וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה זה שבועיים: עשרות ילדים נהרגו בתקיפות בתימן

שתי תקיפות אוויריות שביצעה הקואליציה הסעודית במערב המדינה גרמו לאחרונה למותם של 26 ילדים. אלו נוספו ל-40 ילדים שנהרגו בתחילת החודש בתקיפה אחרת של הקואליציה בדרום. בכיר באו"ם קרא לחקירת האירועים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הילדים שנהרגו בתקיפות האוויריות במחוז סעדה בתחילת החודש מובאים לקבורה)

שתי תקיפות אוויריות שביצעה הקואליציה בהובלת ערב הסעודית בתימן גרמו ביום חמישי למותם של לפחות 26 ילדים - כך אמר אמש (שישי) סגן מזכ"ל האו"ם לתיאום הומניטרי מארק לואוקוק. הבכיר גם חידש את הקריאה לחקירה עצמאית על התקיפות הפוגעות באזרחים במלחמה בתימן.

לואוקוק פירט כי בתקיפה ביום חמישי במחוז אל-דורהימי, מדרום לעיר הנמל חודיידה שבמערב המדינה, נהרגו לפחות 22 ילדים וארבע נשים. בנוסף לתקיפה זו, באותו היום, ארבעה ילדים נוספים נהרגו בהפצצה אחרת באותו המחוז. לדבריו, "זו הפעם השנייה בתוך שבועיים שתקיפה אווירית המבוצעת בידי הקואליציה הסעודית גרמה לעשרות אזרחים שנהרגו". הלחימה בין המורדים לבין הכוחות שתומכים בממשלת תימן נערכת במחוז אל-דורהימי זה שבועיים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הפצצה ששימשה את סעודיה להרג עשרות ילדים בתימן - מתוצרת ארה"ב"
בתמיכת ארה"ב, סעודיה ואל-קאעדה משתפים פעולה נגד איראן בתימן

תימן: הילדים שנהרגו בתקיפה האווירית מצד סעודיה הובאו לקבורה. רויטרס
ילדים שנהרגו מובאים לקבורה, בתחילת החודש/רויטרס

בתחילת החודש, תקיפה אווירית שביצעה הקואליציה על אוטובוס במחוז סעדה שבצפון המדינה גרמה למותם של 40 ילדים. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לפתוח חקירה עצמאית על האירוע. לואוקוק חידש אמש את בקשת האו"ם לקיים חקירה "אובייקטיבית, עצמאית ומהירה" בתימן, וכן אמר כי הגורמים שביכולתם להשפיע צריכים לוודא כי אזרחים לא ייפגעו.

הקואליציה בהובלת ערב הסעודית נלחמת במורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן מאז 2015 על מנת להשיב את שלטונו של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי. עד כה, המלחמה גרמה למותם של כעשרת אלפים בני אדם.

תקיפות אוויריות במחוז סעדה בתימן, 9 באוגוסט 2018. רויטרס
תקיפות אוויריות במחוז סעדה בתימן, בתחילת החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully