וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא המקלל נחת בישראל והפיליפינים מתרגשים: "מי שמבקר אותו - משוגע"

2.9.2018 / 20:22

רודריגו דוטרטה הגיע לביקור מדיני וישהה בישראל במשך שלושה ימים, בהם יוועד גם עם ריבלין ונתניהו. הנשיא השנוי במחלוקת ייפגש גם עם נציגי הקהילה הפיליפינית ויחתום על הסכם לשיפור תנאיהם. "מתייחסים אליו כמו אבא", אמרו תומכיו שהמתינו לו בבית המלון

אתר רשמי

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הגיע היום (ראשון) לביקור מדיני ראשון בישראל, והתקבל בנמל התעופה על ידי שר התקשורת איוב קרא. דוטרטה צפוי להיפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויבקר במוזיאון "יד ושם בירושלים. ביום שלישי הוא ייפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ביום ובהמשך השבוע ייפגש עם הקהילה הפיליפינית הגדולה בישראל ויבקר באנדרטת "הדלתות הפתוחות" בראשון לציון, המציינת הצלת היהודים על ידי הפיליפינים. בהמשך ימריא דוטרטה לביקור בירדן.

דוטרטה נחשב לנשיא מעורר מחלוקת בעקבות התבטאויותיו החריפות מאז נבחר לתפקיד. השבחים שנתן לאדולף היטלר, כשאמר שהיה שמח לחסל מיליוני סוחרי סמים בארצו כפי שהפיהרר השמיד יהודים, לא יפריעו לו לבקר במוזיאון "יד ושם". זה היה בנובמבר 2016 והוא התנצל ושב לעלוב במטרות החביבות ביותר עליו - נשים, מתנגדי ממשלתו, ארגונים בינלאומיים והכנסייה הקתולית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוטרטה והשר איוב קרא לאחר נחיתתו, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוטרטה מגיע בראש משלחת שרים גדולה, בתוכם צפויים להגיע שרי החוץ, ההגנה, המסחר, החקלאות, בטחון הפנים, המדע, העבודה, התיירות והתחבורה וכן סנאטורים בכירים. נשיא הפיליפינים יציין בביקורו 80 שנה לפתיחת שערי הפיליפינים לקליטת פליטים יהודיים שנמלטו מאימת המשטר הנאצי, ו-70 שנה לתמיכת הפיליפינים בהחלטת האו"ם מכ"ט בנובמבר 1947.

עם נשיא הפיליפינים תגיע משלחת עסקית גדולה ויתקיים מפגש בהשתתפות ראשי חברות גדולות משתי המדינות. שורה של הסכמים בין חברות ישראליות ופיליפיניות יחתמו במהלך הביקור, כולל בתחום האנרגיה. אחד הנושאים החשובים העומדים על הפרק הוא קידום פתיחת קו תעופה ישיר בין מנילה לנתב"ג. במהלך הביקור יחתמו הסכם שעתיד להסגיר את עבודתם של רבבות עובדי הסיעוד מהפיליפינים. ההסכם יעגן זכויותיהם של העובדים הפיליפינים, יבטל לחלוטין את עמלות התיווך שהם נאלצים לשלם למתווכים וישפר ההגנה עליהם, זכויותיהם והשמתם באופן שוויוני וצודק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תומכיו ממתינים בבית המלון

בבית המלון שאליו יגיע דוטרטה ממתינים תומכיו מקרב הקהילה הפיליפינית בישראל בהתרגשות רבה.
"אני מאוד מתרגשת, אין מלים לתאר את תחושות", אמרה אלישיה סרניו, כבר 15 שנה בארץ. "הוא הנשיא הראשון שמבקר בישראל כי קודם לכן היו מלחמות כאן, אבל אנחנו יודעים שאי אפשר להביס את ישראל כי זו ארץ הקודש".

"מי שיש לו ביקורת על הנשיא הוא משוגע כי הוא לא רוצה שינוי. הנשיא שלנו נלחם בסמים, באונס, ובפשיעה", הוסיפה. "הוא הבטיח שהוא ישנה את זה לכן אני אוהבת אותו. אני לא רוצה שהבן שלי ייפול לסמים והוא עכשיו נלחם בפשיעה. יש אנשים שכועסים עליו כי הם מושחתים. אנחנו יודעים שהוא עושה כמיטב יכולתו".

נחיתתו של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בישראל, 2 בספטמבר, 2018. משרד החוץ
דוטרטה לאחר נחיתתו, הערב/משרד החוץ
קבלת פנים לנשיא הפיליפינים רודריגו דטרטה במלון רמדה בירושלים, 2 בספטמבר, 2018. טל שלו, מערכת וואלה! NEWS
"יש לו לב בפנים". קבלת הפנים במלון, הערב/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו
פיליפינים מחכים לנשיא הפיליפינים במלון רמדה בירושלים. טל שלו, מערכת וואלה! NEWS
תומכיו של דוטרטה מצטלמים עם תמונתו, היום/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו

גם אסתר, המתגוררת כשמונה שנים בתל אביב אמרה כי "זו הפעם הראשונה שאנחנו פוגשים את הנשיא שלנו. לראשונה יש נשיא שדואג לפיליפינים שעובדים מחוץ פיליפינים לכן הוא בא לדאוג לבעיות שלנו. לכל אחד יש דעה משלו. אנשים לא מכירים אותו, יש לו לב בפנים. הממשלה שלנו זקוקה לאדם חזק להילחם בשחיתות והוא שולט בהכל". לדבריה, "לא צריך להתייחס למה שהוא אומר, אנשים לא יודעים שיש לו לב טוב".

מישל גוורדיאולה, הגרה 11 שנים בישראל הוסיפה כי "יש אנשים שיודעים לדבר הוא מדבר ועושה. זה ההבדל. הוא מאוד פופולרי בבית אנחנו קוראים לו 'פאפא'. כולם מתייחסים אליו כמו אבא".

(עדכון ראשון: 20:08)

השר קרא מברך את דוטרטה לאחר נחיתתו

פיליפינים מחכים לנשיא הפיליפינים במלון רמדה בירושלים. טל שלו, מערכת וואלה! NEWS
תומגי דוטרטה ממתינים להגעתו לבתי המלון, היום/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully