וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוואי מחזירה את השגרירות לת"א; נתניהו הגיב בסגירת השגרירות

5.9.2018 / 22:06

ארבעה חודשים בלבד חלפו מהעברת שגרירות פרגוואי בישראל לירושלים - וכעת החליט הנשיא החדש להחזירה לתל אביב. בתגובה הורה משרד החוץ לסגור את שגרירות ישראל במדינה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

פרגוואי הודיעה הערב (רביעי) כי תעביר את השגרירות מירושלים בחזרה לתל אביב, ובכך תהפוך את החלטתו של הנשיא הקודם הורסיו קרטס - כך הודיע היום שר החוץ לואיס אלברטו קסטיליוני. "פרגוואי רוצה לתרום למאמצים הדיפלומטיים האזוריים להשגת שלום במזרח התיכון", אמר קסטיליוני. בתגובה להחלטת פרגוואי הורה משרד החוץ בישראל לסגור את השגרירות במדינה.

משרד החוץ הפלסטיני טענו הערב כי הם אלו שדחקו באבדו להפוך את ההחלטה על השגרירות בירושלים, והודיעו כי יפתחו בעצמם שגרירות בפרגוואי. טקס העברת השגרירות לירושלים נערך לפני כארבעה חודשים, במעמד הנשיא דאז קרטס, שהוחלף בתפקידו בחודש שעבר על ידי מריו אבדו.

בטקס החגיגי, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לקרטס כי הוא "חבר בלתי רגיל. הגעת לכאן עם משלחת גדולה וחתמנו על הסכמים שונים. פרגוואי תמכה בהקמת מדינת ישראל באו"ם ולא נשכח זאת לעולם. לפני ובעיקר במהלך שלטונך, אימצה פרגוואי עמדה אמיצה ביותר בקהילה הבינלאומית וסירבה לשתף פעולה עם השקרים שמכוונים כלפי ישראל. תמיד נזכור זאת".

עוד בוואלה! NEWS:
מצרים: מטען הושלך לעבר שגרירות ארה"ב בקהיר; אין נפגעים
דיווח: איראן הבריחה נשק לחיזבאללה בטיסות מסחריות ללבנון
טורקיה: ירי נפתח לעבר שגרירות ארה"ב באנקרה, אין נפגעים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא פרגוואי הורסיו קרטס. 19 ביולי 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרטס ב-2016/לשכת העיתונות הממשלתית

"פרגוואי עזרה ליהודים להימלט מגרמניה הנאצית לפני השואה, במהלכה ואחריה", הוסיף נתניהו. "יש בינינו שיתופי פעולה גדולים. זה הזמן לעשות יותר ולתת לשיתוף הפעולה שלנו לפרוח. אנחנו רוצים לעשות עוד ובגלל זה אין לך רק את התמיכה של ממשלתנו אלא גם את הערכת התודה של עם ישראל. אנחנו זוכרים את החברים שלנו".

עוד באותו נושא

בסיוע איש סודו של נתניהו: כך התפתח הקשר החם בין ישראל לפרגוואי

לכתבה המלאה
מריו אבדו בניטס, נשיא פרגוואי. רויטרס
הנשיא החדש מריו אבדו/רויטרס

היחסים בין פרגוואי וישראל עברו שינוי דרמטי בשנים בהן כיהן קרטס בתפקידו. אחרי יותר מעשור שבו היו סגורות, נפתחו השגרירויות מחדש. פרגוואי אף החלה לאמץ טון ידידותי במיוחד בפורומים בינלאומיים, ונמנעה או הצביעה נגד החלטות אנטי-ישראליות בגופים שונים של האו"ם ובאמריקה הלטינית. בנוסף לכך, נערכו ביקורים הדדיים בהשתתפות בכירים, ששיאם בביקור הראשון אי פעם של נשיא מפרגוואי בארץ הקודש.

(עדכון ראשון 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully