וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ טוען: סין פרצה למיילים של קלינטון

29.8.2018 / 10:46

מבלי להציג ביסוס או פירוט לדבריו, אמר נשיא ארה"ב כי בייג'ינג גנבה מידע מסווג מהמועמדת הדמוקרטית ודחק ב-FBI ובמשרד המשפטים לחקור זאת. סוכנויות המודיעין קבעו כי רוסיה אחראית לכך, אך טראמפ מפקפק במסקנותיהן

צילום: פוקס ניוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הבוקר (רביעי) כי סין אחראית לפריצה למיילים של הילרי קלינטון במהלך הבחירות ב-2016, מבלי להציג ראיות לכך או מידע נוסף. זאת בניגוד לדברי גורמי מודיעין אמריקניים, שקבעו כי רוסיה תכננה את הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית והקמפיין של קלינטון במטרה לעזור לטראמפ.

"המיילים של הילרי קלינטון, רבים מהם היו עם מידע מסווג, נפרצו על ידי סין. כדאי שהצעד הבא יהיה של ה-FBI ומשרד המשפטים, אחרי כל השגיאות שלהם, האמינות שלהם תיעלם לנצח", כתב טראמפ בטוויטר. בציוץ מוקדם יותר כתב: "סין פרצה לשרת הפרטי של הילרי קלינטון. הם לא משוכנעים שזאת רוסיה? (רק צוחק). מה הסיכוי שה-FBI ומשרד המשפטים צודקים בזה? זה סיפור גדול מאוד. הרבה מידע מסווג".

בתגובה אמרו בבייג'ינג כי בטענות של טראמפ אין חדש. דוברת מטעם משרד החוץ אמרה כי "סין תומכת בביטחון סייבר ומתנגדת לכל הצורות של מתקפות סייבר".

עוד ידיעות בנושא
"הורגים חוואים לבנים": דרום אפריקה זועמת על טראמפ

טראמפ בביקור רשמי בסין. AP
טראמפ בביקורו בסין בשנה שעברה/AP

ביולי הוגשו כתבי אישום נגד 12 קציני מודיעין רוסים באשמת פריצה לרשתות המחשבים של קלינטון ושל המפלגה הדמוקרטית, במסגרת חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. מולר חוקר את מעורבותה של רוסיה בבחירות ואם הקמפיין של טראמפ פעל יחד עמה. רוסיה מכחישה כי היא התערבה בבחירות, בעוד שטראמפ מכחיש כי היה תיאום בין אנשיו לבין מוסקבה ומכנה זאת "ציד מכשפות".

באפריל אשתקד אמר טראמפ כי ייתכן שסין פרצה לחשבונות המייל של גורמים במפלגה הדמוקרטית כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות. גם אז הוא לא סיפק ביסוס לטענותיו.

(עדכון ראשון 09:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully