וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הודו מאפשרת לבתי זיקוק לייבא נפט מאיראן למרות הסנקציות

4.9.2018 / 7:55

גורמים בהודו אמרו לסוכנות רויטרס כי הממשלה בניו דלהי נתנה לבתי הזיקוק הממשלתיים במדינה לייבא נפט ממכליות נפט איראניות. זאת, למרות הפסקת קשרי המסחר עם טהראן בעקבות חידוש הסנקציות נגדה על ידי ארה"ב

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

הודו מאפשרת לבתי זיקוק במדינה לייבא נפט ממכליות נפט איראניות - כך דווח היום (שלישי) בסוכנות רויטרס מפי גורמים בחברה הממשלתית ההודית Shipping Corporation of India (SCI). על פי הדיווח, השימוש בנפט האיראני מתבצע אף על פי שנטען כי החברות ההודיות הפסיקו את המסחר עם טהראן בעקבות חידוש הסנקציות על ידי ארצות הברית.

קשרים אלה של ניו דלהי נחשפים על רקע צעד דומה מצדה של סין, שממשיכה אף היא לקיים קשרי מסחר עם טהראן. מכך עולה כי הרפובליקה האסלאמית לא נותקה לחלוטין משוק הנפט העולמי בחודש נובמבר, אז נכנסו לתוקפן הסנקציות בעקבות פרישת הממשל האמריקני מהסכם הגרעין.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: איראן הבריחה נשק לכוחות חיזבאללה בלבנון - בטיסות מסחריות
טראמפ: "מתקפה פזיזה של אסד באידליב תהיה טעות חמורה"
182 מטר של גאווה לאומית: הודו בונה את הפסל הגבוה ביותר בעולם

מכלית נפט איראנית בחופי סינגפור ב-2012. רויטרס
מכלית נפט איראנית/רויטרס

עם פרישתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ מההסכם שנחתם בין איראן לבין המעצמות בשנת 2015, הוא הצהיר כי אף מדינה שסוחרת עם איראן לא תוכל לעשות עסקים עם ארצות הברית. כתוצאה מכך הפסיקה הודו את רוב קשריה עם איראן על מנת שלא לפגוע בכלכלת המדינה.

לדברי שני גורמים המעורים בנושא, לחברת SCI היה חוזה עד חודש אוגוסט לייבוא נפט איראני. עם זאת, גורם ממשלתי טען כי המשרד הממונה על הסחר הימי בניו דלהי נתן לבתי הזיקוק אישור לקנות נפט מאיראן. זאת בהתאם למדיניות הנהוגה במדינה המחייבת בתי זיקוק ממשלתיים לקבל אישור על ייבוא נפט, בניגוד לבתי הזיקוק הפרטיים. החברות שצוינו בדיווח סירבו למסור תגובה לרויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully