וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אם הדמוקרטים ינצחו בבחירות, הם יפעלו באלימות"

בהקלטה שדלפה משיחה סגורה שקיים עם מנהיגים אוונגליסטיים, אמר הנשיא כי הבחירות בנובמבר הן "משאל עם על חופש הביטוי והדת". לדבריו, אם הרפובליקנים יפסידו, "הם יאבדו את הכול במהירות ובאלימות"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר כי הדמוקרטים ישנו ב"אלימות" את מדיניותו אם ינצחו בבחירות לקונגרס בנובמבר - כך עולה מהקלטה של דבריו, שדלפה ופורסמה הלילה (רביעי) בכלי תקשורת אמריקניים.

במהלך מפגש סגור עם מנהיגים אוונגליסטים בבית הלבן, נשמע טראמפ אומר כי ההצבעה היא "משאל עם" על חופש הביטוי והדת, שעומדים בפני איומים מצד "אנשים אלימים". הוא קרא לקבוצות הנוצריות השמרניות לסייע לרפובליקנים לשמור על הרוב שלהם בבית הנבחרים ובסנאט, אחרת הם "יאבדו את הכול".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ טוען: סין פרצה למיילים של קלינטון
טראמפ: חושש שרוסיה תתערב בבחירות בנובמבר - לטובת הדמוקרטים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 28 באוגוסט 2018. רויטרס
מפחיד את בוחריו. טראמפ, אתמול/רויטרס

טראמפ אמר כי בחירות אמצע הכהונה הן "משאל עם על חופש הביטוי ועל התיקון הראשון בחוקה". הנשיא הוסיף: "זו לא שאלה של לאהוב או לא לאהוב, אלא של שינוי כל מה שעשינו. הם יעשו זאת במהירות ובאלימות. יש אלימות. כשאתם מסתכלים על 'אנטיפה' - אלו אנשים אלימים".

"אנטיפה" הוא קיצור של ארגוני שמאל אנטי-פשיסטיים. בשנה שעברה, אחרי פיגוע הדריסה בשרלוטסוויל, השווה טראמפ ביניהם לבין ארגוני ימין קיצוני וניאו-נאצי, וגרם לסערה.

לפי ההקלטה, הנשיא דחק בהנהגת האוונגליסטים להפעיל את השפעתה כדי לשכנע קולות של מצביעים מתנדנדים. "בחדר הזה, יש אנשים שמטיפים לכ-200 מיליון איש, תלוי על איזה יום ראשון מדברים", אמר טראמפ. "עוד דבר קטן - מרי קריסמס, כן? אי אפשר להגיד את זה".

ברשת הרדיו הציבורית ((NPR דווח כי שניים מאלו שהאזינו לדבריו של טראמפ המעיטו בחשיבותם ואמרו כי "אף אחד לא יצא במחשבה שהדמוקרטים הולכים לירות בנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

על מה הבחירות?

הבחירות ב-6 בנובמבר יקבעו במידה רבה את יכולתו של טראמפ לקדם את האג'נדה שלו עד לבחירות ב-2020, ולנוכח החקירות נגדו ונגד מקורביו, הוא ומפלגתו חוששים שהדמוקרטים יתחזקו ואף יקחו את הרוב.

בבחירות יעמדו לבחירה כל 435 חברי בית הנבחרים, 35 מושבים מתוך מאה בסנאט, 36 מתוך 50 מושלי המדינות, יחד עם תפקידים נוספים ברמת המדינות והרשויות המקומיות.

(עדכון ראשון 13:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully