וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המשותפת תדרוש מהאיחוד האירופי: סווגו את "להב"ה" כארגון טרור

4.9.2018 / 4:34

מיד לאחר אישור חוק הלאום הצהירו חברי הרשימה המשותפת על כוונתם לפנות לקהילה הבינלאומית לסיוע במאבק נגד החוק. היום הם יחלו בסבב פגישות עם בכירי האיחוד ויבקשו בין היתר הכרה בערביי ישראל כמיעוט וקיום מגעים ישירים עם ההנהגה הערבית במקביל למגעים עם ממשלת ישראל

סטילס: אלעד מלכה, צילום: יותם רונן ויואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: הפגנת ערביי ישראל נגד חוק הלאום)

הרשימה המשותפת תדרוש מהאיחוד האירופי להכיר בערביי ישראל כמיעוט ולסווג את הארגונים "להב"ה", "תג מחיר" ו"כהנא חי" כארגוני טרור. היום (שלישי) צפויים ראשי הרשימה לפתוח בסבב פגישות עם נציגי איחוד האירופי שבמרכזן תעמוד המחאה נגד חוק הלאום. בין היתר, ייפגש יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה, עם שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני, ובכירים נוספים במפלגה יוועדו עם שר החוץ של לוקסמבורג ז'אן אסלבורן וכן עם מועצת השגרירים של האיחוד האירופי, ראשי מפלגות שונות המיוצגות בפרלמנט האירופי ובכירי משרד החוץ הבלגי.

עוד בוואלה! NEWS:
דין עיראק כדין סוריה: המסר של ליברמן מול היעד החדש-ישן של האיראנים
התכנית שנשלפה מהבוידעם: שתי מדינות וחצי לשלושה עמים
182 מטר של גאווה לאומית: הודו בונה את הפסל הגבוה ביותר בעולם

מחאת חוק הלאום, כיכר רבין, ת"א, 11 באוגוסט 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת ערביי ישראל נגד חוק הלאום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

הרשימה המשותפת וועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הודיעו מיד לאחר שאושר חוק הלאום כי הם מתכוונים לפעול לקהילה הבינלאומית כדי להעביר את מחאתם ולייצר לחץ בינלאומי לשינוי החוק, וסבב הפגישות באיחוד האירופי הוא חלק מן המאמץ הזה. אחת הבקשות המשמעותיות ביותר הצפויות לעלות בשיחות נוגעת כאמור להכרה של האיחוד האירופי בערביי ישראל כמיעוט. משמעות הדבר כי יתנהלו מגעים ישירים בין ההנהגה הערבית לאיחוד האירופי, במקביל לכל מגעים שיתקיימו עם הנהגת מדינת ישראל.

בנוסף יבקשו חברי הכנסת הוקעה של חוק הלאום במוסדות האיחוד האירופי, לצד פעילות דיפלומטית נגד הריסת כפרים בנגב, אלימות, הסתה ואפליה כלכלית וחברתית כנגד ערביי ישראל. עוד יבקשו למנוע מפעילי ארגוני הימין הקיצוני "להב"ה", "תג מחיר" ו"כהנא חי" כניסה למדינות האיחוד ללא ויזה.

חבר הכנסת, איימן עודה בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה/ראובן קסטרו

ביום שבת אמר יו"ר הסיעה ח"כ ג'מאל זחאלקה, כי "אנחנו נוסעים לבריסל כדי לבקש מאירופה להיות נאמנה לעקרונות שלה בעניין זכויות מיעוטים וזכויות אדם". עוד הוסיף זחאלקה כי "מכריזים מלחמה עלינו ועל זכויותינו באמצעות חוק הלאום. זכותנו להגן על עצמנו גם על ידי גיוס הקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully