וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החקירות: טראמפ הודיע על עזיבת היועץ המשפטי של הבית הלבן

29.8.2018 / 17:39

נשיא ארה"ב הודה לדון מקגאהן על שירותיו ואמר כי הוא יעזוב את תפקידו בסתיו, אחרי מינוי שופט לעליון. הוא לא פירט את הסיבה לכך, אך ההודעה מגיעה לאחר שדווח כי היועץ משתף פעולה בחקירת מולר

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) כי היועץ המשפטי של הבית הלבן דון מקגאהן יעזוב את תפקידו בסתיו הקרוב, אחרי אישור מינוי שופט חדש לבית המשפט העליון. טראמפ לא נימק את ההחלטה, אך זו הגיעה ברקע דיווח שפורסם מוקדם יותר החודש ולפיו מקגאהן משתף פעולה עם חוקריו של התובע המיוחד רוברט מולר. טראמפ טען אז כי היה זה בידיעתו ובהסכמתו.

"היועץ המשפטי של הבית הלבן דון מקגאהן יעזוב את תפקידו בסתיו, זן קצר אחרי אישור (מקווה) של השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון של ארצות הברית", כתב טראמפ בטוויטר על מקגאהן, שהיה היועץ המשפטי של קמפיין הבחירות שלו ואחד המינויים הראשונים שלו. "עבדתי עם דון תקופה ארוכה ואני מעריך באמת את שירותיו".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: "אם הדמוקרטים ינצחו בבחירות, הם יפעלו באלימות"
טראמפ טוען: סין פרצה למיילים של קלינטון

דון מקגאהן, היועץ המשפטי של הבית הלבן, בישיבת קבינט של טראמפ, 16 באוגוסט 2018. AP
מקגאהן בישיבת קבינט, החודש/AP

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", מקגאהן שוחח על שורה ארוכה של מקרים העומדים בלב חקירת האפשרות שטראמפ שיבש את החקירה. גורמים המעורים בנושא אמרו כי מקגאהן תוחקר שלוש פעמים ביוזמתו, במשך 30 שעות במצטבר, וסיפר דברים שלא היו ידועים לחוקרים עד אז.

בין האירועים המרכזיים שבהם דנו הצדדים היו פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי במאי אשתקד, וקריאותיו החוזרות ונשנות לתובע הכללי ג'ף סשנז להשתלט על הפיקוח על מולר, על אף שהוא ויתר עליה לנוכח קשרים עם גורמים רוסיים בזמן הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully