וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ביקורת בינלאומית: בג"ץ הוציא צו לעיכוב פינוי הכפר חאן אל-אחמר

בהוראת בג"ץ תוקפא הריסתו של הכפר הבדואי שבאזור ירושלים. זאת, בעקבות עתירתם של התושבים, שמתנגדים לפינוי והגישו תכנית הסדרה מפורטת. המדינה נדרשת להגיש תשובה לצו עד השבוע הבא

הכפר הבדואי חאן אל אחמר באזור מעלה אדומים, מאי 2018. רויטרס
הכוחות כבר החלו בהיערכות לפינוי. חאן אל-אחמר/רויטרס

בג"ץ הוציא צו ארעי האוסר על פינוי הכפר הבדואי חאן אל-אחמר שבאזור מעלה אדומים. בצו נכתב כי על המדינה נאסר לבצע את צווי ההריסה שהוצאו נגד המבנים וכי עליה להגיש תשובה לצו ביניים עד יום רביעי.

במאי האחרון, אחרי שנים של דיונים בבג"ץ וכמה עתירות, אישרו השופטים למדינה להרוס את המבנים. על פי המתווה של המדינה, התושבים אמורים לעבור למתחם ליד אבו-דיס, אך הם מתנגדים לכך. לדברי התושבים, המתחם לא מתאים לצרכים שלהם וגודל המגרשים קטן מדי עבור גידול צאן ומרעה.

בעקבות האישור להרוס את היישוב הגיעו השבוע כוחות ביטחון למקום והחלו בסלילת דרכי גישה והיערכות לקראת הפינוי. אתמול נרשמו עימותים, ו-11 בני אדם נעצרו. במשטרה אמרו כי שלושה שוטרים נפצעו ובסהר האדום דיווחו על 35 פצועים.

ילדים בכפר הבדואי חאן אל אחמר באזור מעלה אדומים, מאי 2018. רויטרס
"השלכות הרסניות על הקהילה". ילדים בחאן אל-אחמר/רויטרס

בעתירתם טענו התושבים כי פנו אתמול כדי להגיש את התכנית המפורטת שהכינו להסדרת הכפר, אולם במנהל האזרחי סירבו לקבל אותה, "בטענה כי חסרים מסמכים להוכחת בעלות תושבי הכפר במקרקעין שבתחום התכנית". העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין תופיק גבארין, סאיד קאסם , עלאא מחאג'נה, גיאת נאסר וויאם שביטה.

בעולם מתחו ביקורת על הכוונה לפנות את הכפר. המתאם ההומניטרי, ג'יימי מקגולדריק, מנהל פעולות סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונר"א) בגדה המערבית, סקוט אנדרסון, וראש משרד נציבות זכויות האדם של האו"ם, מר ג'יימס הינאן, הביעו היום חשש כבד מהתהליך להריסת הכפר והשלכותיו.

"ההתפתחויות שאנו רואים בשטח מטרידות ביותר", אמר מקגולדריק. "להריסות נודעו השלכות הרסניות על משפחות ועל קהילות. הריסות אלה שערורייתיות במיוחד מפני שהן מתמקדות בקהילות החיות מלכתחילה בתנאים קשים להחריד המלווים ברמות גבוהות של צרכים הומניטריים. אני שב וקורא לרשויות הישראליות לחדול מההרס ומאמצעים אחרים העלולים להביא להעברה בכפייה של פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully