וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: ירי נפתח לעבר שגרירות ארה"ב באנקרה, אין נפגעים

20.8.2018 / 13:00

הירי, שבוצע מכלי רכב חולף, פגע בחלון המבנה שבבירה. התקרית אירעה ברקע המשבר היחסים בין שתי המדינות. "אנחנו מודים למשטרה הטורקית על התגובה המהירה", מסרה השגרירות

עריכה: יאיר דניאל

יריות נפתחו הבוקר (שני) לעבר שגרירות ארצות הברית באנקרה - כך דווח ב-CNN בטורקיה. היריות, שבוצעו מרכב חולף, גרמו לפגיעה בחלון הבניין. לא דווח על נפגעים. עוד דווח כי המשטרה סורקת אחרי התוקפים, שנמלטו במכונית לבנה אחרי הירי. דובר מטעמו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אמר כי הירי היה "ניסיון ליצור כאוס".

קצין משטרה בזירה אמר לרויטרס כי הירי התרחש בשעה 5:00 לפי שעון מקומי. השגרירות תהיה סגורה השבוע בשל חג הקורבן. שגרירות ארצות הברית באנקרה והקונסוליה באיסטנבול הותקפו כמה פעמים בעבר וספגו מספר רב של איומים ביטחוניים. בעקבות התקרית האחרונה, הודיע משרד החוץ באנקרה על הגברת האבטחה בשגרירות ובנציגויות האמריקניות הנוספות.

לקריאה נוספת בנושא
על גאווה וכומר עצור: תולדות הקרע בין ממשל טראמפ ומשטר ארדואן
ארדואן על ארה"ב: "לא נכנע בפני מי שהפכו אותנו למטרה אסטרטגית"

ירי לעבר שגרירות ארה"ב באנקרה 20 באוגוסט 2018. AP
קליע בחלון המבנה, הבוקר/AP

התקרית אירעה ברקע המשבר בין ארצות הברית לטורקיה סביב מעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון. וושינגטון הטילה סנצקיות על אנקרה ודורשת את שחרורו ללא תנאי ומאיימת בצעדים נוספים.

"אנחנו יכולים לאשר כי הייתה תקרית ביטחונית בשגרירות האמריקנית בשעות הבוקר המוקדמות", מסר דייוויד גיינר, דובר השגרירות האמריקנית. "אנחנו מודים למשטרה הטורקית על תגובתה המהירה".

(עדכון ראשון: 9:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully