וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החלטת בג"ץ: חמישה מבנים בלתי חוקיים פונו סמוך לחאן אל-אחמר

לאחר שהשופטים דחו את עתירות תושבי הכפר הבדואי חאן אל-אחמר שבאזור מעלה אדומים והורו על פינויו, הרשות הפלסטינית הקימה חמישה מבנים זמניים בסמוך למאחז. הבוקר פינה המנהל האזרחי את המבנים. "האכיפה בוצעה על פי החוק"

צילום: רויטרס ורוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

יחידת הפיקוח במנהל האזרחי פינתה הבוקר (חמישי) חמישה מבני יבילים שהובלו והוצבו במהלך הימים האחרונים באופן בלתי חוקי, בסמוך למאחז הבדואי חאן אל-אחמר. זאת על רקע החלטת בג"ץ בשבוע שעבר לדחות את סדרת העתירות נגד מימוש צווי ההריסה והפינוי למאחז והחליט כי המדינה רשאית להרוס את המבנים.

ההחלטה לפנות את המאחז הממוקם על אדמות היישוב כפר אדומים התקבלה כבר לפני מספר חודשים, אך רק לאחר סאגה משפטית שנמשכה כעשור פסק בג"ץ כי אין מניעה לפינוי המקום והוא צפוי להיהרס בימים הקרובים.

על פי מתאם פעולות הממשלה בשטחים הקמת היבלים קודמה על ידי נציגים מהרשות הפלסטינית כמחאה ובהתרסה נגד החלטת בג"ץ ונגד אכיפת החוק הישראלי בשטחי C.

כוחות הביטחון, במהלך הפינוי החלקי בחאן אל אחמר 13 בספטמבר 2018. רויטרס
פינוי המבנים סמוך לחאן אל אחמאר הבוקר/רויטרס
ילדים בכפר הבדואי חאן אל אחמר באזור מעלה אדומים, מאי 2018. רויטרס
ילדים בחאן אל אחמאר בשבוע שעבר/רויטרס

"ישראל ערכה הבוקר חזרה גנרלית לקראת ביצוע פשע המלחמה שהיא מתכננת - הרס מוחלט של חאן אל-אחמר וגירוש תושביו לאתר ליד מזבלת אבו דיס", אמרו היום בבצלם. "הרחבת ההתנחלויות המתוכננת באזור נועדה לבתר את הגדה המערבית לשניים, וכן להשלים את תהליך הניתוק של מזרח ירושלים משאר הגדה", הוסיפו.

בעתירה שנדחתה, טענו תושבי הכפר כי היו מוכנים להגיש את התכנית הפורטת להסדרת הכפר, אך במנהל האזרחי סירבו לקבל אותה, זאת בטענה כי חסרים המסמכים שיוכיחו את בעלותם על הכפר.

הפינוי החלקי בחאן אל אחמר 13 בספטמבר 2018. מען, מערכת וואלה! NEWS
פינוי המבנים הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מען

על פי מתווה המדינה, אמורים היו התושבים לעבור למתחם ליד אבו דיס, אך הם התנגדו לכך. לדבריהם, המתחם לא מתאים לצרכים שלהם וגודל המגרשים קטן מדי עבור גידול צאן ומרעה. כמו כן טענו תושבי חאן אל-אחמר כי "בעוד שבמשך שנים הצהירה המדינה כי בכוונתה להגיע לפתרון מוסכם עם התושבים, הרי שבאבחה אחת, כפי שהתברר מתגובת המדינה לעתירת כפר אדומים, הוחלט באופן חד-צדדי וללא הידברות לפנות את התושבים בתוך זמן קצר למתחם ג'האלין מערב".

מתן פלג, יושב ראש תנועת "אם תרצו", הגיב הבוקר לפינוי ואמר כי הסיפור של המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר הוא דוגמא לשיתוף הפעולה בין האיחוד האירופאי, הארגונים השתולים שהוא מממן, והרשות הפלסטינית נגד ישראל.
פלג הוסיף כי "חבורה זו לקחה סוגיה אזרחית לגיטימית של פלישה לקרקע והפכה אותה לסוגיה שמטרתה לתייג את ישראל כפושעת מלחמה המבצעת טיהור אתני, במטרה לפגוע בה". פלג הדגיש כי "יש לרסן לאלתר את האיחוד האירופאי החותר מבפנים נגד מדינת ישראל. הריסת המאחז היא צעד מתבקש לכל שלטון חוק שהיה חייב להיעשות מזמן".

הפינוי החלקי בחאן אל אחמר 13 בספטמבר 2018. רוני כנפו
הכפר חאן אל אחמר, היום/רוני כנפו
הפינוי החלקי בחאן אל אחמר 13 בספטמבר 2018. רוני כנפו
הפינוי החלקי מחאן אל אחמר, היום/רוני כנפו
הפינוי החלקי בחאן אל אחמר 13 בספטמבר 2018. מען, מערכת וואלה! NEWS
פינוי המבנים הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מען
המבנים הזמניים שפונו לפנות בוקר סמוך לכפר חאן אל אחמר. בצלם, מערכת וואלה! NEWS
פינוי המבנים הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, בצלם
הכפר הבדואי חאן אל אחמר באזור מעלה אדומים, מאי 2018. רויטרס
מעלה הכפר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully