וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-200 מטרות בשנה וחצי: צה"ל חושף את היקף התקיפות בסוריה

4.9.2018 / 18:00

גורמים בצה"ל התייחסו לתקיפות שנועדו למנוע התבססות איראנית בסוריה, והדגישו כי התקיפות גרמו לפינוי בסיסים ועצרו הברחות נשק. עוד הוסיפו כי "איראן רחוקה מלהיות מעצמה באזור", אך עדיין מנסה להמשיך ולתפוס אחיזה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צה"ל תקף מאז 2017 202 מטרות בסוריה, כך חשפו היום (שלישי) גורמים בצבא, והוסיפו כי התקיפות שנועדו למנוע התבססות איראנית גרמו לכך שהאיראנים פינו בסיסים בסוריה, ועצרו הברחות נשק.

עם זאת, הוסיפו הגורמים, כי "למרות התקיפות עדיין יש ניסיון להמשיך ולהתבסס". הגורמים הדגישו כי "איראן רחוק מאוד מלהיות מעצמה באזור", אך הזהירו מפני התבססותה בעיראק: "היא הפשוטה ביותר עבורם, כיוון שהיא נמצאת איתם בגבול משותף, ויש בה ריכוז גדול של שיעים".

אתמול רמז שר הביטחון אביגדור ליברמן כי ישראל עשויה לתקוף מטרות איראניות גם בעיראק. זאת ברקע הדיווח שלפיו טהראן העבירה טילים למדינה השכנה ופועלת להקמת מפעלים מקומיים לייצור טילים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: איראן הבריחה נשק לחיזבאללה בטיסות מסחריות ללבנון
דין עיראק כדין סוריה: המסר של ליברמן מול היעד החדש-ישן של האיראנים
טילים במטוסי נוסעים - ישירות מטהראן: הרכבת האווירית לחיזבאללה

פיצוץ באזור שדה התעופה הצבאי אל-מזה, דמשק, סוריה, 2 בספטמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
תקיפה בסוריה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS

הגורמים הוסיפו כי לצה"ל יש תרומה להבסת דאעש במזרח התיכון, והתייחסו גם למצבו הרעוע של ארגון חיזבאללה אחרי הלחימה בסוריה: "חיזבאללה ספג יותר מאלפיים הרוגים. הוא שרוי במצוקה כלכלית וצמצום כוחות. וזאת בזמן שהמזכ"ל חסן נסראללה מסתתר בבונקר".

עוד אמרו כי חיזבאללה שם לעצמו מטרה בראש סדר העדיפויות, להשיג דיוק של טילים של פחות מ-50 מטרים, ולפי הערכות לא הצליח לעמוד במטרה בשל פעילויות סיכול של צה"ל, שתקף העברות טילים ורקטות.

בהתייחס למצב ברצועת עזה חשפו הגורמים כי בשנתיים האחרונות נוטרלו או הושמדו 15 מנהרות, וכי יש מעקב אחר מנהרות נוספות. בנוגע לגופות החיילים הישראלים המוחזקות ברצועה, נאמר כי "נעשים מאמצים ברורים להשיבם לקבר ישראל", וכי שני האזרחים בחיים, ככל שצה"ל יודע.

ביקור הרמטכ"ל, גדי איזנקוט באוגדת עזה, 26 באוגוסט 2018. דובר צה"ל
סיור הרמטכ"ל באוגדת עזה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

הגורמים הדגישו גם את מוכנות צה"ל לחירום, והציגו מסמך שהגיש הרמטכ"ל גדי איזנקוט לקבינט המדיני-ביטחוני ולוועדת חוץ וביטחון, לפיו "צה"ל נמצא בכשירות ומוכנות גבוהה למלחמה, ביחס לכל תרחיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully