וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת לפלסטינים: ארה"ב קיצצה בסיוע לבתי החולים במזרח י-ם

ממשל טראמפ הודיע על קיצוץ 25 מיליון דולר ממימון ההוצאות רפואיות בשישה בתי חולים במזרח ירושלים. זאת, כחלק הפעלת הלחץ על הפלסטינים שבמסגרתה הופסק המימון לאונר"א בשבוע שעבר. בין היתר ייפגע הסיוע לטיפולים בסרטן, ניתוחי עיניים ודיאליזה לילדים

צילום: רויטרס

הממשל האמריקני הכריז היום (שבת) על קיצוצים נוספים בכספי הסיוע לפלסטינים - הפעם במימון טיפולים לסרטן ולמחלות נוספות בבתי חולים פלסטיניים בירושלים. משרד החוץ האמריקני הודיע על קיצוץ ב-25 מיליון דולר שיועדו לארגון המאגד את ששת בתי החולים הפועלים במזרח ירושלים, חלקם תחת ניהולן כנסיות מקומיות.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בשנים האחרונות ארצות הברית מממנת הוצאות רפואיות עבור פלסטינים, הנעים ממחלות לב, דרך ניתוחי עיניים ועד לדיאליזה לילדים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע לאחרונה כי הוא מקצץ בכספים המועברים לפלסטינים על מנת ללחוץ עליהם להתקדם במשא ומתן עם ישראל, ובשבוע שעבר הודיע ממשלו על הפסקה מוחלטת של העברת הכספים לסוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלסטינים באו"ם (אונר"א), שארצות הברית נחשבה לתורמת הגדולה ביותר שלה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: נער פלסטיני משליך אבן בגבול עזה - ונורה; צה"ל: "האירוע יתוחקר"
הפגנות הימין בגרמניה: מסעדה יהודית הותקפה על ידי רעולי פנים
החליק עם האופנוע לוואדי: גבר בן 42 מת בתאונה סמוך לדימונה

עסקים מוזנחים במזרח ירושלים - אייטם מיה הורודיצ'אנו. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
שישה בתי חולים פועלים בסיוע אמריקני. מזרח ירושלים/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

עדנן חוסייני, שר לענייני ירושלים ברשות הפלסטינית, אמר כי הצעד החדש של ממשל טראמפ "לא מפתיע כלל". לדבריו, "על אמריקה לדעת שכל הצעדים האלה לא ישנו את עמדתנו בנושא הזה כלל, אלא להפך, זה מחזק את העמדות שלנו בכל הנושאים, כולל בנוגע לירושלים".

דייב הארדן, שבעבר פיקח על הסיוע לפלסטינים תחת ממשלו של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, טען כי הקיצוץ נובע מטעמים "נקמניים" ועלול לגרום לקריסת בתי החולים.

עוד באותו נושא

אונר"א על הקיצוץ: "לא ניתן להעלים מיליוני פליטים פלסטינים"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על הבנות להסכם סחר חדש עם מקסיקו בבית הלבן, 27 באוגוסט 2018. AP
מקצץ בכספים כדי להפעיל לחץ על הפלסטינים. טראמפ/AP

ביום שישי שעבר הודיע משרד החוץ האמריקני על הפסקת המימון לאונר"א, לאחר שקודם לכן קוצץ מ-130 מיליון דולר ל-65 מיליון דולר. הארגון משמש באופן רשמי כסוכנות סעד ותעסוקה עבור חמישה מיליון פליטים בירדן, לבנון, סוריה, הגדה המערבית ורצועת עזה, המהווים ברובם צאצאים ל-700 אלף הפלסטינים שנמלטו מביתם במלחמת העצמאות. ממשל טראמפ ביקר את פועלו ובהודעה על הפסקת המימון כינה אותו "פגום מהיסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully