וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הילדים שנהרגו בתימן נקברו: "לנקום בסעודיה ובאמירויות"

14.8.2018 / 9:26

לפחות 40 ילדים נהרגו בתקיפת האוטובוס בצפון המדינה, שנשלטת על ידי החות'ים הנתמכים בידי איראן. "מוות לישראל, מוות לארה"ב", קראו המורדים לפני העברת ארונות העץ לבית הקברות. סעודיה: "התקיפה הייתה לגיטימית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אלפי אנשים קברו אתמול (שני) עשרות ילדים שנהרגו בתקיפה האווירית של הקואליציה הסעודית שפגעה באוטובוס בצפון תימן. לפחות 40 ילדים נהרגו בהפצצה במחוז סעדה שאירעה ביום חמישי, שהייתה אחת הקטלניות מאז החלה המלחמה לפני שלוש שנים וחצי.

ארונות עץ, שעל רובם הופיעו תמונתו של ילד, נלקחו לעבר בית הקברות מכיכר שבו קיימו האבלים תפילות. "מוות לאמריקה, מוות לישראל", קרא הקהל בסיסמה של החות'ים. האוטובוס נפגע במהלך נסיעה דרך שוק, אך ריאד טוענת כי התקיפה הייתה "פעולה צבאית לגיטימית" נגד מנהיגי המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן. זאת יממה אחרי שהורתה על פתיחת חקירה בצל זעם בינלאומי.

הלוויה בצפון תימן להרוגי תקיפת הקואליציה האווירית של ערב הסעודית ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
ארונו של אחד הילדים בבית הקברות, אתמול/רויטרס

"בני הלך לשוק כדי לעשות את מטלות הבית ואז תקיפה אווירית של האויב קרתה, והוא נפגע מרסיס ומת", אמר פארס אל-ראזי, שהתאבל על בנו בן ה-14. "עבור בני, אנקום בסלמאן ובמוחמד בין זייד", אמר, כשהוא מתייחס למנהיגי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. הן מובילות את הקואליציה הסונית נגד החות'ים השיעים, השולטים בצנעא הבירה מאז 2014, אחרי שהדיחו את הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

ראש המועצה המהפכנית העליונה של החות'ים, מוחמד עלי אל-חות'י, השתתף בהלוויה והאשים את ארצות הברית ב"טבח המכוער הזה של ילדים תימנים".

ארצות הברית ומדינות מערביות מספקות מודיעין ונשק לקואליציה, וזכו על כך לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם בשל מתקפות אוויריות על בתי חולים, בתי ספר ושווקים. בצבא האמריקני הדגישו כי הם לא היו מעורבים בתקיפה ביום חמישי, ומחלקת המדינה דחקה בקואליציה "לערוך חקירה מקיפה ושקופה". שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר ביום ראשון כי הוא שולח גנרל לריאד כדי "לבדוק מה קרה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הלוויה בצפון תימן להרוגי תקיפת הקואליציה האווירית של ערב הסעודית ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
החות'ים מפגינים נגד התקיפה בכיכר בסעדה, אתמול/רויטרס

אחרי שהסכימה לחקור את התקיפה האווירית ברקע קריאת מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטשרש לקיים חקירה עצמאית, המשלחת הסעודית באו"ם העבירה לו מסר ובו הדגישה כי הייתה זו פעולה "לגיטימית" נגד מנהיגי המורדים, "האחרים לגיוס ולאימון נערים". בתחילה טענה הקואליציה כי המטרה הייתה נגד משגרי טילים שמשמשים את החות'ים לירי על המחוז ג'יזאן שבדרום ערב הסעודית.

הקואליציה טוענת כי היא לא מנסה לפגוע באזרחים והיא הקימה ועדה לבדיקת תקיפות אוויריות שבהן נהרגו אנשים רבים, שמרובן היא מתנער. .גם החות'ים ספגו ביקורת מצד ארגוני זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully