וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הקיצוץ לאונר"א: "ארה"ב עשתה דבר חשוב מאוד"

2.9.2018 / 12:05

ראש הממשלה הגיב לראשונה לקיצוץ עליו הודיע ממשל טראמפ, ואמר כי "צריך לבטל את מוסד הפליטות". בביקור בבית ספר בבנימין אמר כי המספר האמיתי של הפליטים הפלסטינים "הוא קמצוץ מהמספר שמדווחת סוכנות אונר"א"

צילום: רויטרס

"ארצות הברית עשתה דבר חשוב מאוד, בזה שהיא מפסיקה את המימון לסוכנות הנצחת הפליטים, שקוראים לה אונר"א. כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחסותו הראשונה לקיצוץ לפלסטינים עליו הודיעה ארצות הברית בסוף השבוע. את הדברים אמר ראש הממשלה בטקס פתיחת שנת הלימודים בבית ספר ביד בנימין.

"ארצות הברית סוף סוף מתחילה לפתור את הבעיה, זה דבר חשוב מאוד", אמר בבית הספר הממלכתי-דתי "ברויאר". "צריך לבטל את מוסד הפליטות, צריך לקחת את הכספים ולעזור באמת לשיקום הפליטים, שמספרם האמיתי הוא קמצוץ מהמספר שמדווחת סוכנות אונר"א. זה שינוי מאוד מבורך וחשוב, ואנחנו תומכים בו".

נתניהו פנה לתושבים ואמר כי "ביישוב הזה נקלטו עקורי גוש קטיף. החיים שלהם היו יכולים להיות טרגדיה, אסון נורא. זה התחיל עם כאב נורא, אבל מדינת ישראל וכל אזרחי ישראל פעלו יחד כדי שעקורי גוש קטיף לא יהיו פליטים בארצם. אנחנו קלטנו, והם חידשו את חיים לחיים נפלאים".

עוד בוואלה! NEWS:
הפליטים הפלסטינים מתקוממים על החלטת ארה"ב: "המצב רע ורק יחמיר"
הפגנות בגבול הרצועה: מטענים הושלכו לעבר כוח צה"ל; אין נפגעים
דיווח: ארצות הברית תבטל את המימון לארגון אונר"א

שקי מזון של ארגון אונר"א. רויטרס, רויטרס
הסיוע ייפסק. מרכז סיוע של אונר"א/רויטרס, רויטרס

"יש את הזיכרון, אבל יש את ההווה והעתיד שכבר השתנה, וזה נותן חיים חדשים ותקווה גדולה", אמר ראש הממשלה. תושבים פלסטינים במחנות הפליטים הגיבו הלילה להחלטת ארצות הברית להפסיק לממן את תכניות האו"ם לפליטים פלסטינים, והזהירו כי ההחלטה יכולה להוביל ליותר עוני, זעם וחוסר יציבות במזרח התיכון.

נשת אבו אל-עון, פליט ואב לשמונה המתגורר ברצועת עזה, אמר כי "המצב רע ורק יחמיר. אנשים יכולים בקושי להרשות לעצמם לחיות בימים אלה, ואם הם לא יוכלו להתפרנס הם יתחילו לחשוב על דברים לא חוקיים".

החלטת ארצות הברית שלשום כי היא לא תתמוך יותר באונר"א העמיקה את המחסור בכספים בארגון, וכן הגבירה את המתיחות של ארצות הברית עם המנהיגות הפלסטינית. ארגון אונר"א, שקיים מזה 68 שנים, מעניק שירותים לכחמישה מיליון פלסטינים אשר הוגדרו כפליטים וחיים ברחבי ירדן, לבנון, סוריה, בגדה המערבית וברצועת עזה.

עוד באותו נושא

הפליטים הפלסטינים מתקוממים על החלטת ארה"ב: "המצב רע ורק יחמיר"

לכתבה המלאה
טקס הרמת כוסית לשנה החדשה עם ראשי רשויות, קריית שדה התעופה 30 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (המחנה הציוני) מסרה לוואלה! NEWS כי "הכיוון והצורך לטפל בבעיית הפליטות במחשבה המוטעית שתהיה להם זכות שיבה ובשימוש הבעייתי שאונר"א עושה בכסף - הוא קריטי". עם זאת, הוסיפה לבני כי "מה שצריך לעשות זה למצוא את הדרכים להעביר את הכסף שלא דרך אונר"א, כדי להעביר מסר לפליטים שהמפתחות על הצוואר שלהם לא יפתחו בתים במדינת ישראל, אבל שיהיה להם עתיד במקומות בהם הם חיים היום, לא בישראל".

לדבריה, "צריך גם וגם: לבטל את מעמד הפליטות שמורישים מדור לדור, להקטין את מספר הפליטים ולתת להם עתיד ותקווה במקומותיהם, מחוץ לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully