וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן סליחות: תפילות במתחם התחנה בי-ם לקראת ראש השנה

1.9.2018 / 23:58

הנוהגים לפי מסורת אשכנז מצטרפים הערב לאמירת הסליחות של חודש אלול, לקראת השנה החדשה. "הסליחות משמעותן חשבון נפש - לקראת יום הדין, הוא ראש השנה"

מאות אלפי יהודים בארץ ובעולם, שמוצאם מארצות אשכנז, הצטרפו הלילה (שבת) לאחיהם הספרדים באמירת "סליחות" - פיוטים ותפילות שנכתבו על ידי גדולי ישראל במשך הדורות, ותוכנם הם בקשות סליחה ומחילה על עוונות וחטאים שעבר עם ישראל, והם משלבים בין משפטי שירה לפסוקים מהתנ"ך.

מדובר באחד הביטויים המובהקים לתשובה הנעשית, על פי המסורת, לקראת ראש השנה, והן נאמרות גם ב"עשרת ימי תשובה" - התקופה שבין ראש השנה ליום כיפור שנמשכת עשרה ימים.

כאמור, בכך האשכנזים הצטרפו אל בני עדות המזרח, הנוהגים באמירת "סליחות" כבר מראש חודש אלול (לפני כשלושה שבועות). וואלה! NEWS מעבירה בשידור חי את "הסליחות הראשונות" עם הזמר ובעל התפילה יצחק מאיר ממתחם התחנה בירושלים. מאיר אומר את ה"סליחות" בסגנון ונוסח "הרבי-המרקד" שלמה קרליבך, ובליווי כלי נגינה. האירוע מתקיים בחסות קרן דניאלי, לזכרה של דניאלי זוננפלד.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם אמריקני: טראמפ ופוטין הסכימו בפגישתם כי על איראן לצאת מסוריה
עם שביתה במעונות ויותר משני מיליון תלמידים: חוזרים לבתי הספר
האו"ם מתריע מקריסת שירותי הבריאות והביוב ברצועה כבר בשבוע הבא

אמירת סליחות בכותל המערבי לקראת יום הכיפורים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
סליחות בכותל המערבי, לקראת יום כיפור אשתקד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"הסליחות משמעותן ביטוי וחשבון נפש על כל הנהגת האדם לאורך השנה וזה נעשה לקראת יום הדין שהוא ראש השנה", הסביר הרב בנימין חותה, מחבר ספרי הלכה. לדבריו, "בתקופה הזו אדם חייב לעשות חשבון נפש לפני המשפט הגדול שנערך לו בשמיים". חותה ציין כי חלקם נוהגים לומר את הסליחות בלילה ואחרים לפנות בוקר, אבל הזמן המסוגל ביותר לקבלת התפילות הוא לפנות בוקר. "אנשים שעובדים וקשה להם, יכולים לומר סליחות גם בבוקר או לאורך היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully