וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ממשל טראמפ הציע שנחבור לפדרציה עם ירדן

יו"ר הרשות אמר במפגש עם חברי כנסת וחברי תנועת "שלום עכשיו" כי הוא יהיה מוכן לרעיון של ישות מדינות משותפת רק אם ישראל תהיה חלק מכך. הוא אמר כי הוא נפגש עם ראש השב"כ וכי השניים "מסכימים על 99% מהנושאים"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (ראשון) במפגש עם תנועת "שלום עכשיו" וחברי כנסת כי צוות המשא ומתן מטעם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע לו תכנית מדינית שבסיסה קונפדרציה עם ירדן. לפי אבו מאזן, הוא הודיע שיסכים לתכנית כזאת רק אם ישראל תהיה חלק מהקונפדרציה. אבו מאזן הוסיף כי "ארצות הברית עוינת כלפי הפלסטינים וסוגרת את תהליך השלום".

לדברי אבו מאזן, שליחי הנשיא, ג'ארד קושנר וגרינבלט, "שאלו אותי אם אני מאמין בפדרציה עם ירדן". הוא השיב כי הוא מעוניין בקונפדרציה משולשת עם ירדן ועם ישראל. "שאלתי אם הישראלים יסכימו להצעה כזו", אמר.
במהלך הפגישה הדגיש אבו מאזן כי מנגנוני הביטחון של הרשות מקיימים תיאום ביטחוני רציף עם מערכת הביטחון ושהוא ואנשיו עושים כל שניתן כדי שאף ישראלי לא ייפגע. יו"ר הרשות הוסיף כי גם הוא נפגש עם ראש השב"כ בנושא הזה וציין כי בנושא הביטחון הצדדים מסכימים על 99%מהנושאים.

במפגש השתתפו בין היתר מזכ"לית "שלום עכשיו" שקד מורג וחברי הכנסת מוסי רז (מרצ) וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני).

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 29 באוגוסט 2018. רויטרס
"יש לי בעיה עם נתניהו, לא עם הליכוד". אבו מאזן/רויטרס

הוא גם תקף את החלטת ארצות הברית להפסיק לחלוטין את התמיכה באונר"א. "70% מתושבי עזה הם פליטים. מרביתם חיים על הסיוע של אונר"א. אז הנשיא טראמפ אומר לבטל את אונר"א ולתת סיוע הומני לתושבי עזה. איך ייתכן שמחד מבטלים את אונר"א ומאידך מסייעים לפלסטינים בצורה הומנית?", אמר.

אבו מאזן אמר כי הוא תומך בביטחון לישראל ותומך במציאת פתרון לבעיית הפליטים. הוא האשים את ישראל בכך שהיא שמסרבת למשא ומתן עם הפלסטינים, אף שהרוסים יזמו פעמיים מפגשים, וכך היפנים, ההולנדים והבלגים. הוא אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לפגוש אותו.

"נפגשתי עם טראמפ ארבע פעמים. הוא אמר שהוא בעד חזון שתי המדינות ושהוא בעד מדינה מפורזת ושנאט"ו ישמרו על הביטחון", הוסיף אבו מאזן. "יש לי בעיה עם נתניהו, לא עם הליכוד". הוא הדגיש כי הוא "נגד יוזמת טראמפ".

דובר ממשלת ירדן דחה מאוחר יותר את הרעיון של קונפדרציה עם הפלסטינים. לדבריו, העמדה של עמאן ביחס לסוגיה הפלסטינית ברורה והיא מבוססת על פתרון שתי המדינות לפי קווי 67'.

מורג, מזכ"לית "שלום עכשיו", אמרה במפגש כי קיים בישראל "מחנה שלום גדול" וכי "בבחירות הקרובות תפעל 'שלום עכשיו' מול המפלגות ומול הציבור הישראלי בדרישה מהמנהיגים להתחייב לפעול לקידום פתרון בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully