וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל נפצע קל מהשלכת מטען בגבול עזה; 3 פלסטינים נהרגו

13 פלסטינים מפגינים בגבול הרצועה וכמה מהם השליכו רימונים ומטעני חבלה לעבר חיילי צה"ל. בתגובה כלי טיס וטנק תקפו עמדות חמאס. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ילד בן 12 ושניים נוספים נורו למוות בצפון ובמרכז הרצועה

עריכה: שניר דבוש

התחממות בגבול עזה - עדכונים אחרונים:

-13 אלף מפגינים בכמה מוקדים לאורך גבול הרצועה
-משרד הבריאות בעזה: שלושה הרוגים, בהם ילד בן 12
-רימונים ומטעני חבלה הושלכו לעבר רכב צבאי ולוחמי צה"ל; קצין נפצע קל
-צה"ל תקף באמצעות כלי טיס וטנק שתי עמדות תצפית בגבול הרצועה
-תשעה פלסטינים פרצו את גדר המערכת ושבו לשטח הרצועה
-שתי שריפות פרצו בעוטף עזה בשל בלוני תבערה

שלושה פלסטינים נהרגו היום (שישי) מירי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה - כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני. בהפרות הסדר משתתפים כ-13 אלף מתפרעים בכמה מוקדים לאורך גדר המערכת. כמה מהמפגינים השליכו רימונים ומטעני חבלה לעבר חיילי צה"ל וקצין אחד נפצע באורח קל. בתגובה, צה"ל תקף שתי עמדות של חמאס לאורך גבול רצועת עזה.

התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס וטנק של צה"ל בתגובה להשלכת המטענים, שרסיסי אחד מהם גרמו לפציעת הקצין. הוא קיבל טיפל רפואי במקום. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי שני פלסטינים נפצעו בתקיפה, אחד מהם באורח קשה. בדובר צה"ל מסרו כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה" וכי "לוחמי צה"ל ימשיכו לסכל נסיונות פגיעה באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל על מנת להגן על גבולות מדינת ישראל ואזרחיה".

בנוסף לכך, שריפה פרצה במועצה האזורית שדות נגב כתוצאה מבלון תבערה. שריפה נוספת, שפרצה ביער שוקדה, כובתה במקום.

עוד בוואלה!NEWS:
- העיתונאי שהזהיר והתקיפה המינית בבית: פרטים חדשים על פרשת קיז
- מחקירות נתניהו עד התקשורת: הטעויות שהראו לאלשיך את הדרך החוצה

פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה 14 ספטמבר 2018. רויטרס
מתוך ההפגנות בגבול הרצועה, היום/רויטרס

חלק מהמפגינים מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. על פי דיווחים פלסטיניים, 248 מפגינים נפצעו, מתוכם 80 פצועים מירי ושישה פצועים קשה. 18 מתוך הפצועים הם ילדים. מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש".

על פי משרד הבריאות הפלסטיני אחד מההרוגים, ילד פלסטיני בן 12, נורה למוות בג'אבלייה שבצפון הרצועה. הרוג נוסף, גבר כבן 30, נורה באזור חאן יונס והשלישי, צעיר בן 21, באזור מחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה.

באירוע נוסף תשעה חשודים חצו את גדר המערכת בגבול הרצועה וחזרו מיד לשטח הרצועה. בנוסף לכך, גורמים בצה"ל ציינו כי אירוע כמה ניסיונות לפרוץ את הגדר בכמה מוקדים.

פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה 14 ספטמבר 2018. רויטרס
מתוך ההפגנות בגבול הרצועה, היום/רויטרס

במהלך הלילה שלושה חשודים פלסטינים התקרבו בזחילה אל גדר המערכת בגבול רצועת עזה, ואחד מהם אף השליך מטען חבלה לעבר הכוחות שהשיבו באש. החשודים לא נפגעו ונמלטו חזרה לשטח הפלסטיני. אין נפגעים בקרב הכוחות ולא נגרם נזק. באירוע אחר נחתו בלונים מחוברים לפתיל תבערה שאינו דולק בגן משחקים בקריית גת.

מדובר צה"ל נמסר כי המטען שאותה הוא המטען השני שאותר ונוטרל השבוע בגדר הרצועה. "חמאס ממשיך לנסות ולפגע בתשתיות ההגנה ובכוחות הביטחון במרחב גדר הביטחון, תוך שימוש באזרחי רצועת עזה כמגן וככסות לפעולות טרור", מסרו.

מטען מוסתר בסמוך לגדר הביטחון בעל חיבור למערכת הפעלה מרחוק - 14/9/2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
המטען שהוסתר בגבול הרצועה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

באירוע אחר שהתרחש אתמול בבוקר נטרל צה"ל מטען שאותר במהלך השבוע על ידי הלוחמים בסמיכות לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בצה"ל טוענים כי חוליית המחבלים אשר הניחה את המטען תכננה לפגוע בלוחמי צה"ל ולשבש את פעילות הכוחות שפועלים במרחב. הכוחות סיכלו את הפיגוע. אין נפגעים ולא נגרם נזק. ההערכות הן כי ההפגנות יחלו היום בשעות הערב.

שלושה מוקדים קטנים של מפגינים פלסטינים ברצועת עזה פעלו אתמול (חמישי) בשעות הערב המאוחרות עד סמוך לחצות. המפגינים השליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, הבעירו צמיגים ולטענת חיילים הפעילו זיקוקים במרחב. לא דווח על נזק או על נפגעים בצד הישראלי מהאירועים.

גם בזירה הימית החלו הפלסטינים להפגין באמצעות סירות קטנות בלב ים תוך התגרות בכלי השיט של חיל הים. מפעילי הסירות הפלסטינים התקרבו לאזור האסור לתנועה ולוחמי חיל הים הגיבו בירי אזהרה.

חבלן משטרה מנטרל מטען שהונח בסמוך לגדר הביטחון בדרום רצועת עזה - 14/9/18. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חבלן משטרה מטפל בבלון התבערה בקריית גת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בימים האחרונים חמאס החליט להגביר את קצב הטרור העממי על רקע המבוי הסתום אליו הגיעו השיחות בקהיר מול הרשות הפלסטינית בתיווך מצרים כולל ציר עוקף מול מדינת ישראל. על רקע המתיחות שנוצרה החליטו בחמאס להקים מוקד ההפגנות נוסף בצפון הרצועה מול שובר הגלים שהקים משרד הביטחון סמוך מאוד לציר הימי. בנוסף לכך החליט הארגון להגביר את החיכוך בשעות הלילה גם בזירה הימית וגם בגבול היבשתי.

בצה"ל מעריכים כי חמאס יגביר את קצב הטרור לקראת כינוס המדינות התורמות בניו יורק בסוף החודש במטרה לשמור את הבעיה ברצועת עזה בשיח התקשורתי הבינלאומי. בנוסף, בארגון מעוניינים לכפות על המדינות משוואה של שקט תמורת מימון פרויקטים לאחר שהבית הלבן החליט על קיצוץ כספים לאונר"א.

גורמי ביטחון מעריכים שקיימת אפשרות כי מדינות באירופה ובמזרח התיכון ינסו למלא את החלל התקציבי לאור הקיצוץ האמריקני בכספים ובפרויקטים גם ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה. מנגד עשוי אבו-מאזן לתקוע מקל בגלגלים של התהליך על מנת להגביר את הלחץ על ראשי החמאס למסור את רצועת עזה לאחריותו הוא לשליטתו המלאה.

(עדכון ראשון 09:42)

פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה 14 ספטמבר 2018. רויטרס
ההפגנות בגבול הרצועה, היום/רויטרס
פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה 14 ספטמבר 2018. רויטרס
ההפגנות בגבול עזה, היום/רויטרס
פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה 14 ספטמבר 2018. רויטרס
ההפגנות בגבול עזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully