וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: היועץ המשפטי של הבית הלבן משתף פעולה עם חקירת טראמפ

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי דון מקגאהן שוחח שלוש פעמים מיוזמתו עם אנשיו של התובע המיוחד מולר, ודן עמם באירועים שעשויים להוות שיבוש חקירה מצד הנשיא. בין היתר, הם דנו בהדחת ראש ה-FBI לשעבר

צילום:רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

דון מקגאהן, היועץ המשפטי של הבית הלבן, משתף פעולה עם התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016 - כך דווח הערב (שבת) ב"ניו יורק טיימס".

לפי הדיווח, הוא שוחח על שורה ארוכה של מקרים העומדים בלב חקירת האפשרות שהנשיא דונלד טראמפ שיבש את החקירה. גורמים המעורים בנושא אמרו כי מקגאהן תוחקר שלוש פעמים ביוזמתו, במשך 30 שעות במצטבר, וסיפר דברים שלא היו ידועים לחוקרים עד אז.

בין האירועים המרכזיים שבהם דנו הצדדים היו פיטוריו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי במאי אשתקד, וקריאותיו החוזרות ונשנות לתובע הכללי ג'ף סשנז להשתלט על הפיקוח על מולר, על אף שהוא ויתר עליה לנוכח קשרים עם גורמים רוסיים בזמן הקמפיין.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בארה"ב: מולר מחדש את המאמצים לראיין את טראמפ

דון מקגאהן, היועץ המשפטי של הבית הלבן, בישיבת קבינט של טראמפ, 16 באוגוסט 2018. AP
היועץ המשפטי בישיבת קבינט של טראמפ, חמישי/AP

לפי הדיווח, היועץ המשפטי החל לשתף פעולה עם צוותו של מולר בשנה שעברה, אחרי שצוות ההגנה המקורי של טראמפ החליט לתת כמה שיותר מידע לחוקרים, מתוך אמונה שלנשיא אין מה להסתר.

עם זאת, מקגאהן החל לחשוש מחשיפתו הגוברת בחקירה והתחיל לחשוד שהנשיא מנסה לטמון לו מלכודת ולהפיל על כתפיו את תיק שיבוש החקירה. מקגאהן ועורך דינו, וויליאם בארק, החליטו כי היועץ המשפטי של הבית הלבן יעשה כל שביכולתו כדי לשתף פעולה עם מולר.

עוד דווח כי עורכי דינו של טראמפ יכלו להשתמש בפריבילגיית עורך דין-לקוח כדי לדעת מה היועץ המשפטי מתכנן לומר לחוקרים, אך הם לא עשו זאת. מקגהאן, לפי הדיווח, אמר לחוקרים כי הנשיא מנסה להשתלט על החקירה, והעביר להם מידע שיכול להזיק וגם להועיל לטראמפ. ואולם, הוא הדגיש כי הוא מעולם לא ראה את טראמפ חורג מסמכויותיו החוקיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טראמפ: "ציד מכשפות"

בתגובה לדיווח, אמר טראמפ כי הוא אפשר למקגהאן ולכל יתר אנשי הבית הלבן שנדרשו לתשאול לשתף פעולה באופן מלא עם התובע המיוחד. "בנוסף לכך, העברנו יותר ממיליון מסמכים. הכי שקוף בהיסטוריה. לא קנוניה, לא שיבוש חקירה. ציד מכשפות!", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה כי בין הנשיא ליועץ המשפטי יש "יחסים נהדרים" וכי הוא מעריך את "העבודה הקשה שהוא עושה, במיוחד בסיוע והניסיון שלו עם שופטים ועם בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully