וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל בשיחה סגורה: "המצב בעזה - מחלה ללא מרפא"

29.8.2018 / 19:36

פרידמן העריך בשיחה עם יהודים אמריקנים שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! NEWS כי סיכויי ההסדרה נמוכים כל עוד אין פיוס פנים-פלסטיני: "בצומת הזו ישראל יכולה רק לנהל את זה". הוא הוסיף כי מעולם לא הייתה דרישה מישראל בתמורה להעברת השגרירות לי-ם

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

(בווידיאו: טראמפ על העברת השגרירות - "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר")

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן העריך אתמול (שלישי) בשיחה סגורה כי הסיכוי להסדרה יציבה ברצועת עזה "נמוך ביותר". פרידמן טען בשיחה עם יהודים אמריקנים שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! NEWS כי "זו מחלה ללא מרפא. בצומת הזו ישראל יכולה רק לנהל את זה, ולא לספק פתרון לטווח ארוך כי הנסיבות לא מאפשרות".

לדבריו, "עד שלא יהיה פיוס פנים-פלסטיני שיחזיר את הרשות הפלסטינית לרצועת עזה - הכי הרבה שאפשר לשאוף אלי וזו הפסקת אש". הוא הוסיף כי "מנקודת המבט של ישראל אין סיבה לצאת למלחמה בעזה, כי הדרך היחידה לשנות את התוצאה היא כניסה קרקעית וזה מייצר סיכון עצום לחיי אדם ואין בזה היגיון. מבחינת ישראל הפסקת אש היא הטוב בכל העולמות".

עוד בוואלה! NEWS:
איש הצללים ששמר בתעוזה - ובחוצפה - על סודות הכור בדימונה
ברקע החקירות: טראמפ הודיע על עזיבת היועץ המשפטי של הבית הלבן
בשל הלחץ הציבורי, פוטין הכריז על ריכוך רפורמות הפנסיות

שגריר ישראל באו"ם דיוויד פרידמן, אירוע של הou לכבוד העברת השגרירות 14 במאי 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"הנסיבות לא מאפשרות פתרון ארוך טווח". פרידמן/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

במהלך השיחה הסגורה פרידמן המשיך וביקר את התנהלות הרשות הפלסטינית בנוגע לעזה: "הרשות הפלסטינית מדברת בשני קולות על זה - מצד אחד יש לה סיסמה - עם אחד נשק אחד, אבל במקביל אבו מאזן מקשה עליהם בקיצוצי כספים. הרבה מההתקוממות בעזה היא תוצאה ישירה של פעולות אבו מאזן".

השגריר האמריקני פירט לגבי המורכבות של מגעי ההסדרה כי "הבעיה של ישראל וארצות הברית היא שאם עוקפים את הרשות הפלסטינית ומנסים לשקם את עזה בלעדיהם, נותנים פרס אדיר לחמאס שמשמעותו שהאלימות עובדות ואפשר להשיג דרכה מיליונים לשיקום. ואם מעצימים את חמאס בעזה, מעצימים אותו בגדה, וזה מייצר בעיה הרבה יותר גדולה. זה כמו קובייה הונגרית". לטווח הארוך, הדגיש פרידמן, ישראל וארצות הברית מעוניינות שהרשות תשתלט על הגדה "כי עם כל המגרעות, בבחירה בין הרשות לבין חמאס נבחר ברשות. הרשות עדיין הרבה יותר טובה מחמאס".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
פרידמן האשים אותו בגרימת ההתקוממויות בעזה. אבו מאזן/רויטרס

הוא התייחס בשיחה גם לתכנית השלום של ממשל טראמפ ושב והדגיש כי "עדיין אין לוח זמנים להצגתה. היו שמועות שנציג משהו באו"ם, זה לא יקרה". הוא גם התייחס לסערה שפרצה בשבוע שעבר בעקבות התבטאות הנשיא טראמפ על כך שישראל "תידרש לשלם מחיר" עבור העברת השגרירות לירושלים וניסה לבאר את הדברים: "אנשים חשבו שהנשיא התכוון שישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה. זה לא מה שהוא אמר, הוא אמר מחיר גבוה יותר. זה הבדל חשוב, במיוחד בחלק הזה של העולם. הייתי בחדר כשהוחלט להעביר את השגרירות. הנשיא לא מצפה לתמורה ספציפית, רק שתהיה איזושהי פעולת גומלין. לא הייתה ומעולם לא תהיה דרישה מישראל לעשות משהו בתמורה להעברת השגרירות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בווירג'יניה המערבית. רויטרס, רויטרס
"הנשיא לא מצפה לתמורה ספציפית". טראמפ/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully