וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על ארה"ב: "לא נכנע בפני מי שהפכו אותנו למטרה אסטרטגית"

18.8.2018 / 16:00

הנשיא הטורקי נאם בפני חברי מפלגתו בצל איומי ממשל טראמפ להמשיך בצעדים כלכליים נגד ארצו - המוסיפה להחזיק במעצר את הכומר אנדרו ברונסון הנאשם בטרור. שתי סוכנויות אשראי הורידו את דירוגה של טורקיה לרמת "זבל"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגיב היום (שבת) בתקיפות להורדת דירוג האשראי של ארצו בידי סוכנויות מודי'ס ו-S&P - ובצל איומי ארצות הברית להטיל סנקציות חדשות הצהיר כי הוא "קורא תיגר" על מי שמשחקים עם אנקרה. בנאום שנשא בפני חברי מפלגת "הצדק והפיתוח" אמר ארדואן, "ישנם מי שמנסים לאיים עלינו באמצעות הכלכלה, העלאת הריביות, יחסי המסחר, השקעות ואינפלציה".

הוא הוסיף כי "לכל אלו אנו אומרים: 'ראינו את המשחקים שלכם, אנחנו קוראים עליכם תיגר'". בדבריו התייחס הנשיא הטורקי גם למשבר ביחסים עם ארצות הברית, סביב מעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון הנאשם בקשרי טרור, ואמר כי "לא נכנע בפני מי שמתנהגים כאילו הם בעלי ברית אסטרטגיים שלנו אבל הופכים אותנו למטרה אסטרטגית".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מגיב להורדת דירוג האשראי של ארצו בכנס באנקרה, 18 באוגוסט 2018. רויטרס
"לא נכנע". ארדואן, היום/רויטרס

בהודעתה של סוכנות S&P צוינו הטלטלות בשער הלירה בשבועות האחרונים ותחזית המיתון לשנה הבאה כנימוקים להורדת דירוג האשראי של טורקיה לרמה -BB, אחרי שעד אמש עמד על +B. סוכנות מודי'ס הודיעה כי היא מורידה את דירוג האשראי של אנקרה לרמת "זבל".

אתמול דחה בית משפט בטורקיה את בקשתו של ברונסון לבטל את מעצר הבית שנגזר עליו - ובתגובה אמר טראמפ כי ארצות הברית "לא תשב בחיבוק ידיים על כך". בחודש האחרון החליפו וושינגטון ואנקרה מהלומות סביב המשך החזקתו של ברונסון במעצר.

תחילה הכריז ממשל טראמפ כי הוא מקפיא את נכסיהם של שרי המשפטים והפנים הטורקים בארצות הברית - ובתגובה נקט ארדואן בצעד מקביל כלפי חברי הקבינט של טראמפ המחזיקים באותם תיקים. בהמשך הטילה וושינגטון מכסי מגן על ייבוא פלדה ואלומיניום מטורקיה - כל זאת ברקע צלילתה של הלירה הטורקית, הנסחרת בשער של 1:6 דולר אמריקני.

עוד באותו נושא

טורקיה: בית המשפט דחה את בקשת השחרור של הכומר האמריקני

לכתבה המלאה
הכומר האמריקני אנדרו ברונסון משוחרר מבית הכלא במערב טורקיה, יולי 2018. רויטרס
ברונסון משתחרר מהכלא למעצר בית, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully