וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירות תושבי חאן אל-אחמר והורה על פינויו

5.9.2018 / 12:28

השופטים דחו את עתירות תושבי הכפר הבדואי שבאזור מעלה אדומים והסירו את המחסום האחרון בפני פינוי היישוב. התושבים התנגדו למתווה של המדינה לעבור למתחם ליד אבו דיס. ליברמן בירך: "איש אינו מעל לחוק"

צילום: הלל מאיר, TPS

בג"צ דחה היום (רביעי) את העתירות שהוגשו נגד פינויו של הכפר הבדואי חאן אל-אחמר שבאזור מעלה אדומים, ובכך הסיר את המחסום האחרון בפני פינוי הכפר, לאחר שנידון בעניינו שנים.

בעתירה שנדחתה, טענו תושבי הכפר כי היו מוכנים להגיש את התכנית הפורטת להסדרת הכפר, אך במנהל האזרחי סירבו לקבל אותה, זאת בטענה כי חסרים המסמכים שיוכיחו את בעלותם על הכפר.


לקריאה נוספת בוואלה NEWS!:
תושבי הכפר הבדואי חאן אל אחמר נערכים לפינוי: "המדינה תשלם מחיר"
ברקע ביקורת בינלאומית: בג"ץ הוציא צו לעיכוב פינוי הכפר חאן אל-אחמר

ילדים בכפר הבדואי חאן אל אחמר באזור מעלה אדומים, מאי 2018. רויטרס
התושבים דחו את ההצעה לעבור לאבו-דיס/רויטרס

על פי מתווה המדינה, אמורים היו התושבים לעבור למתחם ליד אבו דיס, אך הם התנגדו לכך. לדבריהם, המתחם לא מתאים לצרכים שלהם וגודל המגרשים קטן מדי עבור גידול צאן ומרעה. כמו כן טענו תושבי חאן אל-אחמר כי "בעוד שבמשך שנים הצהירה המדינה כי בכוונתה להגיע לפתרון מוסכם עם התושבים, הרי שבאבחה אחת, כפי שהתברר מתגובת המדינה לעתירת כפר אדומים, הוחלט באופן חד-צדדי וללא הידברות לפנות את התושבים בתוך זמן קצר למתחם ג'האלין מערב".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך הבוקר בחשבון הטוויטר שלו את החלטת בג"צ לאשר את פינוי הכפר: "חאן אל אחמר יפונה! אני מברך את שופטי בג"צ על החלטה אמיצה ומתבקשת - אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו-מאזן, השמאל ומדינות אירופה". עוד הוסיף כי "איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בית הספר האקולוגי בכפר הבדואי חאן אל אחמר באזור מעלה אדומים, מאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
לדברי התושבים, ההחלטה הייתה חד-צדדית/מערכת וואלה! NEWS

ההחלטה לפנות את הכפר העלתה גם ביקורת בקהילה הבינלאומית. המתאם ההומניטרי מטעם האו"ם ג'יימי מקגולדריק, הביע את חששו מתהליך הריסת הכפר והשלכותיו,"ההתפתחויות שאנו רואים בשטח מטרידות ביותר, הריסות אלה שערורייתיות במיוחד מפני שהן מתמקדות בקהילות החיות מלכתחילה בתנאים קשים להחריד המלווים ברמות גבוהות של צרכים הומניטריים. אני שב וקורא לרשויות הישראליות לחדול מההרס ומאמצעים אחרים העלולים להביא להעברה בכפייה של פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully