וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: ארה"ב וישראל מנהלות מלחמה תקשורתית כדי לייאש אותנו

6.9.2018 / 23:06

המנהיג העליון אמר את הדברים ברקע המשבר הכלכלי החריף במדינה וטען כי סוכנויות המודיעין של שתי המדינות "מנסות ליצור חרדה" בקרב התושבים. "הן מנסות לזהם את מחשבות האזרחים שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים היום (חמישי) את ארצות הברית ואת ישראל בניהול מלחמה תקשורתית נגד אזרחי הרפובליקה האסלאמית. "כיום, המערכת האסלאמית מתמודדת עם מלחמה כלכלית כוללת שמונהגת מקרוב מחדר מלחמה, אבל לצד המלחמה הזו, יש מערכה תקשורתית ותעמולתית גדולה שלעתים נזנחת", אמר חמינאי, שדבריו צוטטו על ידי הטלוויזיה הממלכתית, לאנשי דת בכירים.

איראן חווה משבר כלכלי חריף, שהחמיר מאז החזירה ארצות הברית את הסנקציות עליה בחודש שעבר. הריאל, המטבע המקומי, איבד כשני שלישים מערכו מאז תחילת השנה, ויוקר המחיה האמיר והוציא אלפי מפגינים לרחובות. אלו קראו קריאות נגד המשטר.

"מטרת מלחמת התקשורת הזו היא ליצור חרדה ופסימיות בקרב התושבים כלפי הרשויות ואחד כלפי השני, ולהפריז בבעיות הכלכליות בקרב דעת הקהל", אמר חמינאי. בכירים במשטר מאשימים את האפליקציות להעברת מסרים וקמפיינים ברשתות חברתיות, שלטענתם אורגנו מעבר לים, בעידוד ההפגנות שפרצו בדצמבר. הן התפשטו ליותר מ-80 ערים, ובמהלכם נהרגו 25 איש, עד שדוכאו על ידי כוחות הביטחון.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 13 באוגוסט 2018. רויטרס
חמינאי/רויטרס

לדברי חמינאי, "בהתבסס על המודיעין שלנו, סוכנויות המודיעין של ארצות הברית ושל הציונים, שמומנו על ידי עשירי האזור שלנו, הקימו ארגון עבור מלחמת התקשורת הזו והן מתכננות ומנסות לזהם את המרחב הפרסומי ואת מחשבותיהם של אזרחינו".

בדבריו רמז מנהיג איראן לערב הסעודית ולאיחוד האמירויות הערביות, שתמכו בהחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין. הן מאשימות את טהראן בפגיעה ביציבות האזור דרך התמיכה שהיא מעניקה לכוחות שונים במזרח התיכון.

טראמפ הביע אתמול נכונות לקיים שיחות חדשות בין וושינגטון לטהראן, אך הוסיף: "איראן נמצאת בבלגן כרגע. היא בבלגן מוחלט". הוא אמר לכתבים כי "הם עכשיו חוששים לגבי הישרדותם כמדינה", מבלי לפרט או לנמק את דבריו.

(עדכון ראשון 15:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully