וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות הימין בגרמניה: מסעדה יהודית הותקפה על ידי רעולי פנים

במהלך המחאה נגד המהגרים בעיר קמניץ הושלכו אבנים ובקבוקים על מסעדת "שלום". בעליה נפצע והרשויות סבורות כי הרקע אנטישמי. המסעדה הותקפה כמה פעמים מאז שנפתחה בשנת 2000

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רעולי פנים תקפו מסעדה יהודית בעיר קמניץ שבמזרח גרמניה ופצעו את בעליה, בתקרית שלפי החשד הייתה על רקע אנטישמי - כך עולה היום (שבת) מדברי הרשויות והדיווחים המקומיים. התקיפה התרחשה ב-27 באוגוסט, בשולי הפגנה של הימין הקיצוני בעיר, שחוותה הפגנות של ימין ושמאל מאז רצח של תושב מקומי, שנדקר לפי החשד על ידי שני מהגרים.

דובר מטעם משרד הפנים של מדינת סקסוניה אישר כי התקיפה, שבמהלכה הושלכו אבנים ובקבוקים על מסעדת "שלום", הייתה ככל הנראה על רקע אנטישמי. "זה התרחיש הסביר ביותר", נמסר. לפי דיווחים ב"די וולט" וב"פריי פרסה", קבוצה של כעשרה אנשים, שלבשו שחורים, תקפו את המסעדה. בעליה, או זויבלה, נפצע בכתפו. המסעדה, שנפתחה בשנת 2000, הותקפה מאז כמה פעמים.

מתנגדי הימין במחאה לאחר שגבר גרמני נדקר בסוף השבוע שעבר במיינץ, גרמניה 27 באוגוסט 2018. רויטרס
הפגנת הימין בקמניץ, בחודש שעבר/רויטרס

האירועים בקמניץ הוכיחו עד כמה משבר ההגירה, שהחל בהחלטת הקנצלרית אנגלה מרקל לפתוח את שעירה המדינה לכמיליון מהגרים מאז קיץ 2015, עדיין מפלג את גרמניה. כמה מעשי רצח ואלימות שאירעו לאחרונה ושבהם היו מעורבים זרים חיזקו את מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", השלישית בגודלה בפרלמנט.

במהלך הפגנות הימין בקמניץ דווח על כך שחלק מהמפגינים רדפו אחרי זרים ברחבי העיר, אולם ראש סוכנות ביון הפנים של גרמניה אמר אתמול כי אין ודאות שזה אכן קרה. זאת בניגוד לדבריה של מרקל, שגינתה בתקיפות את המחאה בקמניץ ואמרה כי "התמונות משם ברורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully