וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן מתנערת מהצעת טראמפ: "לא נסכים לפדרציה בשיתוף הרשות"

יו"ר הרשות חשף כי נשיא ארצות הברית הציע לו להקים ישות מדיניות בשיתוף הממלכה ההאשמית, אך זו מיהרה לדחות על הסף את התוכנית. "עמדתנו מבוססת על פתרון שתי המדינות" מסר דובר ממשלת ירדן. גם אבו מאזן התנגד: "נסכים לכך רק אם ישראל תהייה חלק מכך"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

דובר ממשלת ירדן התנער הערב (ראשון) מרעיון הקמת קונפדרציה בשיתוף הפלסטינים. התוכנית נחשפה מוקדם יותר היום על ידי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שאמר במפגש עם חברי תנועת "שלום עכשיו" כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע לו תכנית מדינית שבסיסה קונפדרציה עם הממלכה ההאשמית. לדברי דובר ממשלת ירדן, העמדה של עמאן ביחס לסוגיה הפלסטינית ברורה והיא מבוססת על פתרון שתי המדינות לפי קווי 1967.

גם אבו מאזן, ביטל את ההצעה ואמר כי הודיע שיסכים לתכנית כזאת רק אם ישראל תהיה חלק מהקונפדרציה. אבו מאזן הוסיף כי "ארצות הברית עוינת כלפי הפלסטינים וסוגרת את תהליך השלום". לדברי אבו מאזן, שליחי הנשיא, ג'ארד קושנר וגרינבלט, "שאלו אותי אם אני מאמין בפדרציה עם ירדן". הוא השיב כי הוא מעוניין בקונפדרציה משולשת עם ירדן ועם ישראל. "שאלתי אם הישראלים יסכימו להצעה כזו", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
הנשיא המקלל נחת בישראל והפיליפינים מתרגשים: "מי שמבקר אותו - משוגע"
גורם במשטרה על התקרית בוולפסון: האישה תקפה תחילה את המאבטח

עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017. AP
לא יקבל את ההצעה. עבדאללה מלך ירדן/AP

במהלך הפגישה הדגיש אבו מאזן כי מנגנוני הביטחון של הרשות מקיימים תיאום ביטחוני רציף עם מערכת הביטחון ושהוא ואנשיו עושים כל שניתן כדי שאף ישראלי לא ייפגע. יו"ר הרשות הוסיף כי גם הוא נפגש עם ראש השב"כ בנושא הזה וציין כי בנושא הביטחון הצדדים מסכימים על 99% מהנושאים.

בפגישתו עם חברי "שלום עכשיו וחברי הכנסת מוסי רז (מרצ) וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני) תקף יו"ר הרשות את החלטת ארצות הברית להפסיק לחלוטין את התמיכה באונר"א. "70% מתושבי עזה הם פליטים. מרביתם חיים על הסיוע של אונר"א. אז הנשיא טראמפ אומר לבטל את אונר"א ולתת סיוע הומני לתושבי עזה. איך ייתכן שמחד מבטלים את אונר"א ומאידך מסייעים לפלסטינים בצורה הומנית?", אמר.

עוד באותו נושא

אבו מאזן: ממשל טראמפ הציע שנחבור לפדרציה עם ירדן

לכתבה המלאה
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
פגישת טראמפ ואבו מאזן בבית לחם, בשנה שעברה/רויטרס

אבו מאזן אמר כי הוא תומך בביטחון לישראל ותומך במציאת פתרון לבעיית הפליטים. הוא האשים את ישראל בכך שהיא שמסרבת למשא ומתן עם הפלסטינים, אף שהרוסים יזמו פעמיים מפגשים, וכך היפנים, ההולנדים והבלגים. הוא אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לפגוש אותו. "נפגשתי עם טראמפ ארבע פעמים. הוא אמר שהוא בעד חזון שתי המדינות ושהוא בעד מדינה מפורזת ושנאט"ו ישמרו על הביטחון", הוסיף אבו מאזן. "יש לי בעיה עם נתניהו, לא עם הליכוד". הוא הדגיש כי הוא "נגד יוזמת טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully