וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש העיר מזלזל": בעלי המוגבלויות בבני ברק נותרו בלי בי"ס

2.9.2018 / 13:19

לאחר שנחשף בוואלה! NEWS על פינוי בית הספר לטובת תלמוד תורה, הפגינו ההורים נגד ראש העיר. לטענתם, לאחר שהוצא צו מניעה נגד הפינוי, העירייה התנכלה לתלמידים, והשליכה את ציוד בית הספר בחצר. "ראש העיר פשוט צוחק על בית המשפט"

וידאו באדיבות המשפחה, תמונות מתוך ויקיפדיה - עריכה: איתי עמרם

עשרות תלמידים בעלי מוגבלויות שכליות והוריהם מבית הספר של עמותת "אוהל שרה" הפגינו היום (ראשון) מול בית הספר בו אמורים היו לפתוח את שנת הלימודים, לאחר שראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ביקש לפנותם שבועיים בלבד לפני תחילת שנת הלימודים ומבלי ליידע את ההורים - לטובת תלמוד תורה שישמש את חסידות גור ואת ציבור הליטאים. בעקבות זאת, שנת הלימודים לא נפתחה כסדרה בבית הספר.

המבנה הישן של בית הספר ברחוב אבוחצירא בעיר, מחולק לבית הספר "בית חנוך", שבו נמצאים בנים עד גיל 13, ולבית הספר "בית שי", שבו נמצאים בנים בגילאי 21-13. שניהם שייכים לעמותת "אוהל שרה", המפעילה מערך שירותים לאנשים עם מוגבלויות שכליות. לפני כשבועיים נחשף הסיפור בוואלה! NEWS, והתגלה כי המקום החלופי שהוצע למוסד לא מונגש ואף לא מספיק גדול בשביל להכיל את כל הילדים. גורמים במערכת החינוך הבהירו כי העירייה נדרשה לאשר מול משרד החינוך את ההסבה של המבנה החדש במסגרת חוק הרישוי אך לא עשתה זאת. בנוסף לכך, סיפרו ההורים כי העירייה ניתקה את החשמל והמים במבנה, ואיימה על ההורים שלא ידברו על כך - או שיהיו לכך השלכות עתידיות.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק בשדה תעופה בדמשק
האישה שהצטלמה ליד מובארק: "התמונה נגנבה והודלפה, בושה!"
שני הרוגים בשריפה בחנות ביפו; אישה אחת נפגעה קל משאיפת עשן

עשרות תלמידים על הספקטרום והוריהם מפגינים מול בית ספר בבני ברק. מערכת וואלה! NEWS
התלמידים וההורים מצויים באי-ודאות/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע שעבר הגישו הורי התלמידים עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי נגד החלטת העירייה, ובית המשפט הוציא צו מניעה להעברת בית הספר בטענה כי המבנה החלופי שניתן אינו נותן מענה מלא לצרכים של בית הספר והוחלט כי רק התלמידים הצעירים יעברו אליו. משנוכחה העירייה בכך - כך מספרים ההורים - היא פינתה מבלי ליידע את הורי התלמידים את הציוד המיוחד מן המבנה החדש, והשליכה אותו בחצר המבנה הישן. בעקבות זאת, טוענים ההורים, הילדים לא יוכלו ללמוד באף אחד מהמבנים.

עוד באותו נושא

למרות צו בית המשפט: בעלי המוגבלויות בבני ברק לא יפתחו את השנה

לכתבה המלאה
עשרות תלמידים על הספקטרום והוריהם מפגינים מול בית ספר בבני ברק. מערכת וואלה! NEWS
עשרות תלמידים על הספקטרום והוריהם מפגינים מול בית ספר בבני ברק/מערכת וואלה! NEWS
עשרות תלמידים על הספקטרום והוריהם מפגינים מול בית ספר בבני ברק. מערכת וואלה! NEWS
"במצב הזה אין לילדים איפה ללמוד", התלמידים בבני ברק/מערכת וואלה! NEWS

עופר ברזילי, אחד מההורים וממובילי המאבק אמר לוואלה! NEWS הבוקר כי "ראש העיר ביום חמישי נתן פרשנות מעוותת לצו בית המשפט וניסה לקבוע עובדות בשטח. מבלי לדבר עם ההורים, הוא הביא מנופים ומובילים ותוך כמה שעות פינה את כל הציוד המיוחד והרגיש מהמבנה החדש, הוביל אותו לתוך איזה חצר וזרק את הכל שם. מה שהוא מנסה לעשות הוא לקבוע איפה נלמד, ובקיצור, הוא מנסה לרוקן את הצו של בית המשפט מתוכן".

לדבריו של ברזילי, "עכשיו, במצב הזה אין לילדים איפה ללמוד, לא במבנה החדש שבו היו אמורים ללמוד ולא במבנה הישן. ייקח לנו חודש להתאים את כל המבנה מחדש, הוא פשוט הרס את כל הציוד וזלזל בתלמידים. אי אפשר להתחיל ללמוד ככה. ראש העיר פשוט צוחק על בית המשפט ומתנהל כמו אוטונומיה בעיר. אנחנו קוראים למשרד החינוך ומשרד הפנים להתערב בעניין כמה שיותר מהר".

עשרות תלמידים על הספקטרום והוריהם מפגינים מול בית ספר בבני ברק (יואב קיש). מערכת וואלה! NEWS
ח"כ יואב קיש בהפגנה מול בית הספר/מערכת וואלה! NEWS

יואב קיש, יו"ר וועדת הפנים, הגיע הבוקר אל בית הספר כדי להבין את מצוקות ההורים. "בחרתי לפתוח את שנת הלימודים בביקור בפינוי הכואב של 'אוהל שרה', שנעשה ללא שום רגישות וללא שום תיאום", אמר קיש, "גם אם רוצים להעביר אותם למיקום אחר, צריך לעשות את זה בהתאמה ולבדוק אם יש את התנאים לצרכים המיוחדים - וכל זה לא נעשה. לכן אני מגיע היום לראות במו עיני את המצב, ואחרי שאני אראה - אני אפנה לראש העיר, שר הפנים ושר החינוך".

יאיר לפיד יו"ר מפלגת יש עתיד, שעם חשיפת הסיפור פנה אל שר הפנים אריה דרעי ולא נענה בתשובה, כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו כי "כל פתיחת שנת הלימודים הזו לא שווה אם שולחים את הילדים עם הצרכים המיוחדים הביתה, רק כי ליצמן החליט להחרים להם את הבניין. עיריית בני ברק פינתה שני בתי ספר לילדים וצעירים עד גיל 21 עם מוגבלות שכלית על מנת לייעד את המבנה לטובת חסידי גור והליטאים. אפשר לפתור את זה ברגע".

"לפני שלושה שבועות הוצאתי מכתב למשרד החינוך ומשרד הפנים ועד עכשיו לא קיבלתי תשובה. באיזה יהדות מנתקים חשמל ומים למבנה של בעלי מוגבלויות?" שאל לפיד, "בשם איזה יהדות זורקים לרחוב את אלה שהכי זקוקים לעזרה לטובת צרכים פוליטיים? חרפה".

ח"כ פנינה תמנו-שטה הגיבה אף היא לדברים. "פתחתי את הבוקר שלי בהתרגשות. שמתי את בני בכיתה א', אף אחד לא היה מעלה על דעתו לסגור את מוסד הלימודים שלו. עכשיו כשאני עומדת כאן אני מתביישת. נפעל באופן מיידי מול ראש העיר ומשרד הפנים לפתרון בהול", אמרה.

תגובת עיריית בני ברק טרם נמסרה.

פנינה תמנו שטה בהפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
"עכשיו כשאני עומדת כאן אני מתביישת". ח"כ פנינה תמנו שטה בהפגנה על פיקוח בגני ילדים, יוני האחרון/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • בני ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully