וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי נפגעי פרשת רמדיה: "הילדים חיים במאסר עולם, זה מלווה לכל החיים"

6.9.2018 / 11:30

הידיעה על מותה של נועה חייבי, מנפגעי מזון התינוקות של "רמדיה" לפני כ-15 שנה, החזירה את הורי הנפגעים הנוספים אל הימים הקשים. "שמעתי על זה והתחלתי לבכות", סיפרה אירן אמו של יובל שנפגע אף הוא מצריכת המזון. "ישנה ענישה קלה על המחדל", הוסיפה

צילום: אסלאן אבגנה, עריכת וידאו: ניר חן

מותה אתמול של נועה חייבי בת ה-15, שהייתה מנפגעי מזון התינוקות "רמדיה" ב-2003, החזיר את הורי הילדים הנוספים שנפגעו כתוצאה מצריכת הפורמולה הצמחית לימים הקשים בהם נחשפה הפרשה. אירן לוי-מלכה, אמו של יובל בן ה-15, שחזרה היום בשיחה עם וואלה! NEWS את התחושות הקשות המלוות אותה ואת בני משפחתה, והוצפו היום מחדש.

"במהלך היום הייתי מנותקת מהחדשות", סיפרה לוי-מלכה. "בשעות אחר הצהריים אתמול נכנסתי לרכבת וקראתי על מותה של נועה - והתחלתי לבכות. הכל חזר אליי. זה מאד קשה. זה אף פעם לא נעלם. הילדים האלה חיים במאסר עולם. הציבור הרחב שומע על כך לעתים רחוקות, כמו היום, כשמישהו מהילדים נפטר, אבל עבורנו אלו החיים יום-יום. זה ילווה אותי כל החיים".

עוד בוואלה! NEWS:
פרגוואי מחזירה את השגרירות לת"א; נתניהו הגיב בסגירת השגרירות
אקדח הסיכות היה תקול, והמנותחת מתה: "אימא נרצחה בבית החולים"
ריח בחירות? לפיד במגעים לצירוף ראש אכ"א לשעבר ושגריר ישראל באו"ם

אירן לוי מלכה ובנה יובל שנפגע בפרשת רמדיה, 5 בספטמבר 2018. באדיבות המשפחה
"הילדים חיים במאסר", אירן ובנה יובל/באדיבות המשפחה
אירן לוי מלכה ובנה יובל שנפגע בפרשת רמדיה, 5 בספטמבר 2018. באדיבות המשפחה
"הציבור שומע רק לעיתים רחוקות". אירן ובנה יובל/באדיבות המשפחה

יובל סובל מפגיעה מוחית. אירן מספרת שכמו אחיו הבוגרים, גם הוא קיבל רמדיה צמחית. לדבריה, חייו ניצלו בנס הודות לכך שלא הסתפקה בתחליף של רמדיה והמשיכה להניק אותו מעט מדי לילה.

לדבריה היא חשה עד היום אשמה על כך שנתנה לבנה את המזון שפגע בו. "אני מקפידה על ספורט ואורח חיים בריא, שכולל אוכל בריא, ובסוף אני חרצתי את גורלו של יובל עם האוכל שנתתי לו", אמרה. "עד היום יש בי כעס על חוסר הצדק שנעשה בענישה המקלה כל כך עם האחראים למחדל. אני מאוכזבת ממערכת המשפט שלנו וגם מההנהגה שלא גילתה כל עניין במקרה הנורא הזה".

אירן לוי מלכה ובנה יובל שנפגע בפרשת רמדיה, 5 בספטמבר 2018. באדיבות המשפחה
אירן ובנה יובל/באדיבות המשפחה

חייבי הוגדרה כנפגעת בדרגה הקשה ביותר כתוצאה מצריכת מזון התינוקות של "רמדיה" לפני כ-15 שנה. "זה היה קשה, מאבק של 15 שנים", סיפרה היום אימה אביבה חייבי. "היא רצתה לחיות, לא ויתרה וגם אנחנו לא ויתרנו. היא גם נתנה לנו את הכוח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאבק של 15 שנה". אביבה חייבי ובתה נועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נועה הייתה מרכז הבית, ילדה מדהימה, יפה בטירוף, נכון שהיא הייתה בתרדמת אבל יכולנו לתקשר איתה עם המכשירים", הוסיפה האם. "חסרים לי עכשיו הציפצופים, התרגלנו לתקשר איתה 15 שנה על צפצופים, ופתאום השקט הזה - זה חסר".

  • עוד באותו נושא:
  • רמדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully