וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בגבול הצפון: ההסכם בין איראן לסוריה לא מחייב אותנו

בסיור ביישובי קו העימות בגבול לבנון הצהיר שר הביטחון כי ישראל אינה מחויבת להסכמים עליהם חתמו מדינות אחרות לגבי עתידה של סוריה - או כאלה שנחתמו עם ממשלתה. עם זאת הבהיר: "נקפיד על קוצו של יוד על כל ההסכמים הקודמים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר היום (חמישי) בסיור ביישובי קו העימות בגבול לבנון כי ישראל אינה מחויבת להסכמות של מדינות אחרות עם סוריה, על עתידה או לגבי הנעשה באזור. בדברים שנשא בפני ראשי רשויות מקומיות בשלומי אמר ליברמן כי "עם כל הכבוד וההערכה להסכמים ולהבנות, אותנו זה לא מחייב - מה שמחייב אותנו זה אך ורק האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל".

ליברמן הוסיף כי ישראל עוקבת אחר "שינויים מעבר לגבול" על אדמת סוריה, לנוכח מפגשי הפסגה האזוריים בעניין עתיד המדינה המשוסעת שהתקיימו לאחרונה באנקרה, בטהראן ובז'נבה. לדבריו, "כל שאר ההבנות וההסכמות שהגיעו אליהם בכל מיני מקומות, מבחינתנו זה פשוט לא רלוונטי. אנחנו נקפיד על קוצו של יוד על כל ההסכמים הקודמים".

בדבריו בפני ראשי הרשויות התייחס שר הביטחון גם לסוגיית מיגון היישובים. על פי הנתונים שהציג בשיחה, המדינה תקצה 220 מיליון שקל לתקציב המיגון של היישובים צמודי הגדר בגבול לבנון וכן להקמת מקלטים ציבוריים ביישובים עד למרחק של עד 20 קילומטרים.

לקריאה נוספת:
האתגר האחרון של איזנקוט: המערכה נגד התבססות איראן בסוריה
חיבוק אירופי, סיוע איראני: בישראל חוששים מדרכי השיקום החדשות של אסד
בכיר מדיני על ההסכם בין אסד לאיראן: נמשיך לפעול להרחקתה מגבולנו

ביקור שר הביטחון , אביגדור ליברמן בשלומי, 30 באוגוסט 2018. שלומי גבאי
"נקפיד על ההסכמים הקודמים על קוצו של יוד". ליברמן בסיור, היום/שלומי גבאי

אתמול הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקרייה למחקר גרעיני בדימונה כי ישראל "תמשיך להפעיל לחצים נגד המשטר המסוכן והקיצוני" באיראן. לדבריו, על אף הסכם שיתוף הפעולה הצבאי שנחתם בתחילת השבוע בין דמשק לטהראן, "צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו".

על פי ההסכם שהציג ביום שני השבוע שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי, טהראן תסייע לצבא אסד להשתקם לאחר שבע שנות מלחמת האזרחים בסוריה. לדבריו, ההסכם "ישמש לסלילת הדרך לשיקום התעשיות הצבאיות הסוריות". גורם מדיני בכיר בירושלים אמר בעקבות ההסכם כי צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונותיה של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק אל אדמת סוריה. עוד הוסיף הבכיר כי ישראל רואה "יעד מרכזי" במניעת התבססות איראן מעבר לגבולה הצפוני.

עוד באותו נושא

איראן עונה לאיומי נתניהו: "עומד ליד כור גרעיני ומחרחר מלחמה"

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור מקלטים בשלומי, 30 באוגוסט 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן בסיור בשלומי, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully