וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: ארה"ב לעולם לא תציג את תכנית השלום שלה

15.9.2018 / 17:42

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, תקף את ממשל טראמפ ואמר כי "כל העולם דוחה את הרעיונות שלהם". עוד הוסיף כי נציגי הממשל "אומרים ששלום מבוסס על אמת, אבל תומכים רק בישראל"

צילום: רויטרס

ארצות הברית לא תציג את התכנית המיוחלת שלה לשלום ישראלי-פלסטיני בקרוב, ובמקום זאת היא מנסה לשנות באופן חד צדדי את ההתייחסות לכל הצעה עתידית", כך אמר היום (שבת) יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת. בהתייחסו לספקנות העמוקה בקרב הפלסטינים ומדינות ערב, אמר עריקאת כי ממשל טראמפ עומד לצד ישראל בסוגיות הליבה בסכסוך, וקובר כל אפשרות לשלום במזרח התיכון.

"אני לא חושב שהם יציגו תכנית אי פעם", אמר עריקאת בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס ביריחו. "כל העולם דוחה את הרעיונות שלהם", אמר והוסיף כי ארצות הברית קיבלה את עמדות ישראל לא רק בנוגע לירושלים עם העברת השגרירות, אלא בנושאים נוספים, כמו סוגיית הפליטים וזכות השיבה.

עוד בוואלה! NEWS:
חיפושים אחר שחיין נעדר בן 66 שהשתתף בצליחת הכנרת
בית משפט במצרים הורה על מעצר בניו של מובארק בפרשת הרצת המניות
ילד בן חמש אושפז אחרי אכילת חטיף המכיל סמים; האב נעצר

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת בביקור בעמאן בירת ירדן, 29 בינואר 2018. AP
"ממשל טראמפ עומד לצד ישראל". עריקאת/AP

"הם אומרים לנו ששלום מבוסס על אמת, אבל האמת של קושנר ושל נתניהו היא שירושלים היא בירת ישראל, בלי זכות שיבה לפליטים, שהתנחלויות חוקיות וללא מדינה פלסטינית בגבולות 67, ושעזה חייבת להיות מופרדת מהגדה המערבית - זה פשוט לא מקובל", תקף עריקאת. "הדבר היחיד שהממשל עשה מאז כניסתו הוא להסיט את הישראלים והפלסטינים מהדרך לשלום, ומהדרך לפתרון שתי המדינות".

השבוע הודיע עריקאת במסיבת עיתונאים ברמאללה כי הוא הגיש תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד "הפשעים של ישראל". זאת, על רקע החלטתה של ארצות הברית לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון ולחץ על הממשל האמריקני על הרשות הפלסטינית בשבועות האחרונים.

עוד באותו נושא

בכיר פלסטיני: הגשנו לבית הדין בהאג תביעה נגד פשעי ישראל

לכתבה המלאה
משרדי אש"ף בוושינגטון. רויטרס
"גינו את תכנית השלום האמריקנית". משרדי אש"ף בוושינגטון/רויטרס

ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, הודיע השבוע על סגירת הנציגות בעקבות פניית הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי ומאחר שלדבריו ישראל היא בת ברית קרובה של ארצות הברית. "אנחנו נעמוד לנצח לצד בעלת בריתנו ישראל", הצהיר בולטון. משרד החוץ האמריקני נימק את ההחלטה בכך ש"אש"ף גינה את תכנית השלום האמריקנית" וש"ארצות הברית ממשיכה להאמין במשא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים וזו הדרך היחידה להתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully