וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליטים הפלסטינים מתקוממים על החלטת ארה"ב: "המצב רע ורק יחמיר"

2.9.2018 / 6:00

הודעת ממשל טראמפ כי יפסיק להזרים כספים לאונר"א עוררה הדים בקרב הפליטים, הטוענים כי ההחלטה היא פולטית, וללא הסיוע מהארגון רבים יסבלו. נשת אבו אל-עון המתגורר בעזה: "אם אנשים לא יוכלו לקיים את עצמם - הם יחלו לחשוב על דברים לא חוקיים"

שקי מזון של ארגון אונר"א. רויטרס, רויטרס
שקי מזון של ארגון אונר"א בחאן יונס שברצועה, אמש/רויטרס, רויטרס

הפליטים הפלסטינים הגיבו אמש (שבת) בצער על החלטת ארצות הברית להפסיק לממן את תכניות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), והזהירו כי ההחלטה יכולה להוביל ליותר עוני, זעם וחוסר יציבות במזרח התיכון.

נשת אבו אל-עון, פליט ואב לשמונה המתגורר ברצועת עזה, אמר: "המצב רע ורק יחמיר. אנשים יכולים בקושי להרשות לעצמם לחיות בימים אלה, ואם הם לא יוכלו להתפרנס הם יתחילו לחשוב על דברים לא חוקיים".

החלטת ארצות הברית ביום שישי כי היא לא תתמוך יותר באונר"א העמיקה את המחסור בכספים בארגון, וכן הגבירה את המתיחות של ארצות הברית עם המנהיגות הפלסטינית. ארגון אונר"א, שקיים מזה 68 שנים, מעניק שירותים לכ-5 מיליון פלסטינים אשר הוגדרו כפליטים וחיים ברחבי ירדן, לבנון, סוריה, בגדה המערבית ורצועת עזה. רוב הנתמכים בארגון הם צאצאים של כ-700 אלף הפלסטינים שהתגוררו בישראל וגורשו מבתיהם או ברחו מהלחימה במלחמת העצמאות ב-1948.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק בשדה תעופה בדמשק
האו"ם מתריע מקריסת שירותי הבריאות והביוב ברצועה כבר בשבוע הבא

עזה אונר"א. AP
תושבי הרצועה עם שקים של אונר"א/AP

איוב אבידי, שגר שכיום במחנה הפליטים ג'לזון בגדה המערבית ובעבר התגורר עם משפחתו בעיר לוד, אמר שההחלטה היא פוליטית. "טראמפ רוצה לשים סוף לאונר"א, כדי שיוכל לבטל זכות הפליטים לחזור (זכות השיבה). הזכות שלנו לשוב קיימת ולא טראמפ או כל אחד אחר יכול לבטל אותה", אמר אבידי בן ה-53.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, הת'ר נוארט, אמרה ביום שישי כי המודל העסקי של אונר"א והנהלים הכספיים שלה הם "לקויים וחסרות תקנה", וכי ההתרחבות המתמדת של הקהילה בה מטפל הארגון היא בלתי אפשרית.

דובר אונר"א כריס גונס אמר על ההחלטה כי היא "מצערת מאוד", וכן כי "כמה מהאנשים הכי מוחלשים, שוליים ופגיעים בכדור הארץ צפויים לסבול". יתרה מזאת, גונס ציין שהסוכנות מממנת שירותי בריאות ובתי ספר ל-526,000 ילדים פלטים ברחבי ירדן, סוריה, לבנון, רצועת עזה והגדה המערבית, וכן גם סיוע במזון עבור 1.7 מיליון בני אדם - מיליון מתוכם בעזה. בנוסף לכך, מסר הדובר כי אונר"א, אשר צריכה למלא חלל של 217 מיליון דולר, תחפש כעת גורמי מימון חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully