וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

182 מטר של גאווה לאומית: הודו בונה את הפסל הגבוה ביותר בעולם

במדינת ג'וגראט נבנה פסל לזכרו של ואלאבאי פאטל, שנחשב ל"איש הברזל" של הודו שאיחד את המדינות השונות לאחר עצמאותה ב-1947. ה"בייבי" של ראש הממשלה מודי אמור להיחנך בסוף אוקטובר ולהיות גבוה פי שניים מפסל החירות

הודו קרובה להשלים את מיזם הענק שלה לבניית הפסל הגבוה ביותר בעולם, שיתנשא לגובה של 182 מטר. הפרויקט מוקדש לגיבור מאבק העצמאות ואלאבאי פאטל והוא מוקדם במדינת גוג'ראט. הוא יעקוף את המקדש של בודהה בסין, שכיום מחזיק בתואר הפסל הגבוה ביותר בעולם עם 128 מטר.

עלות בניית הפסל היא 29.9 מילארד רופי - כ-430 מיליון דולר - והמיזם קרוב ללבו של ראש הממשלה נרנדרה מודי. "פסל האחדות", כפי שהוא נקרא, ייחנך על ידי מודי ב-31 באוקטובר.

אחרי השלמת בנייתו, פסל הברונזה - שהקמתו החלה ב-2013 - יהיה גבוה פי שניים מפסל החירות בניו יורק. גוג'ראט, המדינה המערבית ביותר בהודו, מקווה שהוא יהפוך לאטרקציה תיירותית. בסמוך לחזה הפסל, תהיה גלריה שתשקיף על הנוף באזור מגובה של כ-153 מטר.

הפסל נמצא במרחק של כ-200 ק"מ מאחמדבד, העיר המרכזית במדינה. כ-2,500 פועלים מנסים להשלים את בנייתו בזמן, כשהם זוכים לעזרה של פועלים סינים.

רויטרס

פאטל היה סגן ראש ממשלת הודו לאחר עצמאותה מבריטניה ב-1947. המנהיג הלאומן כונה "איש הברזל של הודו" אחרי שהוא דחף את מדינות המחוז השונות להתאחד תחת מדינה הודית אחת.

לאומנים הינדים רבים חשים שמקומו בהיסטוריה נדחק לטובת שושלת נהרו, שהשתלטה על הפוליטיקה ההודית. במהלך קמפיין הבחירות שלו ב-2013, אמר מודי כי "כל אזרח מצר על כך שהוא לא היה ראש הממשלה הראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully