ולכן הוא ושניים נוספים שהיו עמו נעצרו לחקירה שעדיין מתנהלת".

כוחות הביטחון, במהלך הפינוי החלקי בחאן אל אחמר 13 בספטמבר 2018. רויטרס
כוחות הביטחון מתחילים בפינוי הכפר, השבוע/רויטרס

בג"צ דחה לפני כשבועיים את העתירות שהוגשו נגד פינויו של הכפר הבדואי חאן אל-אחמר שבאזור מעלה אדומים, ובכך הסיר את המחסום האחרון בפני פינוי הכפר, לאחר שנידון בעניינו שנים. בעתירה שנדחתה טענו תושבי הכפר כי היו מוכנים להגיש את התכנית המפורטת להסדרת הכפר, אך במנהל האזרחי סירבו לקבל אותה בטענה כי חסרים המסמכים שיוכיחו את בעלותם על הכפר.

על פי מתווה המדינה, אמורים היו התושבים לעבור למתחם ליד אבו דיס, אך הם התנגדו לכך. לדבריהם, המתחם לא מתאים לצרכים שלהם וגודל המגרשים קטן מדי עבור גידול צאן ומרעה.

המאבק נגד פינוי חאן אל-אחמר זוכה כאמור לתמיכה ניכרת גם מהקהילה האירופית. באיחוד האירופי איימו כי ידרשו מישראל פיצויים על הפינוי.

חאן אל-אחמר. רויטרס
שלושה נעצרו במהלך ניסיונות הפינוי. חאן אל-אחמר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully