וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה מיליון בני אדם בסכנה: טייפון מנגקהוט הכה בפיליפינים

סופת הטייפון הכתה במדינת האיים שבאסיה וכבר גרמה למותם של 12 בני אדם. אזורי הסכנה פונו מתושביהם ועיתונאים דיווחו על גגות בתים מעופפים ברוחות העזות. "אנחנו מתים מפחד", סיפרה אחת התושבות

צילום: רויטרס

רוחות עזות, גשמים חזקים וניתוקי חשמל פוקדים היום (שבת) את צפון-מזרח הפיליפינים בעקבות הטייפון העוצמתי "מנגקהוט" שהכה אמש בחופים ובשטחים החקלאיים של מדינת האיים במזרח אסיה. הטייפון לפני עלות השחר בעיירת החוף באגאו שבמחוז קאגיאן, הממוקם בקצה הצפוני של האי לוזון, וכבר הביא הבוקר למותם של 12 בני אדם.

על פי המשטרה שתיים מהגופות הן של שתי נשים שנמצאו ללא רוח חיים ונמשכו מתחת לאדמת גבעה שהתמוטטה בעקבות הגשמים הסוערים של הסופה. יותר מחמישה מיליון בני אדם עדיין נמצאים בסכנה בעקבות הסופה בעקבות הרוחות, השוות לעוצמה של הוריקן בדרגה 4 מתוך 5.

עוד בוואלה! NEWS:
"קהילות שלמות יימחקו": הסופה פלורנס גובה קורבנות בארה"ב
ממשיכים לקצץ: ארה"ב לא תממן פרויקטים לקירוב ישראלים ופלסטינים
"מבינים שיש להם כוח": הקול היהודי יכריע בבחירות אמצע הקדנציה

סופת הטייפון מנגקהוט בעיר מנילה שבפיליפינים. AP
סופת הטייפון מנגקהוט בעיר מנילה שבפיליפינים/AP

חשש מרכזי הוא שהגשמים העזים, היורדים מרצועת עננים ברוחב 900 קילומטרים המשולבים עם גשמי מונסון עונתיים, יגרמו למפולות ולהצפות רבות. כמעט כל המחוזות באי לוזון קיבלו אזהרות סכנה רשמיות לרבות הבירה, מנילה, בה יש מגבלות ימיות ואוויריות.

כמה שעות לאחר שהכתה הטייפון, עין הסערה החלה להתקרב לצדו המערבי של האי לוזון, לכיוון ים סין הדרומי.

"הרשויות אמרו לנו כי הטייפון הזו חזקה פי שתיים מהסערה הקודמת, וזאת הסיבה שאני מתים מפחד", אמרה מירנה פאראלאג, בת 53, לסוכונות הידיעות הצרפתית, לאחר שברחה מביתה בצפון המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוק שנהרס בעקבות הטייפון מנגקהוט בעיר טוגוואגראו שבפיליפינים. AP
שוק שנהרס בעקבות הטייפון בעיר טוגוואגראו שבפיליפינים/AP

נכון לרגע זה עוד לא דווח על נזקים חמורים במחוז, אך בחלקים שהוגדרו תחת סכנה נערך פינוי כולל של התושבים. עיתונאים שנמצאים בבית מלון בעיר הבירה של מחוז קגיאן טוגוואגראו דיווחו כי הם ראו את הרוחות העזות מכות במגרשי חניה ומרסקות בתי עסק. גגות בתים עשויים ממתכת נצפו מתעופפים באוויר, כשלצדם פסולת מן הרחוב.

לפי מוקדי החיזוי בפיליפינים, לפני שהכתה הסופה, רוחותיה של מנגקהוט הגיעו למהירות שבין 255 ל- 205 קמ"ש. גם אם יחלשו הרוחות, מנגקהוט צפויה להותיר אחריה הרס רב. "היא מסוגלת להרים מכוניות באוויר", תיאר חזאי בסוכנות הממשלתית. "אתה לא יכול לעמוד או אפילו לזחול נגד הרוחות שלה".

בנג'מין ברנז, בעלים של שלושה בתי מלון במחוז קאגיאן שעובדיו עסקו במסמור לוחות עץ שיגנו על חלונות הזכוכית, אמר: "בחנות לחומרי בניין היה מאוד עמוס היום. אנשים קנו עץ, מסמרים, חוטי פח, דיקטים ומטריות".

כ-20 סופות טייפון פוקדות את הפיליפינים בכל שנה, ומביאות הרס בעיקר באזורים העניים במדינה. בשנת 2013 נהרגו בפיליפינם 8,000 בני אדם וכ-20 אלף אחרים איבדו את בתיהם בסופת טייפון חזקה שפגעה במדינה.

מקלט שאליו פונו אנשים שנמלטו מהטייפון מנגהקוט בפיליפינים 13 ספטמבר 2018. רויטרס
מקלט שאליו פונו אנשים שנמלטו מהטייפון בפיליפינים/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully