וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפצים זכוכיות ונמלטים: חסידי ברלנד תועדו משחיתים בית מדרש

1.9.2018 / 21:45

בשבוע שעבר הגיעו נערים המשתייכים לקהילתו של הרב שהורשע בעבירות מין לבית מדרש בירושלים בו נתלתה מודעה נגד הרב. בשעת לילה הם ניפצו את הזכוכית שכיסתה את לוח המודעות - ונמלטו. צפו בתיעוד

צלמים זמניים מורשים

אף אחד לא האמין שהביקור של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג "שובו בנים" שהורשע בעבירות מין, בבית מדרש מרכזי של חסידות ברסלב בירושלים יגרור אחריו מעשה ונדליזם של חסידיו. בלילה שבין חמישי לשישי הגיעו נערים המשתייכים לקהילה של ברלנד לבית המדרש בשכונת מאה שערים ובסרטון ממצלמות האבטחה נראה אחד מהם מנפץ את הזכוכית המכסה את לוח המודעות במקום. הסיבה לכך נבעה מהעובדה שעל הלוח נתלתה מודעה שמגנה את ברלנד וביקורו במקום השבוע.

ברלנד הוזמן לשמש כסנדק בברית של אחד מחסידיו בבית מדרש "השול" שבמאה שערים - מקום שנחשב אחד המרכזים הרוחניים היוקרתיים של החסידות אליה הוא משתייך, אך לא הגיע אליו מאז שנמלט מהארץ, יותר משבע שנים. קודם בריחתו הוא היה נוהג לפקוד את המקום באורח קבוע. רבנים בכירים בחסידות ברסלב התנגדו אחרי שחרורו ממאסר שישוב למקום.

השבוע הצליח ברלנד להגיע בחשאיות למקום. הדבר עורר את זעמם של הרבנים והנהלת בית המדרש ובתגובה החליטו לתלות נגדו מכתב חריף כמודעה בלוח העשוי מזכוכית במקום. במכתב נכתב כי ביקורו של ברלנד הוא "דבר חוצפה נוראה שנעשתה בבית מדרשנו בהביאם את האיש רע המעללים וכל זאת בתחכום וערמומיות ללא ידיעתנו". עוד כתבו כי "בננו מוחים נמרצות בזאת ויד ליד לא ינקה כל מי שיש לו חלק בזה לחילול שם שמים. עלינו לבער את הקיצונים מכרם בית ישראל".

עוד בוואלה! NEWS
תשוש ובעל משקל עודף: תמונה של מובארק מסעירה את הרשת במצרים
ממשל טראמפ הודיע רשמית: מבטלים את המימון לארגון אונר"א
"חייבים לשים לזה סוף": מכת הפשיעה המשתוללת במגזר הערבי

תיעוד מיוחד: לילה עם הרב ברלנד וחסידיו בקבר יוסף בשכם. מערכת וואלה! NEWS
הרב ברלנד וחסידיו/מערכת וואלה! NEWS

חסידיו של ברלנד לא אהבו את המודעה, ולכן בליל חמישי הגיעו מצוידים באבנים, ניפצו את הלוח, הסירו את המודעה ונמלטו מהמקום. עבור ברלנד הביקור שערך במקום היה אמור לכאורה לסלול את דרכו אט אט חזרה למיינסטרים של החסידות, אך כנראה הניסיון נכשל.

הרב ברלנד, מנהיג אחת הקהילות הגדולות המשתייכת לחסידות ברסלב, נמלט מהארץ והוסגר לאחר חמש שנים ששהה במספר מדינות בעולם. בישראל הוא הורשע בגין עבירות מין בנשות קהילתו וריצה עונש מאסר שקוזז עם תקופת מעצרו בדרום אפריקה, היעד האחרון אליו נמלט. מאז שוחרר ברלנד, הוא וחסידיו עושים מאמצים כדי לקבל הכרה ולגיטימציה מחודשת בחברה החרדית, בדגש על חסידות ברסלב. מאמצים אלה נתקלים בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו של ברלנד, מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

המתפללים הקבועים ב"שול" חוששים מחזרתו של ברלנד למקום. לטענתם" לא רוצים שיבוא לפה אדם שכל מה שקורה סביבו זה מהומות עם חסידיו. עוד לפני הפרשה, הייתה כמות גדולה של מתפללים שסבלו כי משטרה הייתה פה בביקור כמעט יומי כדי להשליט סדר. אנחנו לא מעוניינים לחזור לאותם ימים".

ברלנד צפוי לטוס בימים הקרובים, ערב ראש השנה, לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. מדובר בנסיעה שאליה מצטרפים חסידיו והם שוהים במקום כמעט שבוע ימים. בשנה שעברה, עוד כשהיה תחת מגבלות מסוימות של יציאה מהארץ, התעוררו בעיות לגבי יציאתו מהארץ אך השנה אלה ככל הנראה לא צפויות לחזור על עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully