וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות צו בית המשפט: בעלי המוגבלויות בבני ברק לא יפתחו את השנה

30.8.2018 / 22:44

לאחר שנחשף בוואלה! NEWS על החלטת עיריית בני ברק לפנות בית ספר לילדים עם מוגבלויות, בית המשפט הוציא צו ביניים לעיכוב הפינוי. עם זאת, הורי התלמידים טוענים כי כעת העירייה מתנקמת והורתה על שורה צעדים שנועדו להקשות על פתיחת הלימודים. "התנהלות בריונית", אמרו

בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
בית המשפט נתן צו מניעה/באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אתמול (רביעי) צו מניעה להחלטה של ראש עיריית בני ברק, לפיה יפונו 130 תלמידים עם מוגבלויות ממבנה בית הספר בעיר לטובת הקמת מוסד של תלמוד תורה לחסידי גור. כעת, עם מתן הצו, הורי התלמידים טוענים כי העירייה פועלים לסיכולו.

בתחילת חודש אוגוסט נחשף בוואלה! NEWS כי שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים הוציא ראש העיר חנוך זייברט, צו פינוי למבנה ברחוב אבוחצירא בו פועלים שני בתי ספר לילדים ואף לצעירים עד גיל 21 עם מוגבלויות שכליות על מנת לייעד את המבנה לחסידי גור ולתלמידים מהזרם הליטאי. העירייה הציעה מיקום חלופי. עם זאת, לפי טענות ההורים, המקום שהוצע לא מותאם לבעלי מוגבלויות ואין ביכולתו להכיל את כמות התלמידים. בנוסף לכך, סיפרו ההורים כי העירייה ניתקה את החשמל והמים במבנה, ואיימה שלא ידברו על המקרה - או שיהיו השלכות עתידיות.

בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"המבנה אינו נותן מענה לצרכי התלמידים"/באדיבות המשפחה

בשבוע שעבר הגישו הורי התלמידים עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי נגד החלטת העירייה. בית המשפט הוציא צו מניעה להעברת בית ספר בטענה כי המבנה החלופי שניתן אינו נותן מענה מלא לצרכים של בית המשפט. גורמים במערכת החינוך ציינו כי העירייה נדרשה לאשר מול משרד החינוך את ההסבה של המבנה במסגרת חוק הרישוי ולא עשתה זאת. בעתירה שהוגשה נגד העירייה, ראש העיר ומשרד החינוך, דרשו ההורים משר החינוך נפתלי בנט להוציא צו מניעה זמני שימנע את העברת בתי הספר למבנה חדש שלא תואם את צרכי התלמידים.

המבנה שברחוב אבוחצירא, מחולק לבית הספר "בית חנוך", שבו נמצאים בנים עד גיל 13, ולבית הספר "בית שי", שבו נמצאים בנים בגילאי 13-21. שניהם שייכים לעמותת "אוהל שרה", המפעילה מערך שירותים לאנשים עם מוגבלויות שכליות.

בהחלטת השופטת רחל ברקאי, נכתב, "אין חולק כי המבנה החדש אינו נותן מענה מלא לצרכים של בית הספר נוכח קיום מחסור של ארבע כיתות לימוד - בהעדר מענה מידי לבעיה זו והספק הרב שמא לא יינתן רישיון משרד החינוך להפעלת בית ספר זה מן המבנה שאינו נותן מענה מלא לכיתות הלימוד הנדרשות". היא גם התייחסה בהחלטתה גם למעבר בית חינוך למבנה חדש, "לא ראיתי כל נסיבה לעכב מעברו. יש לקוות כי רישיון משרד החינוך להפעלת המקום ינתן בקרוב עוד לפני פתיחת שנת הלימודים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חצר בית ספר לילדים עם מוגבלויות שנסגר בבני ברק. באדיבות המשפחה
"העירייה מתנקמת בהורים"/באדיבות המשפחה

ההורים הביעו שביעות רצון מהחלטת בית הדין. "מזל שיש את בית המשפט שיתערב בהחלטות הזויות של ראשי ערים שמתנהגים בצורה ביריונית כלפי אוכלוסיות מוחלשות", אמר אחד מהם לוואלה! NEWS. עם זאת לדבריו, עיריית בני ברק פועלת כעת לטרפוד ההחלטה. "אחרי שניתן צו שמסדיר את העניינים והעביר את בית חנוך למבנה אחד והשאיר את בית שי במקום הטבעי לו, עכשיו ראש העיר עושה הכול כדי להתנכל לתלמידי אוהל שרה והזמין מובילים כדי לפנות את כל הציוד של הקטנים של בית חנוך חזרה למבנה הישן", אמר.

"במשך השבועיים האחרונים, העירייה דרשה ולחצה להעביר את כל הציוד המורכב לחינוך מיוחד למבנה החדש ברחוב הקישון", הסביר האב. "מדובר בציוד מורכב, דברים עדינים ומיוחדים של חינוך מיוחד. העירייה מתנקמת בהורים. בשורה התחתונה לא יהיו לימודים ב-1 בספטמבר, כי אפשר בתוך יומיים להעביר את כל הציוד, כך ייוצר מצב שהתלמידים בבית חנוך לא יוכלו לחזור ללימודים עד אחרי החגים, כי אפשר לארגן את הבית ספר בתוך מספר ימים. מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים. אם בהתחלה אמרתי שהתנהלות ראש העיר היא שערורייתית אז עכשיו אני טוען שמדובר בהתנהלות בריונית, של עולם תחתון כלפי אוכלוסיות חלשות".

את תגובת עיריית בני ברק לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully