וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא אני": בכירי ממשל טראמפ הכחישו שכתבו את המאמר האנונימי

6.9.2018 / 22:47

המערכת הפוליטית בארצות הברית סוערת, בזמן שבבית הלבן מנסים להבין מי עומד מאחורי מאמר הדעה האנונימי שפורסם בניו יורק טיימס, בו ציין הכותב כי הוא חלק מהתנגדות פנימית למהלכי הנשיא בתוך הבית הלבן. סגן הנשיא פנס: "על הניו יורק טיימס להתבייש". גם פומפאו הכחיש

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

יממה אחרי פרסום מאמר הדעה האנונימי בניו יורק טיימס כנגד הנשיא טראמפ, לאורך היום (חמישי) שורה של בכירים בממשל גינו את הדברים. במקביל, החלו ניסיונות לחשוף את זהותו של כותב המאמר, שטען כי הוא חלק מ"ההתנגדות השקטה" בתוך ממשלו של טראמפ.

"המשרד שלנו הוא מעל ההתנהגות הלא בוגרת הזו", אמר דוברו של מייק פנס, שהבהיר כי סגן הנשיא לא קשור למאמר. "סגן הנשיא חותם את שמו על מאמרי הדעה שלו. הניו יורק טיימס צריך להתבייש, וכך גם מי שכתב את המאמר השקרי, הלא הגיוני והפחדני הזה", הוא הוסיף.

"עיתון כושל" -  טראמפ תקף את ה"ניו יורק טיימס" בעקבות פרסום מאמר דעה אנונימי של בכיר בממשל. רויטרס
בכירי הממשל מכחישים. טראמפ/רויטרס

"זה לא אני", הבהיר גם שר החוץ, מייק פומפאו. בנסיעה להודו עם כתבים הוא אמר כי אם הוא ירגיש שהוא לא מסוגל "לבצע את ההנחיות של המפקד העליון", הוא יתפטר. "והבנאדם הזה לא רק בחר להישאר, הוא גם חותר תחת מה שהממשל מנסה להשיג", אמר פומפאו. "אני חייב לומר לכם, המאמצים של התקשורת לערער את הממשל מטרידים מאוד".

התובע הכללי ג'ף סשנס, שספג אש עקב התנגדותו לטראמפ מסר באמצעות דובר משרד המשפטים כי לא הוא זה שעומד מאחורי המילים הקשות שנכתבו במאמר הדעה. גם שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס הכחיש שכתב את המאמר באמצעות דובר הפנטגון, במהלך שהותו בהודו. זו הפעם השנייה השבוע שמאטיס נדרש להכחשת טענות לפיהן דיבר נגד הנשיא, אחרי שהעיתונאי בוב וודוורד ייחס לו אמירה לפיה "הנשיא מתנהג כמו ילד בכיתה ה' או ו'".

גם ראש המודיעין הלאומי, דן קואטס, התייחס לשמועות כי הוא או סגנו עומדים מאחורי המאמר: "שקר, זה לא אנחנו". לדבריו, "מאז תחילת הכהונה, התעקשנו שכל קהיליית המודיעין תתמקד במשימה - לתת לנשיא ולמקבלי ההחלטות את המודיעין הטוב ביותר האפשרי".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בפני הכנס השנתי של ועידת איפא"ק, 6 במרץ 2018. AP
"הניו יורק טיימס צריך להתבייש". פנס/AP

הודעה ברוח דומה פרסם גם הדובר של שר האוצר, סטיב מנוצ'ין. לדבריו זהו כבוד עבור מנוצ'ין לשרת בממשל והוא לא קשור למאמר. הוא כינה את המאמר "חסר אחריות" והוסיף: "זה מצחק לחשוב שזה בא ממנו".

השרה לביטחון המולדת, קירסטן נילסן הכחישה אף היא את מעורבותה בכתיבת הדברים. "היא עסוקה בהגנה על בטחון המולדת, לא בכתיבת מאמרי דעה שקריים ואנונימיים בניו יורק טיימס", מסר הדובר שלה. כמוה גם שר השיכון בן קרסון ואפילו שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי.

מאז פרסום המאמר, המערכת הפוליטית כולה בארצות ברית עוסקת בניחוש של זהות הכותב האנונינמי. הנשיא טראמפ אף צייץ כי "הניו יורק טיימס חייב, מסיבות של ביטחון לאומי, להסגיר אותו אחת ולתמיד". דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, כתבה הבוקר כי "האובססיה של התקשורת לגבי הכותב הפחדן הזה היא פזיזה ומכתימה את המוניטין של אלפי אמריקנים שמשרתים את הממשל בגאווה. אם אתם רוצים לדעת מי הלוזר הפחדן התקשרו למערכת הניו יורק טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully