וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם את טוויטר הוא עצבן: הושעה חשבונו של הקונספירטור אלכס ג'ונס

7.9.2018 / 9:28

טוויטר החליטה על המהלך לאחר שלדבריה איש הימין האמריקני "הפר את מדיניות החברה בנוגע להתנהגות פוגענית". הצעד בא לאחר שאפל, יוטיוב ופייסבוק ביצעו פעולות דומות. ג'ונס מצדו הגיב באמצעות חשבון אחר: "הם מפחדים מאיתנו"

אלכס ג'ונס - מנחה רדיו וקונספירטור. AP
החשבון הושעה. אלכס ג'ונס/AP

אחרי אפל, יוטיוב ופייסבוק, הלילה (שישי) הגיעה תורה של טוויטר לחסום את חשבונו של אלכס ג'ונס, איש הימין הקיצוני והמפעיל של אתר הקונספירציות האמריקני Infowars. בהודעת טוויטר מהלילה נכתב כי החברה החליטה לחסום את חשבונו לצמיתות. "החלטנו לעשות זאת בעקבות ציוצים שפורסמו אתמול והפרו את מדיניות החברה בנוגע להתנהגות פוגענית", נמסר מטוויטר.

בנוסף, הודיעה טוויטר על הסרת חשבון Infowars ומסרה כי תמשיך לעקוב אחר חשבונות טוויטר הקשורים לג'ונס כדי לוודא שהם לא מפרים את תנאי השימוש. בשבועות האחרונים התנהל דיון ציבורי בארצות הברית סביב השאלה כיצד תנהג טוויטר לאחר שענקיות מדיה אחרות חסמו את חשבונותיו של ג'ונס.

הצעד ננקט בעקבות שורת פוסטים שפרסם ג'ונס בזמן ביקורו בוושיגטון כדי לדווח על עדותם בסנאט של דורסי וסמנכ"לית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג, שכלל תוכן פוגעני.

עוד בוואלה! NEWS:
משנה כיוון: טראמפ הסכים למאמץ צבאי בסוריה כדי לדחוק את איראן
"זה לא אני": בכירי ממשל טראמפ הכחישו שכתבו את המאמר האנונימי
בזמן עצרת בחירות: מועמד הימין הקיצוני בברזיל נדקר בבטנו

ההודעה שפרסמה טוויטר:

תחילה, אמר נשיא טוויטר, ג'ק דורסי, כי לא יחסום את החשבונות של ג'ונס. הדבר עורר ביקורת מצד משתמשים שטענו כי ג'ונס, שטען בין היתר כי טבח הילדים בבית הספר סנדי הוק בקונטיקט מעולם לא התרחש וכי הילדים שם היו שחקנים, מתנהל בצורה פוגענית ברשת החברתית ואחראי להפצת ידיעות כוזבות. דורסי הבהיר כי הוא דבק בעמדתו למרות הביקורת. "אנחנו ננהג בג'ונס באותו הסטנדרט שבו אנחנו נוהגים כלפי כולם, ולא נסיר את החשבון שלו כדי להרגיש טוב עם עצמנו לטווח הקצר, ואז להוסיף דלק לתאוריות קונספירציה חדשות", צייץ דורסי בחודש אוגוסט.

ההחלטה של טוויטר לחסום את החשבון, לו היו 900 אלף עוקבים, צפויה לפגוע באופן משמעותי בחשיפה של ג'ונס, אחרי שפלטפורמות אחרות כבר חסמו את החשבונות שלו. אולם הוא לא אמר נואש והלילה כבר הגיב - בטוויטר. באמצעות שם משתמש אחר, העלה ג'ונס סרטון וידאו לפריסקופ, אפליקציית הוידאו של טוויטר, ואמר: הם מפחדים מאיתנו. הם מפחדים מהתנועה הפופוליסטית. הם יודעים שהחרמות שלהם - לא רק שלי אלא גם של מיליונים אחרים הרגיזו אנשים, והם פועלים באגרסיביות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלכס ג'ונס - מנחה רדיו וקונספירטור. AP
פרסם תוכן פוגעני. ג'ונס/AP

לאחרונה גם פייסבוק נקטה צעד דומה, כחלק מהמלחמה שלה בהפצה של פייק ניוז. "הורדנו את החשבון בגלל שהוא עודד אלימות, והשתמש בשפה מבזה כלפי טרנסג'נדרים, מוסלמים ומהגרים, מה שהפר את תנאי השימוש שלנו", נמסר מפייסבוק.

הצעד בא לאחר שג'ונס אמר באתר שלו בין היתר כי ניצולי הטבח בבית הספר פארקלנד בפלורידה "נראים כמו שחקנים", בדיון שנערך תחת הכותרת "האם נעשה שימוש בשחקנים ילדים בסיפור בפלורידה כדי להביא לבקרת נשק?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully