וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה הביעה התנצלות חריגה על הרג עשרות ילדים בתקיפה בתימן

הקואליציה הערבית הנאבקת בחות'ים הודתה כי נעשו "טעויות" בפגיעה באוטובוס בצפון המדינה, בתקיפה שגררה גינויים נרחבים בעולם. לטענתה, הייתה זו מטרה צבאית, אך בשל מיקומה - בלב שוק - הנזק המשני היה רב מדי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הקואליציה הסעודית הביעה אתמול (שבת) התנצלות חריגה על תקיפה אווירית בתימן, שבה הותקף אוטובוס עם עשרות תלמידים. בתקיפה בתחילת החודש במחוז סעדה שבצפון המדינה, נהרגו יותר מ-40 ילדים. בקהילה הבינלאומית גינו את התקיפה, וארגוני זכויות אדם אמרו כי ייתכן שזהו פשע מלחמה.

דובר מטעם ועדת החקירה שהקימה הקואליציה הנלחמת במורדים החות'ים הפרו-איראנים הבטיח כי אלו האחראים ל"טעויות" ישלמו את המחיר. עם זאת, הוא הדגיש כי התקיפה כוונה נגד אחד ממנהיגי המורדים השיעים ולוחמים שהיו באוטובוס ועל כן הייתה זו "מטרה צבאית לגיטימית".

הדובר, מנסור אל-מנסור, אמר כי הקואליציה "מביעה חרטה על הטעויות ומביעה תנחומים, סימפטיה וסולידריות עם משפחות הקורבנות". עוד אמר כי הכוחות התומכים בממשלה המודחת של הנשיא עבד רבו מנסור האדי יתאמו עמה את הפיצויים למשפחות ויבחנו את נהלי הפתיחה באש.

לקריאה נוספת בנושא
מומחים של האו"ם: כל הצדדים הלוחמים בתימן חשודים בפשעי מלחמה
בפעם השנייה זה שבועיים: עשרות ילדים נהרגו בתקיפות בתימן

הלוויה בצפון תימן להרוגי תקיפת הקואליציה האווירית של ערב הסעודית ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
הפגנה נגד הפגיעה באוטובוס בסעדה, החודש/רויטרס

הקואליציה טוענת כי היא אינה פוגעת במכוון במטרות אזרחיות, אך ארגוני זכויות אדם מאשימים אותה בהפצצת שווקים, בתי ספר, בתי חולים ואזורי מגורים. בשבוע שעבר דחתה הקואליציה ממצאים של האו"ם ולפיהן בוצעו פשעי מלחמה על ידי כל הצדדים במלחמה בתימן.

בתקרית אחרת החודש, נהרגו לפחות 22 ילדים וארבע נשים בתקיפה בעיר הנמל חודיידה שבמערב המדינה.

המלחמה החלה ב-2015 אחרי שהחות'ים הדיחו את ממשלתו של הנשיא האדי, שנמלט לגלות בערב הסעודית. הממלכה, החוששת מהתבססותה של איראן מעבר לגבולה, הקימה קואליציה של מדינות ערביות, אולם המורדים השיעים ממשיכים לשלוט על רוב השטחים המאוכלסים במדינה, כולל על צנעא הבירה.

לפחות 6,660 אזרחים נהרגו ו -10,563 נפצעו מאז תחילת המלחמה, לפי האו"ם. אלפי אזרחים נוספים מתו מנסיבות אחרות, כמו מתת-תזונה, ממחלות ומבריאות לקויה. הלחימה והסגר החלקי על ידי הקואליציה הותירה גם 22 מיליון בני אדם הזקוקים לסיוע הומניטארי, ובכך יצרו את משבר המזון הגדול ביותר בעולם, והביאו להתפרצות של כולרה, שלפי ההערכות השפיעה על 1.1 מיליון איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully