וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "מתקפה פזיזה של אסד באידליב תהיה טעות חמורה"

4.9.2018 / 6:43

נשיא ארה"ב הזהיר את אסד ובעלות בריתו איראן ורוסיה מפני ההשלכות האפשריות של המתקפה הצפויה על מעוז האופוזיציה האחרון. "מאות אלפי בני אדם עשויים להיהרג"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הלילה (שני) בחשבון הטוויטר שלו את כוחות צבא אסד מפני ההשלכות של תקיפת מחוז אידליב, המעוז האחרון של כוחות המורדים בסוריה. "נשיא סוריה בשאר אסד לא יכול לתקוף בפזיזות את מחוז אידליב. הרוסים והאיראנים יעשו טעות הומניטרית חמורה אם יקחו חלק בטרגדיה האנושית הפוטנציאלית הזו. מאות אלפי בני אדם עשויים להיהרג. אל תתנו לזה לקרות", צייץ טראמפ.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להרשעתו של מנפורט. רויטרס, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ/רויטרס, רויטרס

רוב שטחי המחוז נתונים בידי כוחות האופוזיציה, בהם מיליציות חמושות, קבוצות הנתמכות בידי טורקיה וארגונים איסלאמיסטיים עצמאיים נוספים. בראש הכוחות עומדים מורדים הקשורים לארגון אל-קאעידה, ששולטים ברוב השטח המאכלס כשלושה מיליון תושבים. מולם עומדים אלפי חיילי משטר אסד שהתקרבו לאזור אידליב כשהם בגיבוי מוסקבה.

דבריו של טראמפ מגיבים לקולות המגיעים מאיראן וסוריה באשר למתקפה הצפויה. אמש דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", כי כוחות סוריים ובעלי בריתם מתכננים לתקוף את אידליב, ובתגובה לדברים אמר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי במהלך ביקורו בדמשק כי יש "לטהר את הטרוריסטים" מהעיר אידליב שבסוריה, וכן כי כל אזור צפון-מערב סוריה צריך לשוב לשליטת ממשלתו של בשאר אל-אסד.

עוד באותו נושא

אסד ושר החוץ האיראני נפגשו בדמשק: "לחץ המערב לא ירתיע אותנו"

לכתבה המלאה
הפצצה אווירית של אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים באידליב שבסוריה ב-29 באוגוסט 2018. AP
באו"ם מעריכים כי מתקפה על האזור עלולה לגרום ל-800 אלף תושבים להיעקר מבתיהם/AP

הצהרות ברוח דומה נאמרו גם מצד בעלת ברית נוספת של אסד, רוסיה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול כי לא ניתן לסבול את המצב במחוז אידליב לאורך זמן, והוסיף כי "לממשלת סוריה, בעלת בריתה של רוסיה, הייתה כל זכות לחסל חמושים בצפון אידליב". לפני יומיים אמר לברוב כי המורדים באידליב הם "מוגלה שצריך להשמיד" וטען כי הם טרוריסטים שמשתמשים באזרחים כמגן אנושי. עם זאת, לדבריו, רוסיה וטורקיה הגיעו להבנות לגבי הצורך להבדיל בין האופוזיציה הסורית לבין אותם טרוריסטים באידליב.

אידליב, המשמשת מקלט לאזרחים ולמורדים שנמלטו מאזורים אחרים בסוריה אחרי כיבושם בידי המשטר, חוותה החודש תקיפות אוויריות והפגזות. באו"ם מעריכים כי מתקפה על האזור עלולה לגרום ל-800 אלף תושבים להיעקר מבתיהם - בנוסף לשני מיליון העקורים הנוספים מהקרבות הקודמים שנערכו באזורים אחרים בסוריה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר מפני אסון הומניטרי באידליב וקרא לממשלת סוריה ולכוחות האופוזיציה לנהוג באיפוק ולשים את הגנת האזרחים בעדיפות העליונה.

ביום שישי תכנס טהראן פסגה משולשת עם רוסיה ועם טורקיה, שבה ידונו שלוש המדינות על המצב באידליב. טורקיה, שתומכת במורדים, התקרבה בשנים האחרונות לרוסיה ולאיראן, התומכות במשטר אסד, והיא מחזיקה בכוחות באידליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully