וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פרגוואי קרא לישראל לשקול את סגירת השגרירות: "תגובה מוגזמת"

סוכנויות הידיעות ועמרי נחמיאס

7.9.2018 / 3:48

מריו אבדו בניטס טען כי ישראל הגזימה בתגובתה להחלטתו להחזיר את שגרירות ארצו מירושלים לתל אביב. במקביל סגן נשיא ארה"ב לחץ על אבדו לשנות את ההחלטה. טורקיה, לעומת זאת, הכריזה על פתיחת שגרירות באסונסיון ברקע המשבר

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא פרגוואי מריו אבדו בניטס טען הלילה (שישי) כי תגובת ישראל להחלטתו להחזיר את שגרירות ארצו מירושלים לתל אביב הייתה "מוגזמת". אבדו קרא לישראל לשקול מחדש את החלטתה לסגור את השגרירות הישראלית באסונסיון שבאה בתגובה לכך.

במקביל שוחח סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס עם נשיא פרגוואי ולחץ עליו לשנות ההחלטה. על פי הודעת הבית הלבן, פנס הפציר באבדו למלא את ההתחייבות המקורית על העברת השגרירות לירושלים, "כסימן ליחסים ההיסטוריים שיש למדינה גם עם ישראל וגם עם ארצות הברית". בהודעת הבית הלבן לא נכתב כיצד הגיב נשיא פרגוואי לבקשת פנס, אך נמסר כי הוא "הדגיש את השותפות הממושכת של פרגוואי עם ישראל" וכי "שני המנהיגים הסכימו לעבוד יחד כדי לקדם פתרון בר קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

עוד בוואלה! NEWS:
"זה לא אני": בכירי ממשל טראמפ הכחישו שכתבו את המאמר האנונימי
בזמן עצרת בחירות: מועמד הימין הקיצוני בברזיל נדקר בבטנו
חמינאי: ארה"ב וישראל מנהלות מלחמה תקשורתית כדי לייאש אותנו

מריו אבדו בניטס, נשיא פרגוואי. רויטרס
טען כי ישראל הגזימה בתגובתה. נשיא פרגוואי מריו אבדו בניטס/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא פרגוואי הורסיו קרטס. 19 ביולי 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם נשיא פרגוואי הקודם, הורסיו קרט, ב-2016/לשכת העיתונות הממשלתית

המשבר החל ביום רביעי, אז הודיעה פרגוואי כי תעביר את השגרירות בחזרה לתל אביב - ובכך תהפוך את החלטתו של הנשיא הקודם הורסיו קרטס. האחרון העביר את השגרירות בטקס שנערך לפני כארבעה חודשים, אך מאז הוחלף בתפקידו על ידי מריו אבדו. שר החוץ לואיס אלברטו קסטיליוני הסביר כי מדינתו "רוצה לתרום למאמצים הדיפלומטיים האזוריים להשגת שלום במזרח התיכון". בתגובה, הורה משרד החוץ בישראל לסגור את השגרירות במדינה.

מי שהביעה תמיכה במהלך של אבדו הייתה טורקיה, שעל רקע המשבר בין ישראל לבין פרגוואי הכריזה על פתיחת שגרירות בבירתה של המדינה הדרום-אמריקנית. עד עתה פעל שגריר טורקיה לפרגוואי מבואנוס איירס, זאת בנוסף לקונסולים טורקיים באסונסיון ובסיודד אל אסטה. גם הפלסטינים טענו כי יפתחו בעצמם שגרירות בפרגוואי והוסיפו כי הם אלה שדחקו באבדו להפוך את ההחלטה של קרטס.

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נואם בפני הכנס השנתי של ועידת איפא"ק, 6 במרץ 2018. AP
לחץ על אבדו לשנות את החלטתו. פנס/AP
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מגיב להורדת דירוג האשראי של ארצו בכנס באנקרה, 18 באוגוסט 2018. רויטרס
ארצו הודיעה על פתיחת שגרירות בבירת פרגוואי. ארדואן/רויטרס

קרטס כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"בגידה בערכי הציביליזציה היהודית-נוצרית", בידידתה של פרגוואי ובחברות בין המדינות. "כל עם שהפנה עורף לישראל שילם על כך ביוקר", הוסיף קודמו של אבדו.

מתוך חשבון הטוויטר של הנשיא הקודם של פרגוואי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully